Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fräsig keps! Toppenkombo ju!Då var det min tur att bli omhuldad av KS-värmen. Jag är imponerad av min snälle Tomtes grundliga research. Inte bara en Breitling-keps utan en matchande sådan dessutom.Och vintage-nerven fick sitt med ett certina-klockställ. Någon vet vad denne herre uppskattar. Användbara band som grädde på moset. Ett stort, stort tack!
![]()
![]()
![]()
Fräsig keps! Toppenkombo ju!
Nu ska jag springa och hämta ut ett SS-paket![]()
Insåg nu att det lät lite suspekt….Det låter suspekt. Ingen militaria eller så va?![]()
Verkligen grymma paket…spännande väntan på mitt paket som rullar genom landetJävlar vad grymma paket som levereras
Good jobb alla nissar där ute![]()
+1Den mogna vuxna personen inom mig är glad för att alla som fått så fina paket, men den lilla griniga killen är lite avundsjuk för att han inte fått sin present än
Väntar ivrigt!!
Så har jag fattat det.Om man har fått ett paket, visst äre enligt arbetslagen okej att åka hem?
![]()
Förutsatt att du lämnat en post-it lapp om din bortavaro i närheten av den gemensamma skrivaren alternativt kaffeautomaten är det så vitt jag förstår i sin ordning. Allt enligt relevanta supplement och AFS:er.Om man har fått ett paket, visst äre enligt arbetslagen okej att åka hem?
![]()
Förutsatt att du lämnat en post-it lapp om din bortavaro i närheten av den gemensamma skrivaren alternativt kaffeautomaten är det så vitt jag förstår i sin ordning. Allt enligt relevanta supplement och AFS:er.
Bra! Vid frågor från min chef hänvisar jag till er som fackliga klockpakets-representanter.Så har jag fattat det.
Absolut, bara att hänvisa till MartaSM30 på KlocksnackBra! Vid frågor från min chef hänvisar jag till er som fackliga klockpakets-representanter.
I egenskap av personalansvarig kan jag meddela att det finns utrymme i arbetslagstiftningen för att arbetstagare ska kunna frångå sitt arbete och därtill hörande arbetsuppgifter för att uthämta, öppna samt avnjuta paket som inkommit från hemlig tomte på Klocksnack.Om man har fått ett paket, visst äre enligt arbetslagen okej att åka hem?
![]()
Det finns ett förslag på tillägg i Arbetsmiljöverkets föreskrifter i 2025:12 Arbetsmiljöverkets föreskrifter och allmänna råd om arbetstagares rätt att frångå arbete i händelse av paketmottagande från hemlig tomte - Allmänna skyldigheter för dig med arbetsgivaransvar.Förutsatt att du lämnat en post-it lapp om din bortavaro i närheten av den gemensamma skrivaren alternativt kaffeautomaten är det så vitt jag förstår i sin ordning. Allt enligt relevanta supplement och AFS:er.