• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7C43-7000 Korea vs Japan

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Letar en 7c43 från år 1987. Om någon har en eller vet vart jag kan finna en sådan så PMa:)
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Nu har även jag blivit med Korea dinka. Jag tog över stafettpinnen men troligen blir den kvar. Riktigt fin och som grädde på moset trycktestades den idag och blev i och med det årets badklocka :D
99778F82-AD36-48A7-AA6E-714D8E665A17.jpeg
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Är sugen på en länk till min 7C43. Vilken länk är det som gäller för att passa och se schysst ut?
TIA
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Dags att något händer i denna supernördiga och trevliga tråd.
Jag hade en "double red" Korea för ett par år sedan som @Seikosthlm så påpassligt ordnade fram. Verkligen kul klocka! Men i ett svagt ögonblick sålde jag den - och ångrade mig. Nu har jag min andra Korea tack vare @S.L - ordningen är återställd och vinterhumöret har förbättrats påtagligt :). Och så påminns man igen om att en klocka inte behöver kosta skjortan för att göra en glad och stimulerad (ett tag åtminstone).
IMG_20190110_131646_112.jpg
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Dags att något händer i denna supernördiga och trevliga tråd.
Jag hade en "double red" Korea för ett par år sedan som @Seikosthlm så påpassligt ordnade fram. Verkligen kul klocka! Men i ett svagt ögonblick sålde jag den - och ångrade mig. Nu har jag min andra Korea tack vare @S.L - ordningen är återställd och vinterhumöret har förbättrats påtagligt :). Och så påminns man igen om att en klocka inte behöver kosta skjortan för att göra en glad och stimulerad (ett tag åtminstone).
IMG_20190110_131646_112.jpg
Helt rätt! Min går +4,3 s/månad, otroligt bra tycker jag :cool:
2A9EDCFE-B26C-4E91-9D00-A890B7668856.jpeg
 
Topp