• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Secret Santa 2022

Så kom dagen då även jag öppnade årets paket- och wow vilket paket det var! Årets hemliga tomte har verkligen gjort sin research - hela familjen blev blown away! 😄
Åkte för en vecka sedan till sambons föräldrar där vi skulle fira julafton och missade då precis postgången.
Idag gick färden åter mot västkusten för juldagsmiddag och paketöppning hos mina föräldrar. På vägen valde vi att stanna till hemma för bevattning av lite blommor och byte av packning. Turligt nog var paketombudet öppet, så jag kvitterade ut paketet och tog med det.
När kalkonen var uppäten och alla paket mellan familjemedlemmar var utdelade och öppnade tog jag fram paketet från hemlig avsändare.
Paketets yttre:
615ED261-CF48-4907-915D-86B2F4D9A834.jpeg

I paketets inre ligger ett kort och 4 separata paket - ett till varje familjemedlem! Tomten hade koll på att vi väntar barn och att vi har katt! Paketen var också roligt nog adresserade till ”Pappa”, ”Mamma”, ”Bebis” och ”Lilleman”. 😊
2177667C-6E7E-4F5B-802C-28AC3312FC32.jpeg

Summa kardemumma efter öppning: En Facit-klocka med grön urtavla till mig, Lindt-choklad till min sambo, en jättefin pyjamas till vår bebis och Dreamies till Lilleman - vilken jackpot!
E51BEE60-5028-4A9C-9C8D-29C26B4BEE8A.jpeg

Close up på klockan - ska ställa in tiden ordentligt imorgon och lägga upp bild i Dagens klocka-tråden! 🙌
44F95FAA-8DAA-4AEC-92D6-26DB8061470B.jpeg

Stort tack du hemlige tomte - vi tackar dig allesammans - jag, sambo, katt och bebis i magen! 🤩

Passar även på att skicka ett stort tack till @thewordfox för ditt arbete med att styra upp detta! 😊

Status nu är att vi inväntar bilder eller annat mottagandebevis från de sista sju mottagarna. :)
What’s the f*cking holdup?!? Känns som de flesta borde fått sina paket nu. Ok med nån enstaka eftersläntrare men 7st!?!?
Det måste ändå anses som obligatoriskt att posta här i tråden kan man tycka. Om inte borde minimistraffet vara livstids banning från SS

Jag är en av de hemliga tomtar som inte sett min klapp öppnats här. Skulle vara kul då man ändå lagt lite tid, energi och pengar. Så även om min mottagare hatade klappen eller tyckte den var 🤷 så skulle det vara kul med nån form av reaktion, tycker öppningarna är det som gör konceptet och anledningen till att jag varit med i fyra år nu.

Jag är en av de hemliga tomtar som inte sett min klapp öppnats här. Skulle vara kul då man ändå lagt lite tid, energi och pengar. Så även om min mottagare hatade klappen eller tyckte den var 🤷 så skulle det vara kul med nån form av reaktion, tycker öppningarna är det som gör konceptet och anledningen till att jag varit med i fyra år nu.
Ett meddelande från din tomte finns i en inkorg nära dig :)

What’s the f*cking holdup?!? Känns som de flesta borde fått sina paket nu. Ok med nån enstaka eftersläntrare men 7st!?!?
Det måste ändå anses som obligatoriskt att posta här i tråden kan man tycka. Om inte borde minimistraffet vara livstids banning från SS
Haha. Passion! Jag vill tro att en del åker bort över jul och nyår och därför inte har möjlighet att delta på KS i samma utsträckning. :)

Det finns några deltagare kvar som inte meddelat att de mottagit sina paket. Hoppas att alla paket kommit fram som de ska och att det bara är tiden (framförallt bristen på den) som gjort att vi inte sett de sista paketen. Det vore hemskt trevligt att få se de sista tomtepaketen innan vi stänger SS2022 :)

Tom Ten har nu också hittat hem till mig! 🎅 Även jag måste ha varit snäll och tomtens research träffade väldigt bra :)

C91D6533-3F1E-438B-AAF6-F24662FD30CE.jpeg

F6A41B4A-F446-4E3B-9B7D-7D9F05F1E6CC.jpeg

Postnords bryska hanteringen hade förstört en pepparkaka, åtgärdade det omgående, väldigt goda :)
3AD4A1BC-711E-45F9-BEA6-D9F2734F9327.jpeg

Spännande kaffe, fint band som ser ut att passa min 556 fint och tomtens färdsnacks hade också letat sig ner i lådan.
BCCA3DD5-7D15-4FD5-887A-CF245B0538F6.jpeg

Tack snälla tomten! :)
Edit: och tack @thewordfox för bra styrning!
Följer upp min egen post då jag äntligen hunnit prova kaffet i en V60 pour over. Man känner verkligen tonerna av fatlagrad whisky även om det för mitt nuvarande recept blev lite tunt så är det lovande. Med mjölk var det mjölkchokladigt och nästa tiramisu-aktigt i smaken. Ska testa i kaffebryggaren imorgon och eventuellt lägga en beställning på hela bönor. Tack igen snälla tomten :)

Nu är det ju nästan påsk! Hur blev det här egentligen? Kom alla paket fram?
Hur många paketöppningar har underlåtits att delas med oss här i tråden?

Är det så att någon kort och gott bara skitit i att posta sin paketöppning här i tråden röstar jag personligen på en ban från alla framtida SS. Även kanske KS generellt men den delen känns svårare att få igenom.

Jag är en av dom som inte postat min öppning. Lång historia, glömt hämtat paket i bilen, svärmor lånade bilen pga strul med sin, glömde hämta paketet i bilen innan hon körde vidare utomlands över jul och nyår. Hennes mamma blev sjuk -> hon kommer inte hem på ett tag till.

Har varit lite svårt att få henne att prioritera detta men nu fick jag äntligen henne att öppna och skicka en risig bild. Bättre än inget tänker jag.

Fick en mycket fin bok som jag antar ska inspirera mina framtida köp, ett anteckningsblock där jag anar att jag ska hålla koll på mitt flippande. Något att mosa in i munnen under tiden, och ett schysst brunt läder!

Tack för det tomten!

9E54D265-FA6E-4E69-AE93-F2E27875A892.jpeg

Jag väntar fortfarande på om jag varit snäll nog att få något.
Än har inget dykt upp.
Och nu verkar tyvärr inte ens Tomtefar @thewordfox få kontakt med den hemlige.

Så är nog bara inse att jag är på stygga listan och inte får julklapp.
Känns som ett fall för vederbörandes referenstråd om inte en godtagbar anledning kan presenteras inom snar framtid. Någon jäkla ordning får det vara.

Tillbaka
Topp