• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SECRET SANTA 2025

Då har man hunnit hem och käkat, nu dags för paketöppning 😎
IMG_7037.jpeg

Hörde direkt när jag la ner paketet på bordet ett mycket bekant och trevligt ljud, ljudet av gotta 😍
Inte nog med det så låg där ett välkomponerat rim 🤩
IMG_7039.jpeg

IMG_7040.jpeg

Under brevet låg där en massa godis av olika slag (me like a lot)
1765989558301.gif

Sist men absolut inte minst en snygg kepa 😍 ser ni någon i denna kepa är det mig du hittar
IMG_7043.jpeg

IMG_7047.jpeg

Stort tack och God Jul herr Tomte 😍😃

Så var det äntligen dags att få sig Tomtens julklapp, men va?

IMG_1741.jpeg

Det började med att tomten hade lyckats trolla in det stora paketet i mitt lilla postfack. Då jag saknar Tomtens magiska krafter fick jag slita ut det med våld, vaselin och lite tillhyggen

IMG_1746.jpeg

IMG_1744.jpeg

Så paketet fritt, nu kan vi börja med det roliga 😁

IMG_1747.jpeg

Hmm.. Väl paketerat, och… skymtar jag godis?

IMG_1749.jpeg

Jadå, både barn och vuxengodis. Vuxengodis i rätt märke också. Han har koll den där tomten 🎅

IMG_1750.jpeg

Tomten har också knåpat ner ett väldigt fint och underfundigt litet rim.

IMG_1751.jpeg

Två fina extra paket också, vad kan det vara?

IMG_1752.jpeg

Ett fantastiskt fint klockfodral från Rob Engström, och..
IMG_1753.jpeg

Sist men absolut inte minst, en jättefin bok om ikoniska klockor med historier från dess bärare. Den här ska lusläsas i jul 📕😍

IMG_1756.jpeg

Otroligt fina presenter från min hemlige jultomte. Jag tackar och bockar å det ödmjukaste 😍

God Jul Herr Tomte! 🎅🎄🌟

Det verkar som att postnord har lite att styra med. Även jag ser att något är på gång, men ingen uppdatering sedan paketet lämnades in den 14e. Dessvärre också samma status på mitt skickade. Får hoppas det rasslar till och att de egentligen är i rörelse.

Det verkar som att postnord har lite att styra med. Även jag ser att något är på gång, men ingen uppdatering sedan paketet lämnades in den 14e. Dessvärre också samma status på mitt skickade. Får hoppas det rasslar till och att de egentligen är i rörelse.
Ja det där är ju struligt. Ibland är det inga uppdateringar och sen vips så är paketet på plats. Men man har ju vart med om att de helt enkelt försvunnit också…

Fortfarande ingen rörelse på mitt paket… 🫠 Hoppas PostNord gör ett ryck imorgon innan helgen!!

Senast ändrad:
Nu efter skolavslutning och middag, så var det dax att öppna mitt stora paket ifrån Secret Santa 😍
IMG_2961.jpeg

Väldigt bra packat, jag öppnade ifrån rätt håll 😀 Där hittade jag detta trevliga brev ifrån Tomten😍
IMG_2963.jpeg

Under detta brev, låg det 3 fint inslagna paket…😍 jag kunde dock inte låta bli och tjuvtitta under dessa tre och såg 4 st kapsyler sticka upp 😍
IMG_2965.jpeg

IMG_2966.jpeg

Jag öppnade de tre paket, tack min generösa hemliga tomte 🙏😍
IMG_2973.jpeg

IMG_2974.jpeg

IMG_2975.jpeg

Nu har jag verkligen mycket att läsa framöver och ingen av böckerna äger jag sedan innan 😍
Sedan var det dax att titta på flaskorna 4 st öl ifrån Kiruna Bryggeri ❤️ Har jag verkligen varit så snäll, jag är visserligen halv ångermanlänning som vuxit upp i Skåne, och jag har varit i Kiruna, men aldrig testat öl ifrån Kiruna Bryggeri, kan få bli en tur dit i sommar efter dessa 😀 IMG_2970.jpeg IMG_2969.jpeg IMG_2968.jpeg IMG_2967.jpeg

