Nu väntar vi bara på rätt boett så kan bygget börja
![]()
Riktigt cool!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu väntar vi bara på rätt boett så kan bygget börja
![]()
Om du moddar en Rolex och vill ha den servad så kommer dom återställa den eller låta den gå i retur oöppnad.Ja fy skäms. Seiko är säkert oerhört besvikna nu när de lät sina kunder köpa en skx och får detta som tack.
Hur kan man ens komma på att idéen att vara kreativ med sina egna ägodelar? Befängt.
Tyckte att det var intressant att det kan skilja så mycket i kulturen mellan olika märken och dess kunder. Varför Seikomoddning hyllas av såväl kunderna som recensenterna medan Rolexmoddarna är hatade av i princip alla och blir stämda av Rolex.Jaha, då får väl alla Rolex-moddare ha det i åtanke då.
Bra att vi är överens om att man kan tycka olika! Trevlig kväll!
Ingen fara.Då missförstod jag ”tonen”i ditt första inlägg. My bad.
Ja visst är det intressant.
Det skiljer ju rätt mycket i klientelet av köpare tänker jag. Jag är som har ett par seikos skulle aldrig få för mig att köpa en Rolex, men har inget emot att andra gör det.
Nyfiken är jag dock på vad man får för pengarna. Är klockan verkligen så överlägsen i hantverkskvalité eller är det mer en statusgrej?
Ingen fara.
Jag vet inte själv vad man får, men med tanke på hur kunderna och dom som vill vara kunder pratar om dom så måste det var något alldeles fantastiskt. Har ingen Rolex och har inget direkt sug. Det skulle vara en moddad isåfall.
Gled bara in på ämnet när det lyftes ur arkiven.
Jag undrar som sagt vad som ligger bakom. Det är nu man skolar om sig till folklivsforskare med klockentusiasm som enda inriktning antar jag. Känns inte som att någon annan kommer forska i det direkt.![]()
Hört bra om dem, lade själv en beställning därifrån nyss.Funderar på att beställa lite prylar till min SKX från Namoki. Någon som har köpt därifrån innan eller har något annat tips på ställe jag kan köpa ifrån? Är på jakt efter ett svart-rött bezelinlägg och ett passande safirglas.
Vad är det till för klocka? Det vanligaste är hopp om 0,5mm i storlekarna, så det verkar speciellt det du söker. Crystaltimes och Cousinsuk har annars bra utbud.Efter mmm ånga timmars fruktlöst sökande annorstädes vänder jag mig nu till er.
Jag söker ett safirglas med 28,8mm diameter. Finns det någon Seiko med det måttet på glaset?
Jag hittar massor av glas till Seiko, men ingenstans står det hur stora dom är...
Tror mig ha kuskar ut att skx-modellerna har 31,5mm glas, så jag söker någon modell med mindre glas än så...
Några tips?
Det är till mitt plopp med top hat-projekt...Vad är det till för klocka? Det vanligaste är hopp om 0,5mm i storlekarna, så det verkar speciellt det du söker. Crystaltimes och Cousinsuk har annars bra utbud.
Hört bra om dem, lade själv en beställning därifrån nyss.
Nedan har jag hört gott om, lade själv en beställning från Namoki förra veckan.Hej! Ny i modd game't. Precis köpt en SKX013 och kollar lite på möjligheter för att uppgradera verket inuti. Den information jag tillskansa mig är att nh36 verket ska funka men att det behövs en ny krona som funkar med det verket. Är det något mer som behövs och vart brukar ni köpa era delar? Är det ebay som gäller?![]()
Snyggt!Mitt första SKX-mod, safirglas och nytt bezelinlägg. Rätt nöjd ändå med tanke på att det var första gången jag öppnade en automatisk klocka
![]()
Snyggt!
Redan fått det du beställde från Namoki?
Ja jävlar det var snabbt! Mitt beställda insert är fortfarande kvar i Singapore..den som väntar på något gott antar jagTack!
Japp, valde frakt med DHL. Gick förvånansvärt snabbt![]()