Hmm... Jag är i och för sig nitisk. Då kanske det känns lite meckigt.Ja man får köra med en platt som är samma som till skx. Blir ytters lite skillnad mot original, original täcker lite mer längst in men inget jag stör mig på iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm... Jag är i och för sig nitisk. Då kanske det känns lite meckigt.Ja man får köra med en platt som är samma som till skx. Blir ytters lite skillnad mot original, original täcker lite mer längst in men inget jag stör mig på iaf
Ska man byta bezel insert är det enklast att ta ut glaset också så är lite meckigtHmm... Jag är i och för sig nitisk. Då kanske det känns lite meckigt.
Hmmm. Det brukar gå utan att göra det enligt min erfarenhet. Men shit vad snygga spb14X-tavlorna var i 185/187:an.Ska man byta bezel insert är det enklast att ta ut glaset också så är lite meckigt
Jag har en nästan-tvilling till denEn mod av Magnus Ahlgren som jag gillar skarpt.
Ja dom är fina . Hur gör du då om du inte tar ur glaset? Jag testade massa grejer men fick till slut poppa glasetHmmm. Det brukar gå utan att göra det enligt min erfarenhet. Men shit vad snygga spb14X-tavlorna var i 185/187:an.
Tar loss vridningen bara?Ja dom är fina . Hur gör du då om du inte tar ur glaset? Jag testade massa grejer men fick till slut poppa glaset
Har du gjort det på just den boetten? Den är grymt tight, försökte göra det först men fick inte bort den och vågade inte försöka för mycket då den är så pass tight. Misstänker man behöver något ordentligt verktyg för att göra det om man vill undvika skada boetten. Skx är ju en helt annan sak, den är ju inte lika tight mot boetten.Tar loss vridningen bara?
Jag har bytt på Turtle och Mini-Turtle. Då tejpade jag boetten och tryckte in ett rakblad mellan vridringen och boetten för att få loss den.Har du gjort det på just den boetten? Den är grymt tight, försökte göra det först men fick inte bort den och vågade inte försöka för mycket då den är så pass tight. Misstänker man behöver något ordentligt verktyg för att göra det om man vill undvika skada boetten. Skx är ju en helt annan sak, den är ju inte lika tight mot boetten.
Okej. Aldrig haft något med dom boetterna att göra. Men vet att det är svårt att få bort bezeln på spb185, var en av de populära moddarna på instagram som sa att det enklaste och mest säkra sättet var att poppa glaset. Går säkert bra om man har något väldigt tunt, en vanlig boettöppnare eller kniv fick jag inte under iaf. Har man en press är det ju väldigt enkelt att poppa glaset iaf.Jag har bytt på Turtle och Mini-Turtle. Då tejpade jag boetten och tryckte in ett rakblad mellan vridringen och boetten för att få loss den.
Tackar. Ska kolla.Såg också att cousinsuk har Sapphire kristaller. Originalet är 2.95mm tjock men deras tjockaste är 2.4mm skulle det fungera?
Tjena, nu är jag ingen expert på nånting men det är troligtvis 30mm som på många liknande Femmor. Brukar själv köpa mina glas här och har varit nöjd med samtliga:Hoppas få hjälp av den stora samlade expertisen här. Jag har en SBCA001 som jag ganska länge har velat montera ett platt safirglas på. Såvitt jag förstår är det samma mått på glaset som till bl.a. flera Seiko 5-modeller. Det kan också vara så att andra modellers glas med samma diameter passar. Kan någon leda mig vidare? Var köper man? Tack på förhand.
Jag byggde precis om ett till dag/datum så det går att göra, lite pilligt då det jag köpte saknade tappen till hjulet som skiftar dag, men hade ett 7s26 jag plockade frånVad är det för ref och mod på denna?
Har någon här testat att modda om för daghjul på 6r15?
Jobbar så oregelbundna tider att jag snart är beredd att göra avkall på sarb033 som daily till förmån för något med daghjul annars.