• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 6139 6002 Pogue passaround

Kontoret idag igen!

IMG_1700.jpeg

1000013079.gif

Idag går den vidare till @JoakimS. Jätteroligt att ha fått prova den här klockan. Denna, min elfte passaround, är också en av de som kommer att hänga kvar i minnet. När jag räknade efter blev faktiskt lite överraskad över att det var så många, men det visar att vissa klockor överhuvudtaget inte lämnar några djupare minnen.
Seiko Pogue har jag ju många gånger sett på bild, på andras armar och i reklam. Jag har tänkt att, "-En sån ska jag nog skaffa, nån dag." Men nu vet jag bättre... Den känns lite för stor på mig. Jag mäter 16,5 + och handleden är relativt rund.
Jag har andra klockor, till och med något större. Men pougen bärs större än millimetermåttet när den väl sitter på armen. Men fin är den, väldigt fin. Man blir lite glad av den och den syns. Både kunder och arbetskamrater har kommenterat den. För den använts hela veckan, med undantag för lite tuffare röj i ladugård och trädgård.
Lite märkligt, men den enda som inte sagt något alls är min fru, som allt som oftast brukar säga, "-Har du en ny klocka, nu igen!".
Jag lämnar inte med en massa bilder, det finns redan väldigt många bilder i tråden.
Stort tack @Viskan , för att jag fick låna din klocka!
1000013088.jpg

Japp! Men hade tappat 4-5 minuter om jag minns rätt så fick ställa den. Kanske var på gränsen.

@Viskan är det okej att öppna den och inspektera verket? Låter som rotorn rasslar en hel del så vill bara kolla status lite.
Ca 4 minuter, hos mig också. ...Då när den legat still lite drygt ett dygn.
Men tidigare i veckan höll den tiden bra, så exakt man kan begära av en gammal klocka.

Tillbaka
Topp