Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir väl ett sådant glas man köra på! TDouble domed men det kanske inte är "högt" nog? De har även annat till Monster: https://www.seikomods.com/shop/ct056/
Sjysst samling!En fråga till alla monster entusiaster! Monster är en klocka som Jag alltid återkommer till. Har haft några genom åren. Jag köpte denna av @Hangarhunden och vi funderade på när orange monster gen 1 slutade att tillverkas. Black monster vad jag förstår tillverkades mellan 2000-2012 enligt bla https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-monster-skx779/. Men orange monster verkade vara i produktion något längre! Jag har läst i någon tråd på något form ( har såklart glömt var) att orange monster tillverkades till runt 2014-17. Kan det stämma!
Här är mina monster gen 1.
Tack för tipset! Har funderat på att skaffa en länk till min svarta gen 2, så nu fick det bli en impulsbeställning.utförsäljning på klockimport.com
skriv Vip som rabbattkod så blir det halva priset på tex stållänk till Seiko Monster
https://www.klockimport.com/klockar...ter-lankar/seiko-monster-stalarmband-49x8jgl/
Har haft mitt nån vecka nu, kan inte annat än instämma!Fick hem mitt idag, hade faktiskt aldrig känt ett på handleden, grymt måste jag säga.
Känns gediget som fan
Hej kul du gillar klockan, jag funderar faktiskt lite då och då på att sälja den då den används för lite?@neptun drömklocka!
Missade tyvärr en blå/guld monster som såldes i Norge i fjol..
Hojta gärna till om du vill sälja din skönhet någon gång!
Tycker den är helt fantastisk! Skickar pm så slipper vi kludda ner i tråden..Hej kul du gillar klockan, jag funderar faktiskt lite då och då på att sälja den då den används för lite?
Fast med det sagt skulle jag väldigt gärna lägga vantarna på en gen 3 någon gång! Missade en jade som såldes på Tradera i höstas, undrar hur länge man ska behöva vänta för att få en chans till?Här är mina två favoriter i monster-samlingen. Men det är nästan alltid orange gen 1 som vinner tävlingen på morgonen. Är liksom mest monster av alla monsters enligt mig.
Jag håller med! Efter att ha burit och funderat på min Gen 2 de senaste veckorna så känns det som att de flesta ändringarna med Gen 3 är bra. Det enda jag skulle skippa är cyklopet. Sen tycker jag att sidan på bezeln är lite för nedtonad på Gen 3 kanske, men det är svårt att säga utan att bära den.Fast med det sagt skulle jag väldigt gärna lägga vantarna på en gen 3 någon gång! Missade en jade som såldes på Tradera i höstas, undrar hur länge man ska behöva vänta för att få en chans till?
Jag tycker att indexen på Gen 2 ger den lite mer monsterkänsla, full med vassa "tänder".Här är mina två favoriter i monster-samlingen. Men det är nästan alltid orange gen 1 som vinner tävlingen på morgonen. Är liksom mest monster av alla monsters enligt mig.
Håller med om cyklopet, sämsta förändringen med Gen 3. Men urtavlans skimrande metallic-färg (särskilt framträdande i de lite mer färgglada varianterna) ser ju fantastisk ut! Angående indexens hajtänder i gen 2 tycker jag de funkar olika bra för olika färger, kan ge ett lite "stökigt" intryck ibland.Jag håller med! Efter att ha burit och funderat på min Gen 2 de senaste veckorna så känns det som att de flesta ändringarna med Gen 3 är bra. Det enda jag skulle skippa är cyklopet. Sen tycker jag att sidan på bezeln är lite för nedtonad på Gen 3 kanske, men det är svårt att säga utan att bära den.
Jag tycker att indexen på Gen 2 ger den lite mer monsterkänsla, full med vassa "tänder".
Jag med, kidsen älskar ju Monster! Det är en klocka för det 21a århundradet. Har ni ex. sett den här videon:Jag vill ha en till Gen 1 för att lägga undan den till kommande generationer
Ja du har nog en poäng i att tand-indexen funkar olika bra till olika tavlor, jag har bara en svart tavla och den mår bra av att livas upp lite. Håller helt med om metallic-tavlorna! Tavlan förtjänar att blänka ikapp med resten av klockan.Håller med om cyklopet, sämsta förändringen med Gen 3. Men urtavlans skimrande metallic-färg (särskilt framträdande i de lite mer färgglada varianterna) ser ju fantastisk ut! Angående indexens hajtänder i gen 2 tycker jag de funkar olika bra för olika färger, kan ge ett lite "stökigt" intryck ibland.
För att förtydliga - Jag har redan två stycken men vill ha en till att lägga in i "time capsule" helt enkeltJag med, kidsen älskar ju Monster! Det är en klocka för det 21a århundradet. Har ni ex. sett den här videon:
Att Mark Frankel på Long Island Watches ger Monster en pallplats när han rankar de bästa Seiko-klockorna någonsin bådar gott för Monsters framtid...