• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Secret Santa-tråden!

Maxim

Cartier
Fick en jättefin present av tomte(fru)n idag!
En Larsson & Jennings, 40mm med ett Ronda 762 Quartz-urverk. Tuff nato/skinn-kombinationsstrap jag aldrig sett tidigare, men tyckte inte det passade på den stiliga klockan så bytte ut det mot en fejk-alligator från hirsch och då blev det bannemig en rätt så fin dressare!

13830593191f8c69a11573a42bfb804ff8bfead1ecc072e613dd3e01fba5bf447b83cbaaad-large.png



Och nu på hirsch (med guldspänne så klart), tur man hade ett liggandes!

rp0gA09.jpg


VofNi3x.jpg


Tack än en gång, en jättefin julklapp som absolut kommer till användning när jag vill förgylla min vardag!
 

McGyver

Rolex
Igår så låg det ett paket från Secret Santa och väntade i brevlådan.............

138763023502535800_resized.jpg


Frun undrade vad som pågick när jag nervöst hoppade upp och ner och fnissade som en liten skolflicka.......

Snabbt fram med saxen och...........

........-Crap, frun har sladdrat för Santa!!!!!!!!

138763017569956400_resized.jpg


Fnissandet och hoppandet förbyttes snabbt mot snyftningar.....men, men, men.......så illa har jag väl inte skött mig??

Det visade sig, efter att jag läst brevet som Santa skickade med, att han tydligen hade lite smärre leveransproblem!

(Har man väl börjat ge nissarna saftsås till gröten, så dröjer det inte länge innan de vill ha mandel med - något som Santa insåg allt för sent - tyvärr!)

Santa beklagade den uppkomna personalkonflikten och lovade att hitta en lösning snart!

I väntan på att klappen skulle bli klar, så skickade Santa med lite godsaker för att tiden skulle gå snabbare.

138763017618881300_resized.jpg


Fortsättning följer.......
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
21:a, 24:e, vad är egentligen skillnaden? Ingen alls om du frågar mig, så jag passade på att öppna paket.

Ni som har hängt med sen innan vet att jag redan innan paketöppningen kom fram till att julklappen var relativt tung. Kanske är det något sorts klockrelaterat murbruk?

Nej, det verkar vara en bok. Kanske en Dostoevskytegelsten?


Nix, ingen skönlitteratur så långt ögat når. Det står dock klart att det är en bok, och inte vilken bok som helst. Det är nämligen...


1001 armbandsur!



Min förre trotjänare är lite utdaterad.



Nu kan jag läsa om och beundra allt från Alpina till Zenith!


Boken lär bli livsfarlig för plånboken, men om jag hade velat leva ett långt liv hade jag inte gett mig in i klocksvängen!
Tack, tomten!
 
Idag har tomten varit förbi brevlådan och lämnat ett paket!

kWieW6W.jpg


Eftersom det är fullt under granen så tänkte jag att jag öppnar direkt istället ;)
Hur glad blir man inte när det första man ser är en sån här bakdel!!

eqCXwk8.jpg


Tack snälla secret santa!

gzQqJVe.jpg


Nu måste jag leta upp ett fungerande urverk, sen är den fit for fight!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
ÄÄÄÄÄNTLIGEN!

Är ledig idag & höll utkik efter brevbäraren som nästan tacklades omkull när jag i min iver sprang med graciösa steg mot brevlådan.

Däri låg den äntligen; min julklapp från Secret Santa:

bild-11.JPG


Snyggt dekorerad:

bild-15.JPG


Å ett kort från Secret Santa himelf:

bild-12.JPG


Glaspolish & ett sandfärgat Nato! Nice. Vet en gammal 5513 som ska få en omgång med polishet!

bild-14.JPG


Gamla DJ'n fick vara med. Den kanske behöver en omgång oxå:

bild-13.JPG


Tack Secret Santa; whoever you are!

