• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Nu väntar vi bara på rätt boett så kan bygget börja :D
EF133336-D99A-461C-869B-77C4CBB8FBE1.jpeg

Riktigt cool!

Ja fy skäms. Seiko är säkert oerhört besvikna nu när de lät sina kunder köpa en skx och får detta som tack.
Hur kan man ens komma på att idéen att vara kreativ med sina egna ägodelar? Befängt.

Ja fy skäms. Seiko är säkert oerhört besvikna nu när de lät sina kunder köpa en skx och får detta som tack.
Hur kan man ens komma på att idéen att vara kreativ med sina egna ägodelar? Befängt.
Om du moddar en Rolex och vill ha den servad så kommer dom återställa den eller låta den gå i retur oöppnad.

Det är som sagt skillnad i inställning... Jag föredrar Seikomodellen om det inte framgick.:)

Jaha, då får väl alla Rolex-moddare ha det i åtanke då.
Bra att vi är överens om att man kan tycka olika! Trevlig kväll!

Jaha, då får väl alla Rolex-moddare ha det i åtanke då.
Bra att vi är överens om att man kan tycka olika! Trevlig kväll!
Tyckte att det var intressant att det kan skilja så mycket i kulturen mellan olika märken och dess kunder. Varför Seikomoddning hyllas av såväl kunderna som recensenterna medan Rolexmoddarna är hatade av i princip alla och blir stämda av Rolex.

Men det var tydligen fel forum...

Trevlig kväll.

Då missförstod jag ”tonen”i ditt första inlägg. My bad.
Ja visst är det intressant.
Det skiljer ju rätt mycket i klientelet av köpare tänker jag. Jag är som har ett par seikos skulle aldrig få för mig att köpa en Rolex, men har inget emot att andra gör det.
Nyfiken är jag dock på vad man får för pengarna. Är klockan verkligen så överlägsen i hantverkskvalité eller är det mer en statusgrej?

Och generellt sett så anser jag att man får göra lite vad vad vill med sina saker om intentionen är god.
Bytte bromsklossar på bilen nyligen och valde att inte köpa original då de är mycket dyrare och inte så mycket bättre än de aftermarket-som finns.

Då missförstod jag ”tonen”i ditt första inlägg. My bad.
Ja visst är det intressant.
Det skiljer ju rätt mycket i klientelet av köpare tänker jag. Jag är som har ett par seikos skulle aldrig få för mig att köpa en Rolex, men har inget emot att andra gör det.
Nyfiken är jag dock på vad man får för pengarna. Är klockan verkligen så överlägsen i hantverkskvalité eller är det mer en statusgrej?
Ingen fara.
Jag vet inte själv vad man får, men med tanke på hur kunderna och dom som vill vara kunder pratar om dom så måste det var något alldeles fantastiskt. Har ingen Rolex och har inget direkt sug. Det skulle vara en moddad isåfall. :D
Gled bara in på ämnet när det lyftes ur arkiven.

Jag undrar som sagt vad som ligger bakom. Det är nu man skolar om sig till folklivsforskare med klockentusiasm som enda inriktning antar jag. Känns inte som att någon annan kommer forska i det direkt.:rolleyes:

Ingen fara.
Jag vet inte själv vad man får, men med tanke på hur kunderna och dom som vill vara kunder pratar om dom så måste det var något alldeles fantastiskt. Har ingen Rolex och har inget direkt sug. Det skulle vara en moddad isåfall. :D
Gled bara in på ämnet när det lyftes ur arkiven.

Jag undrar som sagt vad som ligger bakom. Det är nu man skolar om sig till folklivsforskare med klockentusiasm som enda inriktning antar jag. Känns inte som att någon annan kommer forska i det direkt.:rolleyes:

Klockren framtida yrkesbana. Det finns ju en hel del material att forska kring här på forumet! ;)

Funderar på att beställa lite prylar till min SKX från Namoki. Någon som har köpt därifrån innan eller har något annat tips på ställe jag kan köpa ifrån? Är på jakt efter ett svart-rött bezelinlägg och ett passande safirglas.

Så härligt med att en så enkel och billig krabat kan vara så skön. :)

Bilagor

• 735AC35B-66B3-4075-9147-0F6DA6F5D4AA.jpeg
    735AC35B-66B3-4075-9147-0F6DA6F5D4AA.jpeg
    363.3 KB · Visningar: 7
Efter mmm ånga timmars fruktlöst sökande annorstädes vänder jag mig nu till er.:)

Jag söker ett safirglas med 28,8mm diameter. Finns det någon Seiko med det måttet på glaset?

Jag hittar massor av glas till Seiko, men ingenstans står det hur stora dom är...:confused:
Tror mig ha kuskar ut att skx-modellerna har 31,5mm glas, så jag söker någon modell med mindre glas än så...
Några tips?

Efter mmm ånga timmars fruktlöst sökande annorstädes vänder jag mig nu till er.:)

Jag söker ett safirglas med 28,8mm diameter. Finns det någon Seiko med det måttet på glaset?

Jag hittar massor av glas till Seiko, men ingenstans står det hur stora dom är...:confused:
Tror mig ha kuskar ut att skx-modellerna har 31,5mm glas, så jag söker någon modell med mindre glas än så...
Några tips?
Vad är det till för klocka? Det vanligaste är hopp om 0,5mm i storlekarna, så det verkar speciellt det du söker. Crystaltimes och Cousinsuk har annars bra utbud.

Vad är det till för klocka? Det vanligaste är hopp om 0,5mm i storlekarna, så det verkar speciellt det du söker. Crystaltimes och Cousinsuk har annars bra utbud.
Det är till mitt plopp med top hat-projekt... :p
IMG_20200508_123244.jpg

Har varit i kontakt med crystaltimes som kan fräsa ett customglss till mig efter årsskiftet. Risken är stor att jag hunnit gå vidare till något annat projekt då, så jag vill gärna få det gjort så fort som möjligt.

Tänker UV-bonda en top hat ovanpå originalsafiren.:D

Hej! Ny i modd game't. Precis köpt en SKX013 och kollar lite på möjligheter för att uppgradera verket inuti. Den information jag tillskansa mig är att nh36 verket ska funka men att det behövs en ny krona som funkar med det verket. Är det något mer som behövs och vart brukar ni köpa era delar? Är det ebay som gäller?:)

Hej Klockvänner, nån som kan visa en rookie hur en glasring på sarb033 tas bort och sätts dit. En länk här på KS kanske finns men jag har inte hittat rätt ännu.

Hej! Ny i modd game't. Precis köpt en SKX013 och kollar lite på möjligheter för att uppgradera verket inuti. Den information jag tillskansa mig är att nh36 verket ska funka men att det behövs en ny krona som funkar med det verket. Är det något mer som behövs och vart brukar ni köpa era delar? Är det ebay som gäller?:)
Nedan har jag hört gott om, lade själv en beställning från Namoki förra veckan.
https://www.dlwwatches.com/
https://www.namokimods.com/

Alltid DHL eller vad som utom "Posten". Ett stort skämt (om man ens får grejerna). Dom har lyckats skicka tillbaka grejer trots att allt stämmer i min adress. :facepalm:

Tillbaka
Topp