Tack snälla Secret 🎅ifrån vackra Lappland ?😍🙏 Du träffade perfekt rätt, må du få en underbar Jul ❤️

IMG_2972.jpeg

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

IMG_2976.jpeg

Hittade nu oxå att det är en välskriven historia på varje öl…fantastiskt ❤️❤️😍

Bilagor

• IMG_2976.jpeg
    IMG_2976.jpeg
    488 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Då var det äntligen dags för paketöppning! Kunde inte hålla mig utan öppnade på jobbet under lunchen men hann inte posta här förrän nu!

Sån himla tur att Postnord lyckades leverera från Nordpolen så snabbt!
IMG_20251218_220430.jpg

Paketen blir bara fler!
PXL_20251218_104025488.MP.jpg PXL_20251218_104048269.MP.jpg

Tomten var minsann påläst för uppenbarligen vet han att jag gillar Casio! Om han visste hur mycket jag gillar att skruva upp och trixa med deras digitala moduler, hade han skickat mig denna stackars klocka ändå? (Tomten, jag lovar att vara snäll, jag ska iallafall inte bygga något explosivt!)
PXL_20251218_104303956.MP.jpg

Tusen tack du hemlige tomte!

Vaknade ännu en dag i mitt inte så juliga flyttkaos och öppnade sent omsider dörren för att kliva ut i den vinade vintern.

Döm av min förvåning när det ligger ett paket utanför dörren som Postnord hävdar ska befinna sig i Hallsbergs brevterminal!

Bäst jag vänder in igen.

IMG_0297.jpeg

Det skramlar lite oroväckande från paketet, har Postnord månne än en gång utfört ett postmord? Hade tänkt vänta till söndag med öppningen men pga av skramlet skrider jag till verket redan nu, och finner ett långt julrim samt något mystiskt föremål inpackat i bubbelplast.

IMG_0299.jpeg

De mystiska föremålen visar sig vars någon sorts metallpussel eller om det nu är ett lås, oklart vad syftet är. Även en gammal putsduk och ett 20mm gummi.

IMG_0300.jpeg

Tack och god jul Secret Santa, nu vänder jag åter ut för att möta ett tilltagande mörker och kyla.

Har inget behov av gummit men om någon av er andra 🎅🏼 har det så skicka ett pm så kommer det på posten tids nog.

De mystiska föremålen visar sig vars någon sorts metallpussel eller om det nu är ett lås, oklart vad syftet är.
Ett klassiskt Hanayama pussel, dom kommer i olika svårighetsgrader, det står på kartongen om man nu har den, men målet är att separera alla fyra delar 🤷

Kul att följa SS som vanligt, man ångrar alltid att man inte är med 😅 Håller tummarna att allt når fram innan jul 🧑‍🎄🎁 Kämpa!

Då var det äntligen dags för paketöppning! Kunde inte hålla mig utan öppnade på jobbet under lunchen men hann inte posta här förrän nu!

Sån himla tur att Postnord lyckades leverera från Nordpolen så snabbt!
IMG_20251218_220430.jpg

Paketen blir bara fler!
PXL_20251218_104025488.MP.jpg PXL_20251218_104048269.MP.jpg

Tomten var minsann påläst för uppenbarligen vet han att jag gillar Casio! Om han visste hur mycket jag gillar att skruva upp och trixa med deras digitala moduler, hade han skickat mig denna stackars klocka ändå? (Tomten, jag lovar att vara snäll, jag ska iallafall inte bygga något explosivt!)
PXL_20251218_104303956.MP.jpg

Tusen tack du hemlige tomte!
Nästan så att vi avkräver dokumentation av eventuella framtida moddningar av denna klapp i tråden va?

