• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko monster

240snusit

Panerai
Vad skulle folk säga är ett bra pris för en 3rd Gen Prospex Monster (SBDC025)? Kollat runt lite och priset verkar skifta rätt kraftigt. Letat runt lite på begagnat-marknaden och hittat några schyssta deals. Gillar 6R15-verket så det är just 3rd Gen modellerna jag är mest sugen på.
 

mykie

Omega
Vad skulle folk säga är ett bra pris för en 3rd Gen Prospex Monster (SBDC025)? Kollat runt lite och priset verkar skifta rätt kraftigt. Letat runt lite på begagnat-marknaden och hittat några schyssta deals. Gillar 6R15-verket så det är just 3rd Gen modellerna jag är mest sugen på.
Vad har du hittat den för begagnat? Har kollat lite snabbt själv, men gen.3 verkar ganska svår att hitta begagnad.
Det såldes precis en här på KS för 3.000 kr och det är väl prisvärt om man ser till vad den kostade ny samt att det inte finns många begagnade att hitta.
 

240snusit

Panerai
Vad har du hittat den för begagnat? Har kollat lite snabbt själv, men gen.3 verkar ganska svår att hitta begagnad.
Det såldes precis en här på KS för 3.000 kr och det är väl prisvärt om man ser till vad den kostade ny samt att det inte finns många begagnade att hitta.
Fick betala 2200kr för ett begagnat fullset på en japansk sida vilket är ett pris jag är nöjd med. :) Lyckades hitta ett Hirsch Liberty-band här på forumet också som jag tror klockan kommer göra sig snygg på.
 

mykie

Omega
Fick betala 2200kr för ett begagnat fullset på en japansk sida vilket är ett pris jag är nöjd med. :) Lyckades hitta ett Hirsch Liberty-band här på forumet också som jag tror klockan kommer göra sig snygg på.
Vilken japansk sida är det, blir det ifrån ett företag eller privatperson och hur blir det med frakt samt tull och moms?
 

240snusit

Panerai
Vilken japansk sida är det, blir det ifrån ett företag eller privatperson och hur blir det med frakt samt tull och moms?
Yahoo Auctions Japan, man måste gå via en mellanhand (Zen Market i mitt fall) för att kunna köpa där. Funkar som Ebay i stort sett med lite extra avgifter men om priset är bra på det du letar efter så är det värt i slutändan ändå. Frakten är helt okej för snabb frakt (tar en vecka bara) och med tullen... ja du, man får deklarera värdet på sitt paket själv så det behöver inte vara ett jättestort problem.
 

240snusit

Panerai
Yahoo Auctions Japan, man måste gå via en mellanhand (Zen Market i mitt fall) för att kunna köpa där såvida du inte bor i Japan. Funkar som Ebay i stort sett med lite extra avgifter men om priset är bra på det du letar efter så är det värt i slutändan ändå. Frakten är helt okej för snabb frakt (tar en vecka bara) och med tullen... ja du, man får deklarera värdet på sitt paket själv så det behöver inte vara ett jättestort problem.
 

sandersson

Breitling
Köpt på TTT 2011. I borstat utförande, tyvärr inte så mycket handledstid som den förtjänar men släpper den inte, en favorit somarrmånaderna :).
DSC_0019.JPG
 

mykie

Omega
Yahoo Auctions Japan, man måste gå via en mellanhand (Zen Market i mitt fall) för att kunna köpa där. Funkar som Ebay i stort sett med lite extra avgifter men om priset är bra på det du letar efter så är det värt i slutändan ändå. Frakten är helt okej för snabb frakt (tar en vecka bara) och med tullen... ja du, man får deklarera värdet på sitt paket själv så det behöver inte vara ett jättestort problem.
Rapportera hur det gick sen med tull m.m. Har reggat mig själv på Zenmarket.
 

240snusit

Panerai
IMG_0961.JPG

Jag bär min på ett läderband just nu; ska nog plocka upp ett olive drab nato till den; gillar klockan men med länken som kommer med är den lite för tung för min smak.
Rapportera hur det gick sen med tull m.m. Har reggat mig själv på Zenmarket.
Det gick bra. Plockade ut den idag och behövde tulla hela 63 riksdaler. Jag deklarerade värdet på den till 3200 yen dock. Totala summan inklusive frakt för ett lätt begagnat fullset blev 2900:- för mig vilket jag tycker är värt med tanke på urverket.
Första gången jag såg den tyckte jag den var gräslig. Men i efter hand har jag tittat mer och mer. Nu är jag helt såld. Särskilt på SRP583.
Håller helt med. Plockade ut min SBDC025 idag och är helt såld.
 

sandersson

Breitling
IMG_0961.JPG

Jag bär min på ett läderband just nu; ska nog plocka upp ett olive drab nato till den; gillar klockan men med länken som kommer med är den lite för tung för min smak.

Det gick bra. Plockade ut den idag och behövde tulla hela 63 riksdaler. Jag deklarerade värdet på den till 3200 yen dock. Totala summan inklusive frakt för ett lätt begagnat fullset blev 2900:- för mig vilket jag tycker är värt med tanke på urverket.

Håller helt med. Plockade ut min SBDC025 idag och är helt såld.

Grymt snygg på lädret!;)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken generation är du ute efter, letar du ny eller beggad? Köpte min SKX781 här på KS och den har nog sålts minst 3 gånger tidigare här.
Har dock inga planer på att någonsin sälja den vidare.
Men dom brukar dyka upp begagnade på dom vanliga sidorna för beggade klockor.
Finns en SKX781 här https://zenmarket.jp
Kan nog tänka mig vilken genaeration som helst men hade väl egentligen tänkt en ny då beggade verkar inte heller lätta att få tag på. Kollat runt på diverse sidor men de är ofta slut, en svart däremot e ju inga problem.
 

mykie

Omega
Kan nog tänka mig vilken genaeration som helst men hade väl egentligen tänkt en ny då beggade verkar inte heller lätta att få tag på. Kollat runt på diverse sidor men de är ofta slut, en svart däremot e ju inga problem.
Som du säger, blir nog svårt att hitta en ny. Men begagnad bör inte vara något problem att hitta.
 

ajanOtto

Breitling
Fick inspiration av den här tråden och beställde följande tidigare idag:

Seiko - SRP481K1 - 5 Sports.jpg


Tänkte sätta på ett Nato-band ännu. Några tips? Det är väl 20 mm som gäller?
 
Topp