• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko monster

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kul! :)
Synd att det inte finns ett 24mm, det hade nog passat perfekt om man filade bort lite på delen mellan bandhornen.
Ja, det hade nog varit optimalt. Finns det inget liknande band i 24mm? Har aldrig tänkt tanken att man kan skära till det själv men det är ju en bra idé! :)
 

Fargoth

Omega
Ja, det hade nog varit optimalt. Finns det inget liknande band i 24mm? Har aldrig tänkt tanken att man kan skära till det själv men det är ju en bra idé! :)
Kollade lite snabbt på Watchgecko, urvalet på 24mm var rätt skralt tyvärr, det skulle vara 286 men då måste man gilla såna där NDL-tabeller eller slipa bort texten...
 

ERACE

Breitling
DSC_0036.JPG
Det här lädret passar hyffsat efter lite skalning, var nån superdeal på Royal Straps och det fanns inte i 20 mm så de blev 22 men det gick inte att pressa in :)
 
Senast ändrad:

ERACE

Breitling
Tror att gummit dom satt på när jag köpte den kommer från en citizen aqualand eller vad dom heter.
Det gummit passar bra men är i längsta laget så spännet hamnar lite snett.

Körde Zulu eller vad det heter ett tag med men dom börjar lukta så illa fort
DSC_0341.JPG DSC_0625.JPG
 

ERACE

Breitling
Vet att det här är helt fel ställe men jag frågar er ändå då det kan vara intressant att veta hur väl andra Monster håller tiden.
Jag har klockan på mig ungefär 16 timmar på en vardag och något mindre på helgerna.
Jag ställde klockan den första Juli mot https://rl.se/ratt-tid-i-datorn och från början segade den sig ungefär 35 sekunder fram till den 12 juli och sen dess har den ökat till att idag ligga 1 minut och 50 sekunder före.
Jag märker att de dagar den får ligga still mer går den saktare och de dagar jag bär den mer fortare.
vissa dagar har den inte rört sig mer än nån sekund medan andra dagar kan det skilja upp mot 10 sekunder från dagen innan.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har en svart monster gen 1 på länk som jag vill byta mot en orange monster. Någon som är intresserad? Eventuell mellanskillnad kan diskuteras på PM.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fick precis hem denna. Klockan är överraskande stor faktiskt. Någon som kan tyda från vilket är klockan är ifrån?

2767E8A7-79F8-4E75-B59A-F37224BEB24B.jpeg
FFED4EE7-48D0-451F-91C2-A400DB4161DA.png
 
Topp