• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Tänkte sälja den här, fast nääää… den får nog stanna! Jäkla trevlig ändå :cigar:
IMG_4298.jpeg

Tar en kall tillsammans med Seiko SRPE53.
Köpt av Monsterwatches modifierad med dubbelkupad safir.
Men funderar om jag skulle ha valt platt safir istället? Kupat är snyggt men gör reflektioner svåra att undvika.

1000019705.jpg

Senast ändrad:
Har haft den här nån vecka nu och är faktiskt ganska nöjd. Känns bra och går väldigt bra, avviker någon/några sekunder på ett dygn. Nu har jag väl haft lite ”tur” med tidhållningen, men tycker att den verkar väldigt prisvärd.
SSK003K1
Förmodligen får den följa med till Kreta i sommar 🙂

IMG_6387.jpeg

Vad är det där för länk? Jag har funderat på en från Uncle Straps (ex Uncle Seiko). Men har inte riktigt kommit till skott än.
Annars är det där en riktig favorit, och en av de klockor jag har haft mest sedan jag köpte den i våras!

Vad är det där för länk? Jag har funderat på en från Uncle Straps (ex Uncle Seiko). Men har inte riktigt kommit till skott än.
Annars är det där en riktig favorit, och en av de klockor jag har haft mest sedan jag köpte den i våras!
Länken är från Tidochting.se, 20mm jubilee och ändlänkarna kommer från deras Skx-jubilee 20mm. Den förstnämnda är mer avsmalnande 20 - 16mm, vilket jag gillar medan skx-varianten bara avsmalnar till 18mm, den är väl tänkt att användas till skx013 antar jag Men ändlänkarna passar bra på 38mm Seiko 5 sporterna.

Gammal bild från gårdagens skogsrunda.

Bilagor

• 20241019_132655.jpg
    20241019_132655.jpg
    351.6 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp