• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SECRET SANTA 2025

1764881919452.gif

De fackliga representanterna i tomteverkstan protesterade vilt när tomtefar skickade en order ner till golvet efter midnatt. Tomtefar lyssnade bara med halvt öra på de smått aggressiva nissarna. Något om "rätt till övertidsersättning" och "orimliga arbetsvillkor" hade de sagt. Tomtefar lutade sig tillbaka i sin fåtölj, smuttade på sin äggtoddy och granskade de båda representanterna från Nisseunionen. En antydan till ett leende kunde skönjas i ena mungipan när han svarade.

- Passar det inte att arbeta här i verkstan så kan ni ju alltid söka jobb någon annanstans.
De fackliga representanterna hade hört det här förut. Och de visste vad som skulle komma härnäst. Tomtefar fortsatte, och nu hårdnade tonen.
- Och ni kan ju påminna era medlemmar om att det här är Nordpolen. Antalet arbetsgivare är begränsat. Tillbaka till verkstaden er förbannade utsugare!

Tomtefar muttrade när representanterna från Nisseunionen hade lämnat kontoret. Jävla woke-trams med facklig organisering, tänkte han. Ur led är tiden. Han mindes att han hade läst något om att nissarna i verkstaden kunde uppleva något som kallades alienering om de inte förstod vad syftet med deras arbete var. Tomtefar hade känt sig uttråkad på sin julklappsrunda 1982 och snott med sig en vältummad gammal bok när han lämnat julklappar hos familjen Palme. Manifestet-nånting hade den hetat. Dessutom, vad gnällde nissarna för? De har ju elva månaders betald semester. Otacksamma jävlar.

Nåja, hur det än var med den där alieneringen så kunde nissarna inte få veta vad det handlade om. Ordern som tomtefar skickat ner till verkstaden var en del av den heligaste av alla julklappsritualer - Klocksnacks Secret Santa. Och då gäller det för nissarna att steppa upp. NRE har lagt en beställning, och nu sätter vi igång.

Senast ändrad:
Om jag hade varit med hade någon fått helt fantastiska och väldigt dyrbara julgåvor. 🎁

Tyvärr vill jag inte riskera att någon fattig och/eller snål människa skickar billiga, dåliga eller fula saker till mig. Därför väljer jag att avstå från medverkan.

Hoppas alla får en riktigt god jul 🎄

Om jag hade varit med hade någon fått helt fantastiska och väldigt dyrbara julgåvor. 🎁

Tyvärr vill jag inte riskera att någon fattig och/eller snål människa skickar billiga, dåliga eller fula saker till mig. Därför väljer jag att avstå från medverkan.

Hoppas alla får en riktigt god jul 🎄
Bra input, tur att du skrev och bidrog till tråden.

Idag var det min tur 😍
Igår plingade det till i telefonen men då det stod julbord med jobbet på agendan fick paketet ligga till sig hos ombudet.
Och idag hade grabben hockeymatch vilket gjorde att det blev en relativt sen öppning.

Spänning är som alltid olidlig. Vad kan det vara i år? Nya sneakers??
IMG_1514.jpeg

Nej, inga nya skor vad det verkar. Däremot packmaterial att använda till andra julklappar?
IMG_1515.jpeg

Som i en Alladinask ser det ut att rymma godsaker under översta lagret. Satt fint så jag fick upp blodsockret när jag letade vidare
IMG_1516.jpeg

Ett rim i världsklass som kanske kunde avslöja vad mer som fanns i lådan?
IMG_1517.jpeg

Vafalls?!? Något hjälpmedel för min golf? Kul, får se om det kan göra något för mitt handikapp och leda mig ned mot ensiffrigt hcp. Behöver nog dock googla för att se hur den ska användas.
IMG_1519.jpeg

Och sist men inte minst, en bok! Tror inte jag skrivit här på KS men för en vecka sen klev jag på mitt första jobb som VD. Ödet kanske??
Ska läsa boken och se om det kan ge något för mitt ledarskap i min nya roll.
IMG_1518.jpeg

Tack Tomten och tack @thewordfox för att du gör SS möjligt år efter år.

Tillbaka
Topp