• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7C43-7000 Korea vs Japan

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer lite info från en bra källa i Korea.
Klockorna är tillverkade i Japan och serienummer stansade för hand i Korea. Tavlorna även dem tillverkade i Japan men lumade i korea med en annan färg (limegrön ton). Gjort i samarbete med Samsung och sägs ha marknadsförts främst mot militär.
1482739476322.jpg

Bilden är från honom.
 
Senast ändrad:

Moffan

Panerai
2-Faktor
Här kommer lite info från en bra källa i Korea.
Klockorna är tillverkade i Japan och serienummer stansade för hand i Korea. Tavlorna även dem tillverkade i Japan men lumade i korea med en annan färg (limegrön ton). Gjort i samarbete med Samsung och sägs ha marknadsförts främst mot militär.
1482739476322.jpg

Bilden är från honom.
vet han varför texten är rödare på Korea-klockorna?
 

Roger.SWE

Omega
Här kommer lite info från en bra källa i Korea.
Klockorna är tillverkade i Japan och serienummer stansade för hand i Korea. Tavlorna även dem tillverkade i Japan men lumade i korea med en annan färg (limegrön ton). Gjort i samarbete med Samsung och sägs ha marknadsförts främst mot militär.
Bilden är från honom.
Det var kul att få lite mera info :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Och 7c43-700a såldes på vilken marknad? Europa, USA? Överallt? Finns det JDM 7c43 med pepsi-insert och blå tavla och i så fall, vilken ref är det?

EDIT: Tror det var fransk/eng datum på denna så såld i Europa skulle jag gissa.

B706386C-296B-4466-8D4E-B2CA32251281_zpsmfkphhz7.jpg
 
Senast ändrad:

Roger.SWE

Omega
Och 7c43-700a såldes på vilken marknad? Europa, USA? Överallt? Finns det JDM 7c43 med pepsi-insert och blå tavla och i så fall, vilken ref är det?

EDIT: Tror det var fransk/eng datum på denna så såld i Europa skulle jag gissa.
Jag tror att 700A modellen gjordes för USA och Europa, för jag har inte sett en 700A med Kanji. Kombinationen JDM 7C43 med "Pepsi" insert har jag aldrig sett.

42mm 7C43 modellerna som jag vet om är:

7000 Internationell svart med svart insert
7000 Internationell grå med svart insert tillverkad i Korea
7009 Internationell svart med Pepsi insert
700A Internationell blå med Pepsi insert
700B Internationell vit med svart insert
7010 JDM svart med svart insert
7A00 JDM med boetten Off-Center. blå eller guld tavla

/Roger
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror att 700A modellen gjordes för USA och Europa, för jag har inte sett en 700A med Kanji. Kombinationen JDM 7C43 med "Pepsi" insert har jag aldrig sett.

42mm 7C43 modellerna som jag vet om är:

7000 Internationell svart med svart insert
7000 Internationell grå med svart insert tillverkad i Korea
7009 Internationell svart med Pepsi insert
700A Internationell blå med Pepsi insert
700B Internationell vit med svart insert
7010 JDM svart med svart insert
7A00 JDM med boetten Off-Center. blå eller guld tavla

/Roger
Såna här inlägg gillar vi Roger!
20170208_211422.jpg
 

leiden

Rolex
Jag tror att 700A modellen gjordes för USA och Europa, för jag har inte sett en 700A med Kanji. Kombinationen JDM 7C43 med "Pepsi" insert har jag aldrig sett.

42mm 7C43 modellerna som jag vet om är:

7000 Internationell svart med svart insert
7000 Internationell grå med svart insert tillverkad i Korea
7009 Internationell svart med Pepsi insert
700A Internationell blå med Pepsi insert
700B Internationell vit med svart insert
7010 JDM svart med svart insert
7A00 JDM med boetten Off-Center. blå eller guld tavla

/Roger
Kul fakta! Har du någon av de två sistnämnda?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den 700B jag hade är lite av ett mysterium. Misstänker att den fått en ny tavla i samband med service någon gång. Några andra teorier?

150_02_zps3rsyxnnm.jpg


150_03_zpsopz41i7c.jpg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Är typ 99% på att jag inte bytt insert. Ser ju ut att sitta ett insert på min som skulle kunna vara original och jag skulle aldrig ha snott det från en annan klocka.
Jag är 99,9% säker på att jag köpte klockan utan insert, satte dit ett fulinsert och sålde till dig med det insertet på.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Där dök den upp, första gången jag ser den varianten och vilket fantastiskt skick!
Tackar! Yes den är i bra skick, fanns inte mycket märken på den när jag fick tag i den. Jag har dock lyckats med konststycket att sätta en cirkulär liten repa i glaset under en skidsemester:)
Galet bra skick, vilket år om man får fråga?
Tackar, 1990 är den ifrån. Har levt ett lugnt liv:)
 
Topp