Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det där är ju struligt. Ibland är det inga uppdateringar och sen vips så är paketet på plats. Men man har ju vart med om att de helt enkelt försvunnit också…Det verkar som att postnord har lite att styra med. Även jag ser att något är på gång, men ingen uppdatering sedan paketet lämnades in den 14e. Dessvärre också samma status på mitt skickade. Får hoppas det rasslar till och att de egentligen är i rörelse.
Ett klassiskt Hanayama pussel, dom kommer i olika svårighetsgrader, det står på kartongen om man nu har den, men målet är att separera alla fyra delarDe mystiska föremålen visar sig vars någon sorts metallpussel eller om det nu är ett lås, oklart vad syftet är.
Nästan så att vi avkräver dokumentation av eventuella framtida moddningar av denna klapp i tråden va?Då var det äntligen dags för paketöppning! Kunde inte hålla mig utan öppnade på jobbet under lunchen men hann inte posta här förrän nu!
Sån himla tur att Postnord lyckades leverera från Nordpolen så snabbt!
![]()
Paketen blir bara fler!
![]()
![]()
Tomten var minsann påläst för uppenbarligen vet han att jag gillar Casio! Om han visste hur mycket jag gillar att skruva upp och trixa med deras digitala moduler, hade han skickat mig denna stackars klocka ändå? (Tomten, jag lovar att vara snäll, jag ska iallafall inte bygga något explosivt!)
![]()
Tusen tack du hemlige tomte!
Vilket makalöst tomteri!Idag kunde jag äntligen hämta paketet som väntat på mig i flera dagar.
Tungt och med tydliga uppmaningar om varsam hantering.
![]()
Inuti fanns flera paket, snyggt inslagna med kluriga rim.
![]()
![]()
![]()
![]()
Och vilka klappar! Glasunderlägg med Tudorlogga, riktigt goda drycker och en Speedy väggklockatusen tack snälla tomten för fina klappar och bra forskning.
![]()
![]()

Tomten är värd det bästa!Efter en stunds förhandling kom vi fram till att paketet kan öppnas tillsammans och i samförstånd.
Jjag vill bara säga att jag är rörd över hur otroligt fina ni är! Det här är så ofattbart snällt och omtänksamt! En helt perfekt sak att komma hem till och bli överraskad av!
Ett ENORMT tack för allt! Jag har inte ord för detta!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och vad hittar vi inuti?
![]()
Bäst att kalla in experthjälp...
![]()
Experten på livsnjutning och tillika regerande världsmästare i inomhusrally anländer
![]()
![]()
Först: fantastiskt trevlig och fin ost, perfekt för den stundande ostbrickan!![]()
![]()
![]()
Experten analyserar vidare och noterar otroligt fina snacks. Givetvis med förväntan att få smaka.
![]()
![]()
Dessutom (gissar jag) någon form av charkprodukt med tanke på att den lilla röda katten till 200 % ville stjäla paketen och ta med dessa till en avskild plats för intensivt livsnjutande...
![]()
Notera bitmärket och den skyldige i bakgrunden...
![]()
Oerhört smarriga tryfflar!
![]()
Kex till ostbricka! Och tomtar till det allmänna välbefinnandet!
![]()
ÖLKORV!!!
![]()
Experten analyserar och konstaterar: ÖL! Den här lilla kissen är en notorisk öltjuv (men vi låter honom aldrig lyckas). Alltså, det här är så ofattbart fint av er
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och årets glögg! Tomtens källa till allmän julstämning och fryntlighet!
![]()
Tack tack TACK!!!
Ni är BÄST!
Tomtefar fick mer än det bästaTomten är värd det bästa!

Tomten om någon skall väl få lite mysEfter en stunds förhandling kom vi fram till att paketet kan öppnas tillsammans och i samförstånd.
Jjag vill bara säga att jag är rörd över hur otroligt fina ni är! Det här är så ofattbart snällt och omtänksamt! En helt perfekt sak att komma hem till och bli överraskad av!
Ett ENORMT tack för allt! Jag har inte ord för detta!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och vad hittar vi inuti?
![]()
Bäst att kalla in experthjälp...
![]()
Experten på livsnjutning och tillika regerande världsmästare i inomhusrally anländer
![]()
![]()
Först: fantastiskt trevlig och fin ost, perfekt för den stundande ostbrickan!![]()
![]()
![]()
Experten analyserar vidare och noterar otroligt fina snacks. Givetvis med förväntan att få smaka.
![]()
![]()
Dessutom (gissar jag) någon form av charkprodukt med tanke på att den lilla röda katten till 200 % ville stjäla paketen och ta med dessa till en avskild plats för intensivt livsnjutande...
![]()
Notera bitmärket och den skyldige i bakgrunden...
![]()
Oerhört smarriga tryfflar!
![]()
Kex till ostbricka! Och tomtar till det allmänna välbefinnandet!
![]()
ÖLKORV!!!
![]()
Experten analyserar och konstaterar: ÖL! Den här lilla kissen är en notorisk öltjuv (men vi låter honom aldrig lyckas). Alltså, det här är så ofattbart fint av er
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och årets glögg! Tomtens källa till allmän julstämning och fryntlighet!
![]()
Tack tack TACK!!!
Ni är BÄST
Snacka om att lägga tassarna på paketet!Tyvärr blev paketet stulet av en lokal pakettjuv...
![]()
Hej igen tomten. Jag har fortfarande inte hört någotHej Tomten.
Jag har varit snäll hela året, men ändå så är det tomt i PostNords app![]()