• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko monster

Lite stiltje på tråden så jag passar på att flasha min Night Ion Monster (Gen 2). Jag tycker modellen har fått alldeles för lite uppskattning i Monster-kretsar. Stilren och uppkäftig, precis som en Monster ska va när den är som bäst
Black Ion Monster jan 2021.jpg
!
Förlåt Black Ion Monster heter den ju!

Fångade ett monster idag! Så jävla glad!!
Saknat min gamla nå så jävulusiskt men nu jävlar har jag ordning på torpet igen..
Någon som vill sälja ett svart gummi?

20210328_214918.jpg 20210328_214844.jpg
När jag köpte mitt monster fick jag med ett svart gummi som jag inte använder, det är ditt för hundring inkl. porto om du vill.

Edit: Ena halva är märkt Seiko Z 20, men andra halvan där spännet sitter ser ut att inte vara original från Seiko, det har inte samma textur på insidan. På utsidan ser halvorna dock lika ut.

Senast ändrad:
Fångade ett monster idag! Så jävla glad!!
Saknat min gamla nå så jävulusiskt men nu jävlar har jag ordning på torpet igen..
Någon som vill sälja ett svart gummi?

20210328_214918.jpg 20210328_214844.jpg
Annars kan jag rekommendera ett Bonetto Cinturini 284, det är vad jag använder. Funkar utmärkt även om det är 22 mm, och är riktigt mjukt och skönt. Man får trycka lite för att få det på plats men inga konstigheter, och tack vare genomborrade bandstiftshål är det lätt att ta av.

Mitt monster säger hej från ett regnigt Göteborg. Ang gummi så sitter min på ett Hirsch pure, utan tvekan det bästa nya gummit jag provat. Mjukt, slutar inte på sig en massa damm och är välvt på insidan så att svett inte ligger direkt mellan gummit och huden. Dessutom är det lagom långt, inte som originalet som ska passa över en våtdräkt eller om man har handleder tjocka som julskinkor.
20210329_093819.jpg

Annars kan jag rekommendera ett Bonetto Cinturini 284, det är vad jag använder. Funkar utmärkt även om det är 22 mm, och är riktigt mjukt och skönt. Man får trycka lite för att få det på plats men inga konstigheter, och tack vare genomborrade bandstiftshål är det lätt att ta av.

Tror jag nappar på gummit du har även om undersidorna inte matchar.. Jag skickar ett pm så tar vi det där!
Jag har faktiskt ett Bonetto 284 så om du kan slänga upp en bild hade det vart kul att se!

Mitt monster säger hej från ett regnigt Göteborg. Ang gummi så sitter min på ett Hirsch pure, utan tvekan det bästa nya gummit jag provat. Mjukt, slutar inte på sig en massa damm och är välvt på insidan så att svett inte ligger direkt mellan gummit och huden. Dessutom är det lagom långt, inte som originalet som ska passa över en våtdräkt eller om man har handleder tjocka som julskinkor.
20210329_093819.jpg
Sjukt snygg klocka du har! Har helt glömt bort att kolla Hirsch! 👍

Tror jag nappar på gummit du har även om undersidorna inte matchar.. Jag skickar ett pm så tar vi det där!
Jag har faktiskt ett Bonetto 284 så om du kan slänga upp en bild hade det vart kul att se!
Fint!

Här är några bilder jag postade för länge sen, inte de snyggaste men i alla fall:

Vilja och våld,behövde inte ens vaselin! ;)
Underlättas ju av genomborrade bandstiftshål, annars hade jag nog inte tagit risken. Vet inte om jag inbildar mig eller om de blivit liiiite smalare efteråt dock, värt att ha i åtanke. Tryckte dit dem nu (utan stift) och tog några bilder om någon är nyfiken. Tycker det ser rätt bra ut, men håller med om att det inte skulle skada med ett par mm till.

MVIMG_20190826_192842_761.jpg

MVIMG_20190826_192917_958.jpg

Funderar på att sälja min dracula.
Den får ingen handstid sen jag skaffade en Garminklocka, ja jag vet det är rätt löjligt men då jag satsar fullt för att vara i form inför höstens jakt med unghund så får det bli så.

Vad anser ni vara ett rimligt pris?

Märken efter användning finns men den är i fint skick.
Tyvärr inte original gummi.

Kommer med 6 stycken band:
  • Hirsch Extreme
  • Seiko Monster stålarmband
  • Kopia av Seiko gummi
  • Nato strap i hyfsat matchande färger
  • Geckota läderband 22 mm som.är lite friterat för att passa
  • Gummiband som kan vara från en Citizen, inte säker men det känns rejält

Sitter fatbar Seiko stift i Geckota och Hirsch banden och två fatbar Seiko stift följer med i en påse för att övriga ska gå att använda.

Handboken är kvar med.

SRP313K2 heter den.

Bilagor

• 20210705_204100.jpg
    20210705_204100.jpg
    831.5 KB · Visningar: 53
Här är min Monster Gen.1. Enligt siffrorna är den gjord i augusti 2010 och jag är ende ägaren. Toppenskick men klockan fortar sig flera timmar per dygn, någon som vet vad felet kan vara? Klockmäster Malmö föreslog, utan närmare undersökning, att helt enkelt byta hela urverket. Skulle kosta ca 1500 kr. Är det värt att göra tycker ni?

Bilagor

• 20220108_163729.jpg
    20220108_163729.jpg
    434.1 KB · Visningar: 27
  • 20220108_163223.jpg
    20220108_163223.jpg
    593.5 KB · Visningar: 19
Här är min Monster Gen.1. Enligt siffrorna är den gjord i augusti 2010 och jag är ende ägaren. Toppenskick men klockan fortar sig flera timmar per dygn, någon som vet vad felet kan vara? Klockmäster Malmö föreslog, utan närmare undersökning, att helt enkelt byta hela urverket. Skulle kosta ca 1500 kr. Är det värt att göra tycker ni?
Sent svar men… låter som min TH Monaco men enligt Tag Heuer-verkstan var det ganska vanligt om klockan fått sig en smäll vid transport exempelvis. De fixade min gratis, var tydligen en enkel justering.

Slänger in en bild på min gamla monster Dracula 🧛‍♂️ som såldes förra året (tyvärr!)

81D6CB6B-1C57-4E0A-9972-3ADD5CC2530D.jpeg

nec.jpg
Blev lite nostalgisk. Hade ju varit kul att uppleva en 1st gen. Seiko Monster igen.
Går det att hitta en sådan i fint skick nuförtiden? 🤔

Senast ändrad:
Hej! Finns det något rimligt sätt att gissa årtalet på sin monster?

Bilagor

• IMG_0911.jpg
    IMG_0911.jpg
    379.5 KB · Visningar: 6
  • IMG_0909.jpg
    IMG_0909.jpg
    410.7 KB · Visningar: 8
  • IMG_0910.jpg
    IMG_0910.jpg
    435.8 KB · Visningar: 8
Tillbaka
Topp