Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som moddat SM mm300?
Tanken har hela tiden vart att byta tavla, chapter och insert men då jag aldrig rört annat än band, bezels och inserts tidigare så börjar jag fega ur..
Kanske nöjer mig med byte av insert och clasp?
Så om någon moddat skulle det vara skoj med bilder och lite pepp så man kanske törs försöka..
Ett par tusen ungefär, beroende på hur mycket säljaren tror sig få tillbaka av pengarna denne lagt på bygget. Generellt är det inga stora pengar för sådana byggen, givet att du inte betalar någon för att bygga den åt dig.Är väldigt sugen på en seiko submariner eller sea dweller mod, vad brukar en sån kosta? Om man knte orkar modda själv
Och en liten kanjiskiva, ej att förglömma men har det verket dagfunktion?Seiko SKX007 Mod - sapphire crystal, coin edge bezel, ceramic bezel insert, NH35A urverk.
Skarpa ögon! Nej det har du rätt i. Skrev fel, NH36A ska det stå!Och en liten kanjiskiva, ej att förglömma men har det verket dagfunktion?
Snyggt. En maxad skx utan att ändra looken. Är det ett platt glas eller kupat?Seiko SKX007 Mod - sapphire crystal, coin edge bezel, ceramic bezel insert, NH35A urverk.
Ty, det var exakt det jag siktade på! Det är en något välvd kristall, kanske den största avvikelsen från original-looken men jag tycker det blev riktigt stiligt.Snyggt. En maxad skx utan att ändra looken. Är det ett platt glas eller kupat?
Kul!. Hur känns den i övrigt, har kvalitetskänslan fått sig ett lyft? Namokimods har ju även en slim coin edge bezel och en slim caseback som ska dra ner tjockleken nästan 2mm som jag ev tänkte prova medTy, det var exakt det jag siktade på! Det är en något välvd kristall, kanske den största avvikelsen från original-looken men jag tycker det blev riktigt stiligt.
Den känns kanon med de ändringarna, den har verkligen behållit sin originalcharm men ger helt klart lite mer premiumkänsla. Coin edge bezel är verkligen väldigt trevligt imo, tycker den vanliga bezeln är ganska svår att greppa med blöta händer.Kul!. Hur känns den i övrigt, har kvalitetskänslan fått sig ett lyft? Namokimods har ju även en slim coin edge bezel och en slim caseback som ska dra ner tjockleken nästan 2mm som jag ev tänkte prova med
Häftig mod!
Färdig med min GMT-mod som jag gått och funderat på ett tag. När jag skaffade en Seiko 5 GMT tidigare i år störde jag mig på att kronan inte var skruvad, att det var lite plottrigt med alla siffror på vridringen och att boetten var lite för stor. Så jag sålde den. Men har sedan dess funderat på om man kunde modda den till en SKX013 boett. Det kunde man!
Jag skaffade en ny Seiko 5 GMT, den svarta modellen, och köpte sedan en svart SKX013 boett, ett dubbeldomat saffirglas, en korona med ett rött S, och en fasad glasring - allt från Namoki. Tog ut urverket med tavla och visare och satte in allt i den svarta boetten. På Namokis hemsida står det att man behöver ett dubbeldomat glas för att få plats med alla visare i GMT-verket. Det de inte skriver är att verket också bygger neråt och att man därför inte kan ta vilket baklock som helst. Det baklocket som jag beställde från Namoki (svart helt i stål) gängade in för djupt i boetten och där var plastringen på verket i vägen. Så det var bara att sätta i baklocket från donatorklockan. Men det blev OK.
Blev modden så bra som jag tänkt? Kanske. Den är väldigt svart, kanske för svart. Kanske får bli en annan färg på natot...
Tack!Häftig mod!
Detta var ett inspirerande bygge.