• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko monster

ERACE

Breitling
Slänger upp en bild på min gen 2 med Hirsch Extreme
DSC_1645.jpg
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Om ni menar Olles annons med monster som var med nato så hade han en som skulle hämta och fick förtur... Så är det, vi väntar...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
den försvann snabbt :)
Japp, sitter numera monterad på mitt SKX-monster! :D Tack @TorNet!

Jag måste säga att jag är positivt överraskad på flera punkter. Seiko's länkar brukar vara sisådär i den här prisklassen men denna är ju lika mycket monster som klockan och känns riktigt gedigen. Jag trodde dessutom att det skulle se konstigt ut med länken som har en step-down två millimeter vid låset men på armen ser det grymt ut! :)
PSX_20190819_201643.jpg

PSX_20190819_201655.jpg

PSX_20190819_201710.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Alltid hatat Seiko monster. Dock fick denna tråd mig att gilla den. Nu är sökandet igång efter en monster, dra iväg ett PM ifall du säljer din. :D
 

ERACE

Breitling
Jag har alltid tyckt att stållänk känts fel men efter att testat en hel del läder och gummiband på monstret så blir jag mer å mer sugen på en originallänk.
Grymt besviken på att mitt Hirsch Extreme som kostade sjukt nära 1000-lappen inte fyller ut ordentligt mellan bandhornen.
Hade jag vetat det hade jag gått på 22 mm från nån utländsk sida, fanns inte 22 på den svenska jag beställde från.
I övrigt är det grymt skönt men varje gång jag ser på klockan irriterar jag mig på att jag ser en glipa.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har alltid tyckt att stållänk känts fel men efter att testat en hel del läder och gummiband på monstret så blir jag mer å mer sugen på en originallänk.
Grymt besviken på att mitt Hirsch Extreme som kostade sjukt nära 1000-lappen inte fyller ut ordentligt mellan bandhornen.
Hade jag vetat det hade jag gått på 22 mm från nån utländsk sida, fanns inte 22 på den svenska jag beställde från.
I övrigt är det grymt skönt men varje gång jag ser på klockan irriterar jag mig på att jag ser en glipa.
Jag har också testat min på både läder och alla möjliga gummin men det är inget som riktigt klär den. Tror att det har att göra med att ett 20mm gummi eller läder ser lite klent ut. Länken däremot som är bredare än bandbredden gör att det blir mycket bättre. Kanske om man hade hittat ett kraftigt gummi som också är blir bredare vid boetten hade funkat? :) Synd att ditt Hirsch Extreme inte passar som det ska, det låter ju inte klokt. :confused:
 

Fargoth

Omega
Jag har också testat min på både läder och alla möjliga gummin men det är inget som riktigt klär den. Tror att det har att göra med att ett 20mm gummi eller läder ser lite klent ut. Länken däremot som är bredare än bandbredden gör att det blir mycket bättre. Kanske om man hade hittat ett kraftigt gummi som också är blir bredare vid boetten hade funkat? :) Synd att ditt Hirsch Extreme inte passar som det ska, det låter ju inte klokt. :confused:
Vilka gummin har du testat?

Jag har provat att trycka dit ett 22mm Bonetto 284 på mitt monster, tyckte det passade rätt bra, det är ju också bredare vid boetten. Dock passade inte färgen jag hade.

Funderar också på att köpa ett Barton Elite Silicone till min, mest för att jag är sugen på att testa det bandet.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vilka gummin har du testat?

Jag har provat att trycka dit ett 22mm Bonetto 284 på mitt monster, tyckte det passade rätt bra, det är ju också bredare vid boetten. Dock passade inte färgen jag hade.

Funderar ocxkså på att köpa ett Barton Elite Silicone till min, mest för att jag är sugen på att testa det bandet.
Har testat typ tio stycken olika, bland annat Bonetto 284, men tycker att det blir för klent med 20mm till den boetten. :confused: Hur fick du dit ett 22mm? :eek:
 

Fargoth

Omega
Har testat typ tio stycken olika, bland annat Bonetto 284, men tycker att det blir för klent med 20mm till den boetten. :confused: Hur fick du dit ett 22mm? :eek:
Vilja och våld,behövde inte ens vaselin! ;)
Underlättas ju av genomborrade bandstiftshål, annars hade jag nog inte tagit risken. Vet inte om jag inbildar mig eller om de blivit liiiite smalare efteråt dock, värt att ha i åtanke. Tryckte dit dem nu (utan stift) och tog några bilder om någon är nyfiken. Tycker det ser rätt bra ut, men håller med om att det inte skulle skada med ett par mm till.

MVIMG_20190826_192842_761.jpg

MVIMG_20190826_192917_958.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vilja och våld,behövde inte ens vaselin! ;)
Underlättas ju av genomborrade bandstiftshål, annars hade jag nog inte tagit risken. Vet inte om jag inbildar mig eller om de blivit liiiite smalare efteråt dock, värt att ha i åtanke. Tryckte dit dem nu (utan stift) och tog några bilder om någon är nyfiken. Tycker det ser rätt bra ut, men håller med om att det inte skulle skada med ett par mm till.

MVIMG_20190826_192842_761.jpg

MVIMG_20190826_192917_958.jpg
Det där såg inte alls dumt ut! :) Jag är imponerad!
 
Topp