Idag kunde jag äntligen hämta paketet som väntat på mig i flera dagar.
Tungt och med tydliga uppmaningar om varsam hantering.

IMG_3443.jpeg

Inuti fanns flera paket, snyggt inslagna med kluriga rim.
IMG_3444.jpeg
IMG_3445.jpeg
IMG_3446.jpeg
IMG_3447.jpeg

Och vilka klappar! Glasunderlägg med Tudorlogga, riktigt goda drycker och en Speedy väggklocka 🥰😍♥️ tusen tack snälla tomten för fina klappar och bra forskning.
IMG_3451.jpeg
IMG_3452.jpeg

Idag kunde jag äntligen hämta paketet som väntat på mig i flera dagar.
Tungt och med tydliga uppmaningar om varsam hantering.

IMG_3443.jpeg

Inuti fanns flera paket, snyggt inslagna med kluriga rim.
IMG_3444.jpeg
IMG_3445.jpeg
IMG_3446.jpeg
IMG_3447.jpeg

Och vilka klappar! Glasunderlägg med Tudorlogga, riktigt goda drycker och en Speedy väggklocka 🥰😍♥️ tusen tack snälla tomten för fina klappar och bra forskning.
IMG_3451.jpeg
IMG_3452.jpeg
Vilket makalöst tomteri! 😃

Och nu kunde jag äntligen hämta mitt paket! PostNord levererade innan helgen 🙏🏼

Då kör vi igång! Väl tilltaget paket, väldigt spänd på att öppna!! 😃
IMG_7328.jpeg

Börjar riktigt bra, skymtade lite godis! Hur vet tomten att jag älskar dumle?! 😍
IMG_7329.jpeg

Tre fina paket, ett fint rim och dumle. Det här kommer bli bra! 👏🏼👏🏼
IMG_7330.jpeg

… och ett träffsäkert rim också 👌🏼
IMG_7331.jpeg

Rifs rafs!! Allt öppnat, och vilka paket! Wow, stort stort TACK min hemlige tomte 😍 Mitt i prick! Storpack skumtomtar, en trevlig stout och en F1-bil i Lego! 🏎️ Spanade på den här bilen så sent som förra veckan!

IMG_7332.jpeg
IMG_7333.jpeg

Nu när Hamilton är hos Ferrari är det ju såklart favoritstallet. Och som man brukar säga, ”everybody is a Ferrari fan” 😎

Jag är supernöjd, stort tack igen tomten! ❤️🎅🏼

Efter en stunds förhandling kom vi fram till att paketet kan öppnas tillsammans och i samförstånd.

Jjag vill bara säga att jag är rörd över hur otroligt fina ni är! Det här är så ofattbart snällt och omtänksamt! En helt perfekt sak att komma hem till och bli överraskad av!

Ett ENORMT tack för allt! Jag har inte ord för detta! :heart: :heart: :heart:

IMG_5489.jpeg

IMG_5486.jpeg

IMG_5495.jpeg

Och vad hittar vi inuti?
IMG_5499.jpeg

Bäst att kalla in experthjälp...
IMG_5503.jpeg

Experten på livsnjutning och tillika regerande världsmästare i inomhusrally anländer

IMG_5507.jpeg

IMG_5505.jpeg

Först: fantastiskt trevlig och fin ost, perfekt för den stundande ostbrickan! :D
IMG_5511.jpeg

IMG_5514.jpeg

Experten analyserar vidare och noterar otroligt fina snacks. Givetvis med förväntan att få smaka.
IMG_5512.jpeg

IMG_5538.jpeg

Dessutom (gissar jag) någon form av charkprodukt med tanke på att den lilla röda katten till 200 % ville stjäla paketen och ta med dessa till en avskild plats för intensivt livsnjutande...
IMG_5518.jpeg