/Ron
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Trodde det var kört...
Men strax efter 17 slamrade det till i lådan. Secret Santa!
Min välgörare kör med minsta möjliga marginal det är tydligt.

image.jpg


Tjuvkika går bra tydligen...
image.jpg


Godis & något dykaraktigt. Ser bra ut! Tack S Santa!
image.jpg


EDIT: tror att den 10-årige sonen iom detta faktiskt får en klapp i år också...
 

Camo00

Patek
Kunde inte hålla mig längre, utan slet upp Secret Santa-paketet ikväll!

20000101000149_IMG_0072_zps7b1b7d5b.jpg



Ett fint rim har tomten skickat med!

20000101000029_IMG_0076_zpsbe5e70df.jpg



Nä, en Orient-box! Allvarligt??

20000101000159_IMG_0078_zps6f0fea94.jpg



Jo, det är en Orient Ray Raven!! En modell jag länge velat ha!!! Seriöst???

20000101000246_IMG_0080_zps1a1c568d.jpg



Den är fräsch också! Trodde seriöst att den var ny först!! Ett par märken, annars är den i nyskick!!

20000101000206_IMG_0092_zpsf99a2047.jpg



Jag är helt överlycklig!! Vilken extremt bra, oväntad och onödigt dyr Secret Santa-julklapp!!!

20000101000018_IMG_0083_zps97d38f70.jpg




Eftersom Du inte är anonym så måste jag ju hänga ut Dig: Jacob Du är seriöst den snällaste människa jag vet, och det här var 100% säkert den bästa julklapp jag kommer att få i år!! Tusen, miljoner tack och hoppas Du får en ny bil av tomten! :)
 

jabla

Sarlacc
Mindre än en timme kvar så enligt GMT som är min favoritklocka är det ju Julafton :)
Har redan visat paketet här i tråden så nu öppnas det.

WP_20131223_003.jpg
WP_20131223_004.jpg

Tusen tack till secret Santa som fördubblade mitt Natoinnehav och dessutom i den enda storleken jag har behov av.
Återkommer givetvis med bilder på användandet.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Det trillade in ett paket för ett par dagar sedan. Jag gav mig fan på att jag skulle hålla mig till Julafton. Nu är vi här!!!

gyzumyva.jpg


En typ av omslag jag tidigare sett. Något läsbart måntro? Mitt leende nu är vida brett.

2a8emedu.jpg


I paketet där låg underbar lektyr. Denna kan skänka lugn efter Julen bestyr.

qubevaze.jpg


Jag läsa om Relox och annat gott! Men först tvätta händerna för att undvika flott.

Tackar Secret Santa det varmaste!! Maxim ;)

Stort tack även till Camo00 som styrde detta trevliga julmys.

God Jul!!!

Mvh
 

Maxim

Cartier
Det trillade in ett paket för ett par dagar sedan. Jag gav mig fan på att jag skulle Tackar Secret Santa det varmaste!! Maxim ;)

Stort tack även till Camo00 som styrde detta trevliga julmys.

God Jul!!!

Mvh

Tack själv, hoppas du tycker om den! Blev lite besviken att 2014 inte var ute än, men tyckte det kunde vara värt med 2013 ändå. Hojta gärna till om det är bra saker, så får jag ta och beställa en till mig med!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tack själv, hoppas du tycker om den! Blev lite besviken att 2014 inte var ute än, men tyckte det kunde vara värt med 2013 ändå. Hojta gärna till om det är bra saker, så får jag ta och beställa en till mig med!

Den blir perfekt! Tack! Har bara ögnat igenom den lite fort men kan redan nu säga att den är läsvärd.

God Jul!

Mvh
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Trodde det var kört...
Men strax efter 17 slamrade det till i lådan. Secret Santa!
Min välgörare kör med minsta möjliga marginal det är tydligt.

image.jpg


Tjuvkika går bra tydligen...
image.jpg


Godis & något dykaraktigt. Ser bra ut! Tack S Santa!
image.jpg


EDIT: tror att den 10-årige sonen iom detta faktiskt får en klapp i år också...
En liten fråga, hade glaset spruckit?
 
Topp