Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bättre pris nu och ännu bättre här på KS )Orange monster gen 2 på tradera.
Bezeln går enligt beskrivningen att vrida åt bägge håll så den borde egentligen starta på lägre pris men men.
https://www.tradera.com/item/357612465
Seiko monsterÄr det inte typiskt när man längtar efter monster gen 1 med länk att ingen av er har nån annons uppe?
Sjukt bra pris om man är sugen.
Om någon letar efter en stållänk till Monster så lägger jag upp en annons på Köp&Sälj Tillbehör imorgon.Är det inte typiskt när man längtar efter monster gen 1 med länk att ingen av er har nån annons uppe?
Japp, sitter numera monterad på mitt SKX-monster! Tack @TorNet!den försvann snabbt
Hojta till när den väl är till saluJag har tyckt om mitt monster sen jag köpte den men det har ändå varit något som inte har känts riktigt hundra. Nu när jag har köpt en länk och slängt på så känns den däremot jäkligt rätt! Så sjukt mycket kaxigare.
Det ska jag göra!Hojta till när den väl är till salu
Jag har tyckt om mitt monster sen jag köpte den men det har ändå varit något som inte har känts riktigt hundra. Nu när jag har köpt en länk och slängt på så känns den däremot jäkligt rätt! Så sjukt mycket kaxigare.
Va!?Vilken teaser!?!
Jag har också testat min på både läder och alla möjliga gummin men det är inget som riktigt klär den. Tror att det har att göra med att ett 20mm gummi eller läder ser lite klent ut. Länken däremot som är bredare än bandbredden gör att det blir mycket bättre. Kanske om man hade hittat ett kraftigt gummi som också är blir bredare vid boetten hade funkat? Synd att ditt Hirsch Extreme inte passar som det ska, det låter ju inte klokt.Jag har alltid tyckt att stållänk känts fel men efter att testat en hel del läder och gummiband på monstret så blir jag mer å mer sugen på en originallänk.
Grymt besviken på att mitt Hirsch Extreme som kostade sjukt nära 1000-lappen inte fyller ut ordentligt mellan bandhornen.
Hade jag vetat det hade jag gått på 22 mm från nån utländsk sida, fanns inte 22 på den svenska jag beställde från.
I övrigt är det grymt skönt men varje gång jag ser på klockan irriterar jag mig på att jag ser en glipa.
Haha, sorry! Klart att du är först då. Jag är så förvirrad...Se https://klocksnack.se/threads/seiko-monster.64823/page-5#post-2979926 - Jag var först i kön!
Nä, det kommer nog att ta ett bra tag innan den får lämna.Din ironi visar att du inte skall sälja den men ändå
Vilka gummin har du testat?Jag har också testat min på både läder och alla möjliga gummin men det är inget som riktigt klär den. Tror att det har att göra med att ett 20mm gummi eller läder ser lite klent ut. Länken däremot som är bredare än bandbredden gör att det blir mycket bättre. Kanske om man hade hittat ett kraftigt gummi som också är blir bredare vid boetten hade funkat? Synd att ditt Hirsch Extreme inte passar som det ska, det låter ju inte klokt.
Har testat typ tio stycken olika, bland annat Bonetto 284, men tycker att det blir för klent med 20mm till den boetten. Hur fick du dit ett 22mm?Vilka gummin har du testat?
Jag har provat att trycka dit ett 22mm Bonetto 284 på mitt monster, tyckte det passade rätt bra, det är ju också bredare vid boetten. Dock passade inte färgen jag hade.
Funderar ocxkså på att köpa ett Barton Elite Silicone till min, mest för att jag är sugen på att testa det bandet.
Vilja och våld,behövde inte ens vaselin!Har testat typ tio stycken olika, bland annat Bonetto 284, men tycker att det blir för klent med 20mm till den boetten. Hur fick du dit ett 22mm?
Det där såg inte alls dumt ut! Jag är imponerad!Vilja och våld,behövde inte ens vaselin!
Underlättas ju av genomborrade bandstiftshål, annars hade jag nog inte tagit risken. Vet inte om jag inbildar mig eller om de blivit liiiite smalare efteråt dock, värt att ha i åtanke. Tryckte dit dem nu (utan stift) och tog några bilder om någon är nyfiken. Tycker det ser rätt bra ut, men håller med om att det inte skulle skada med ett par mm till.
Kul!Det där såg inte alls dumt ut! Jag är imponerad!