Notera bitmärket och den skyldige i bakgrunden...
IMG_5517.jpeg

Oerhört smarriga tryfflar! :D
IMG_5520.jpeg

Kex till ostbricka! Och tomtar till det allmänna välbefinnandet!
IMG_5521.jpeg

ÖLKORV!!!
IMG_5522.jpeg

Experten analyserar och konstaterar: ÖL! Den här lilla kissen är en notorisk öltjuv (men vi låter honom aldrig lyckas). Alltså, det här är så ofattbart fint av er :D
IMG_5515.jpeg

IMG_5524.jpeg

IMG_5525.jpeg

IMG_5526.jpeg

IMG_5528.jpeg

IMG_5529.jpeg

IMG_5530.jpeg

IMG_5531.jpeg

IMG_5532.jpeg

IMG_5537.jpeg

IMG_5539.jpeg

Och årets glögg! Tomtens källa till allmän julstämning och fryntlighet! :D
IMG_5523.jpeg

Tack tack TACK!!! :heart::heart::heart:

Ni är BÄST!

Efter en stunds förhandling kom vi fram till att paketet kan öppnas tillsammans och i samförstånd.

Jjag vill bara säga att jag är rörd över hur otroligt fina ni är! Det här är så ofattbart snällt och omtänksamt! En helt perfekt sak att komma hem till och bli överraskad av!

IMG_5489.jpeg

IMG_5486.jpeg

IMG_5495.jpeg

Och vad hittar vi inuti?
IMG_5499.jpeg

IMG_5503.jpeg

Experten på livsnjutning och tillika regerande världsmästare i inomhusrally anländer

IMG_5507.jpeg

IMG_5505.jpeg

Först: fantastiskt trevlig och fin ost, perfekt för den stundande ostbrickan! :D
IMG_5511.jpeg

IMG_5514.jpeg

Experten analyserar vidare och noterar otroligt fina snacks. Givetvis med förväntan att få smaka.
IMG_5512.jpeg

IMG_5538.jpeg

Dessutom (gissar jag) någon form av charkprodukt med tanke på att den lilla röda katten till 200 % ville stjäla paketen och ta med dessa till en avskild plats för intensivt livsnjutande...
IMG_5518.jpeg

IMG_5517.jpeg

IMG_5520.jpeg

IMG_5521.jpeg

ÖLKORV!!!
IMG_5522.jpeg

Experten analyserar och konstaterar: ÖL! Den här lilla kissen är en notorisk öltjuv (men vi låter honom aldrig lyckas). Alltså, det här är så ofattbart fint av er :D
IMG_5515.jpeg

IMG_5524.jpeg

IMG_5525.jpeg

IMG_5526.jpeg

IMG_5528.jpeg

IMG_5529.jpeg

IMG_5530.jpeg

IMG_5531.jpeg

IMG_5532.jpeg

IMG_5537.jpeg

IMG_5539.jpeg

IMG_5523.jpeg

Tack tack TACK!!! :heart::heart::heart:

Ni är BÄST!
Tomten är värd det bästa!

IMG_5489.jpeg

IMG_5486.jpeg

IMG_5495.jpeg

Och vad hittar vi inuti?
IMG_5499.jpeg

IMG_5503.jpeg

IMG_5507.jpeg

IMG_5505.jpeg

IMG_5511.jpeg

IMG_5514.jpeg

IMG_5512.jpeg

IMG_5538.jpeg

IMG_5518.jpeg

IMG_5517.jpeg

IMG_5520.jpeg

IMG_5521.jpeg

ÖLKORV!!!
IMG_5522.jpeg

IMG_5515.jpeg

IMG_5524.jpeg

IMG_5525.jpeg

IMG_5526.jpeg

IMG_5528.jpeg

IMG_5529.jpeg

IMG_5530.jpeg

IMG_5531.jpeg

IMG_5532.jpeg

IMG_5537.jpeg

IMG_5539.jpeg