• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko monster

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag har min hemma, på jobbet och alla andra tillfällen (Som jag hade i nästan en decenie) och som det lutar nu är det denna som jag kan tänka mig ha som den enda som behövs (förutom två modeller av IWC) :D
 

Kanagawa

Omega
Visst får väl denna vara med och leka i tråden? Brukar väl oftast kallas för "baby tuna" men lystrar även till "shrouded monster" (har solar-tonfiskarna kanske rent av stulit epitetet "baby tuna" numera?).

Den här är väldigt speciell för mig, rimmar egentligen inte alls med min klocksmak eller stil i övrigt (lång historia kort, mitt AIK tog SM-bucklan i fjol, jag ville fira med en svartgul klocka och slog till på impuls) men fan vad den har något!
Jämfört med mina andra instegsdykare från Seiko (skx009 och Arnie reissuen) är både finish och byggkvalle överlägsen på denna enligt mig.
DSC_0199.JPG
Screenshot_20191031-191002.png
 

Bilagor

  • _20191031_190905.JPG
    _20191031_190905.JPG
    975.8 KB · Visningar: 9

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Behöver nytt glas till mitt monster!
Går det att hitta något med riktigt "hög" dome?
Helst med färgad ar..
Någon här som moddat sin monster?
Vill utöver glas byta tavla, chapter, visare och krona..
Finns lume att köpa som färg eller är det nå pulver av något slag?
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Skulle det passa med vilket 30mm glas som helst?
Tänker om jag skulle hitta något "no name" glas med den coating jag vill ha..
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En fråga till alla monster entusiaster! Monster är en klocka som Jag alltid återkommer till. Har haft några genom åren. Jag köpte denna av @Hangarhunden och vi funderade på när orange monster gen 1 slutade att tillverkas. Black monster vad jag förstår tillverkades mellan 2000-2012 enligt bla https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-monster-skx779/. Men orange monster verkade vara i produktion något längre! Jag har läst i någon tråd på något form ( har såklart glömt var) att orange monster tillverkades till runt 2014-17. Kan det stämma!

Här är mina monster gen 1.
96A5E5A3-F074-49C9-80AE-76F0DB5682FA.jpeg
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
En fråga till alla monster entusiaster! Monster är en klocka som Jag alltid återkommer till. Har haft några genom åren. Jag köpte denna av @Hangarhunden och vi funderade på när orange monster gen 1 slutade att tillverkas. Black monster vad jag förstår tillverkades mellan 2000-2012 enligt bla https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-monster-skx779/. Men orange monster verkade vara i produktion något längre! Jag har läst i någon tråd på något form ( har såklart glömt var) att orange monster tillverkades till runt 2014-17. Kan det stämma!

Här är mina monster gen 1.
96A5E5A3-F074-49C9-80AE-76F0DB5682FA.jpeg
Sjysst samling!
Jag letar efter NOS svart gen 1. Om någon skulle ha en sådan att skicka vidare till mig så hojta till ;)
 

Fargoth

Omega
Länken känns fortsatt jäkligt solid. Jag gillar att den har mycket reflektioner, det matchar reflektionerna i vridring och boett. Dock gör det att den svarta tavlan framstår som rätt tråkig då den inte har några reflektioner, det blir lite som att länken stjäl rampljuset. Som det är nu föredrar jag klockan på gummi faktiskt, men med en schysst sunburst-tavla hade det nog varit tvärtom.

IMG_20210204_140558_102.jpg IMG_20210204_140554_807.jpg
 

GeraldG

Breitling
Här är mina två favoriter i monster-samlingen. Men det är nästan alltid orange gen 1 som vinner tävlingen på morgonen. Är liksom mest monster av alla monsters enligt mig.
IMG_20201209_211727~2.jpg
Fast med det sagt skulle jag väldigt gärna lägga vantarna på en gen 3 någon gång! Missade en jade som såldes på Tradera i höstas, undrar hur länge man ska behöva vänta för att få en chans till?
 

Fargoth

Omega
Fast med det sagt skulle jag väldigt gärna lägga vantarna på en gen 3 någon gång! Missade en jade som såldes på Tradera i höstas, undrar hur länge man ska behöva vänta för att få en chans till?
Jag håller med! Efter att ha burit och funderat på min Gen 2 de senaste veckorna så känns det som att de flesta ändringarna med Gen 3 är bra. Det enda jag skulle skippa är cyklopet. Sen tycker jag att sidan på bezeln är lite för nedtonad på Gen 3 kanske, men det är svårt att säga utan att bära den.

Här är mina två favoriter i monster-samlingen. Men det är nästan alltid orange gen 1 som vinner tävlingen på morgonen. Är liksom mest monster av alla monsters enligt mig.
Jag tycker att indexen på Gen 2 ger den lite mer monsterkänsla, full med vassa "tänder".
 

GeraldG

Breitling
Jag håller med! Efter att ha burit och funderat på min Gen 2 de senaste veckorna så känns det som att de flesta ändringarna med Gen 3 är bra. Det enda jag skulle skippa är cyklopet. Sen tycker jag att sidan på bezeln är lite för nedtonad på Gen 3 kanske, men det är svårt att säga utan att bära den.


Jag tycker att indexen på Gen 2 ger den lite mer monsterkänsla, full med vassa "tänder".
Håller med om cyklopet, sämsta förändringen med Gen 3. Men urtavlans skimrande metallic-färg (särskilt framträdande i de lite mer färgglada varianterna) ser ju fantastisk ut! Angående indexens hajtänder i gen 2 tycker jag de funkar olika bra för olika färger, kan ge ett lite "stökigt" intryck ibland.
1613070017559.png
 

GeraldG

Breitling

Fargoth

Omega
Håller med om cyklopet, sämsta förändringen med Gen 3. Men urtavlans skimrande metallic-färg (särskilt framträdande i de lite mer färgglada varianterna) ser ju fantastisk ut! Angående indexens hajtänder i gen 2 tycker jag de funkar olika bra för olika färger, kan ge ett lite "stökigt" intryck ibland.
1613070017559.png
Ja du har nog en poäng i att tand-indexen funkar olika bra till olika tavlor, jag har bara en svart tavla och den mår bra av att livas upp lite. Håller helt med om metallic-tavlorna! Tavlan förtjänar att blänka ikapp med resten av klockan.

Insåg när jag såg din bild att jag blandade ihop Gen 3 och 4 lite, det var bezeln på Gen 4 jag var osäker på.
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag med, kidsen älskar ju Monster! Det är en klocka för det 21a århundradet. Har ni ex. sett den här videon:


Att Mark Frankel på Long Island Watches ger Monster en pallplats när han rankar de bästa Seiko-klockorna någonsin bådar gott för Monsters framtid...
För att förtydliga - Jag har redan två stycken men vill ha en till att lägga in i "time capsule" helt enkelt :D
 

GeraldG

Breitling
Lite stiltje på tråden så jag passar på att flasha min Night Ion Monster (Gen 2). Jag tycker modellen har fått alldeles för lite uppskattning i Monster-kretsar. Stilren och uppkäftig, precis som en Monster ska va när den är som bäst
Black Ion Monster jan 2021.jpg
!
 
Topp