• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack. Där hittar jag "bara" delar till skx007 och skx009. Passar det verket rakt av i min monster? Är det samma plastring/spacer eller vad man vill kalla det?

Ja det ska bara vara att stoppa i. Jag har ingen erfarenhet av monster men när man uppgraderar verket i SKX så behöver man en ny krona. Det följer med en ny ställaxel till verket (skiljer mellan 7sXX och NH35/6) men på SKX är kronan och axeln en enhet så därför behövs en krona också. Tror även visarrören är något högre på NH men jag har konverterat några SKX utan problem. Skulle sekundvisaren ta i glaset får man väl sätta i ett dubbeldomat glas antar jag...
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Överväger att byta insert i min kommande sbbn007 från ett silver till ett svart (för att efterlikna äldre tonfiskar :rolleyes: någon som vet om insert till ex skx007 passar? :)
 

Krigsstigen019

Breitling
Long time no mod men den här var man ju tvungen att testa. SNE518 på Harolds stålshroud. Nu fattas bara en krona i rätt material.
70848A90-ABE9-446C-9EB0-FC8FF1E750CC.jpeg
A386304B-DD4A-4CBF-829B-7971E3A4169B.jpeg
80D9ABFC-E743-426D-81FA-BEA0DB43DAF3.jpeg

riktigt riktigt snygg!
 
Fick hem mitt insert från Namoki idag och upptäcker till min förtjusning att det redan sitter ett ’adhesive’ på baksidan, för visst är det väl det det är? Slipper således dutta med superlim eller liknande för att fästa det.

21F900E9-4DFC-4993-A221-17C4739AC708.jpeg


F221AC4D-4BAD-45FE-B1BA-35DA90B07DE6.jpeg
 
Senast ändrad:

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack. Där hittar jag "bara" delar till skx007 och skx009. Passar det verket rakt av i min monster? Är det samma plastring/spacer eller vad man vill kalla det?

Kom att tänka på en detalj till: Om du byter till ett NH36 får du även flytta över daghjulet från det gamla verket. Det som sitter på passar klockor med kronan kl.3 och byter man inte kommer dagen hamna snett i fönstret. Datumhjulet är samma. :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
God afton! :)
För några år sedan NH-konverterade och småmoddade jag ett par 007, någon 009 och en 173. Sedan har intresset legat på is. Har på senare tid noterat att utbudet på delar och modeller växt. Länge sneglat på SKX013 så jag tog avstamp i ett sånt case från Namoki.
Idag landade safirglaset från crystaltimes som sista biten i puzzlet. Lämpligt nog på en permitteringsdag så det var bara att slänga ihop grejerna. Ursäkta den dassiga kvaliteten på bilderna. Det blev en tjock liten SKX Black Expy Bay 38 :D:
20200616_003229.jpg

20200616_004914.jpg

20200616_003407.jpg
 

hankok

Omega
God afton! :)
För några år sedan NH-konverterade och småmoddade jag ett par 007, någon 009 och en 173. Sedan har intresset legat på is. Har på senare tid noterat att utbudet på delar och modeller växt. Länge sneglat på SKX013 så jag tog avstamp i ett sånt case från Namoki.
Idag landade safirglaset från crystaltimes som sista biten i puzzlet. Lämpligt nog på en permitteringsdag så det var bara att slänga ihop grejerna. Ursäkta den dassiga kvaliteten på bilderna. Det blev en tjock liten SKX Black Expy Bay 38 :D:
20200616_003229.jpg

20200616_004914.jpg

20200616_003407.jpg
Blev riktigt snyggt! Sjukt cool bezel, vart köpte du den ifall man får fråga? :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Finns det att få tag på tavlor där texten är i kanji? Även sugen på krona signerad i kanji istället för med ett S.
 

Pieces

Omega
Behöver få igång SKX007an såhär mitt i badsäsongen och ser till min glädje att crystaltimes börjat frakta från england, allt jag beställt därifrån tidigare har nämligen tappats bort av postnord men nu kanske man vågar sig på en beställning.
De har NH36 på lager men tyvärr finns ej kronan med S (ormen) jag vill ha hemma.
Är det någon moddare här som sitter på en överbliven krona passande för byte till NH36?
 
Tror han skickar till Sverige. Priset vet jag inte tyvärr, vet yobokies har oxå nån tavla med kanji tecken på, har byggt några med den
Kul! Jag är sugen på en Alpinist som sommarklocka/reseklocka. Vet du om det finns chapter ring man kan byta ut till som visar timmar så man kan hålla koll på två tidzoner samtidigt?
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Behöver få igång SKX007an såhär mitt i badsäsongen och ser till min glädje att crystaltimes börjat frakta från england, allt jag beställt därifrån tidigare har nämligen tappats bort av postnord men nu kanske man vågar sig på en beställning.
De har NH36 på lager men tyvärr finns ej kronan med S (ormen) jag vill ha hemma.
Är det någon moddare här som sitter på en överbliven krona passande för byte till NH36?
Jag tror jag har en liggandes nånstans. Köpte fel när jag skulle byta verk i min 013.
 
Topp