• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6139 6002 Pogue passaround

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hej

Vet inte om det har varit någon passaround på vintage Seiko eller specifikt Pogue. Tänker att det är en klocka som många kanske vill testa men inte kommit loss och provat. Ett bra tillfälle att testa både vintage och Seiko! Denna är helt original förutom krona och glas. Länken tar 18.5 cm. Den servades för ett par år sedan och fungerar perfekt.

Det kostar ingenting mer än porto till nästa medlem. Det är upp till den som har den att hitta en medlem med bra referenser att skicka den vidare till. Tycker att den kan snurra runt så länge intresse finns. I annat fall skickas den tillbaka till mig. Förutsätter att den behandlas med respekt. Fotande och postande i lämpliga trådar uppmuntras. Intresse meddelas i tråden.

9984B4E9-B114-44BA-A839-688181F26E49.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fint initiativ, personligen tycker jag att om man deltar kan skänka en hundring till Barncancerfonden etc.

Jag har testat gul pogue två ggr och inte klickat direkt så hoppar men grymma klockor som definitivt förtjänar sin plats i historien 🤓
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej

Vet inte om det har varit någon passaround på vintage Seiko eller specifikt Pogue. Tänker att det är en klocka som många kanske vill testa men inte kommit loss och provat. Ett bra tillfälle att testa både vintage och Seiko! Denna är helt original förutom krona och glas. Länken tar 18.5 cm.

Det kostar ingenting mer än porto till nästa medlem. Det är upp till den som har den att hitta en medlem med bra referenser att skicka den vidare till. Tycker att den kan snurra runt så länge intresse finns. I annat fall skickas den tillbaka till mig. Förutsätter att den behandlas med respekt. Fotande och postande i lämpliga trådar uppmuntras. Intresse meddelas i tråden.

9984B4E9-B114-44BA-A839-688181F26E49.jpeg
Vilket fint initiativ, Klocksnack när det är som allra bäst!
Håller med @Jockinho, en valfri slant till barncancerfonden eller liknande är inte mer än rimligt👍
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Jag har spanat på de där i åratal 😀
Hur signar man upp sig. Är det referenser på köp/sälj som kvalificerar en så är det safe 😀
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej

Vet inte om det har varit någon passaround på vintage Seiko eller specifikt Pogue. Tänker att det är en klocka som många kanske vill testa men inte kommit loss och provat. Ett bra tillfälle att testa både vintage och Seiko! Denna är helt original förutom krona och glas. Länken tar 18.5 cm.

Det kostar ingenting mer än porto till nästa medlem. Det är upp till den som har den att hitta en medlem med bra referenser att skicka den vidare till. Tycker att den kan snurra runt så länge intresse finns. I annat fall skickas den tillbaka till mig. Förutsätter att den behandlas med respekt. Fotande och postande i lämpliga trådar uppmuntras. Intresse meddelas i tråden.

9984B4E9-B114-44BA-A839-688181F26E49.jpeg
Kul! Jag testar gärna en vecka!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vilket utomordentligt trevligt iniativ @Viskan!🙂
Den ligger ju på min klockor-jag-funderar-på-att-köpa-lista så jag skulle gärna testa den en vecka...
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Fantastiskt initiativ!
Eftersom denna även varit på min "vore kul att ha/testa-lista" rätt länge anmäler även jag mitt intresse.

/B
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Härligt initiativ! Tycker den gula tavlan är fantastisk och referensen i sig är stenhård. Jag är gärna med på tåget och provar någon vecka i april. 😊 Referenser har jag gott om!
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Dinkan kom igår men hade inte möjlighet att hämta tidigare pga tjänsteresa. Sladdade in på macken och nu är paketet öppnat.
”First impression- så jävla cool!
Länken är magisk, tavlan ascool 😎 och den bärs faktiskt mycket bättre än jag trodde.
2F154971-576A-4A9D-AF45-0285C377B408.jpeg

43DCE708-2C93-4A88-8B9E-C7D11C278341.jpeg

F2E8F472-1365-4754-B1AA-CF55DDD20C54.jpeg


Nu är länken justerad och mer bilder kommer imorgon 🎸 🤘🏻
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vilket fantastiskt initiativ! Det är både förvånande och snudd på pinsamt att jag aldrig haft en pogue, trots att seiko och gammelkronografer är mina två tyngsta laster i livet. Ställer mig härmed i kön!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Varje gång jag sett en Pouge genom åren har jag tänkt att jag har velat testa. Mest för att 70-talsdesignen är så flippad och ändå tilltalande. Många har ju hyllat den och efter ungefär 30 sekunder fattar jag varför. Sjukt häftig klocka!

Inre vridring OCH en tachyskala MEN i pepsifärger OCH med guldtavla. Automatisk kronograf och dag/datum men LÄGRE än t ex speedy.

Det är som att design- och urmakarteam på Seiko tänkte ungefär "vad är det coolaste vi har i fem olika produktlinjer? Kan vi slänga in allt i en klocka? Vi testar!"

Är förälskad!

Lovar att fylla på med bilder i dagarna. Tack @Viskan för möjligheten att prova!

IMG_20230321_183315886.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har givetvis haft klockan på mig idag också. Vill faktiskt påstå att den växer på mig mer och mer. Den är svår att inte fastna med blicken på med tanke på alla färger, kanske skulle man ha en med silvertavla i framtiden? Dock svindyra vad jag förstår.

Testkört kronografen också. No problemo. Imorgon ska jag leka lite med vridringen, har aldrig burit klocka med inre vridring förr. En guldig krono med dykardrömmar? Är det vad detta är?

Knäppte ett par bilder under dagen i alla fall. Äntligen sol och värme i huvudstaden
IMG_20230323_113610668_HDR.jpg
IMG_20230323_090145399.jpg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Har givetvis haft klockan på mig idag också. Vill faktiskt påstå att den växer på mig mer och mer. Den är svår att inte fastna med blicken på med tanke på alla färger, kanske skulle man ha en med silvertavla i framtiden? Dock svindyra vad jag förstår.

Testkört kronografen också. No problemo. Imorgon ska jag leka lite med vridringen, har aldrig burit klocka med inre vridring förr. En guldig krono med dykardrömmar? Är det vad detta är?

Knäppte ett par bilder under dagen i alla fall. Äntligen sol och värme i huvudstaden
IMG_20230323_113610668_HDR.jpg
IMG_20230323_090145399.jpg
😍Du får jaga en gul och en silver. Jag har en silver också, blir en lite annan klocka med en mer konventionell färg på tavlan.
24A31CA7-7F3E-4438-BFB5-F1EB1D2EF9B6.jpeg
 
Topp