Viken
Basic
Herregud sälj den inte, du kommer att lessna på reprolänken som jag gjorde med min. Blir svårt att hitta en ny original.Finns det ngt intresse för en orginallänk till Pougen och vad är i så fall skäligt att begära för den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Herregud sälj den inte, du kommer att lessna på reprolänken som jag gjorde med min. Blir svårt att hitta en ny original.Finns det ngt intresse för en orginallänk till Pougen och vad är i så fall skäligt att begära för den?
Nu tillslut fick jag äntligen leverans av länken från oncleseiko.
Original i all ära men jag har personligen svårt för rassligheten i den vikta länken.
Solid länk gjorde faktiskt att hela klockan känns mer solid. Claspen är lite längre än orginal men har ändå lite mindre öppning så man får liksom kränga klockan över handen.
Nu har jag bara precis fått på den och provat men är jävligt nöjd.
Bifogar lite bilder
Trevlig set-up!Denna landande igår
Har blivit några nu
När får vi se en silvrig?Denna landande igår
Har blivit några nu
Inte hittat något ex som lockat med det kommerNär får vi se en silvrig?
Hmm, jag har kollat runt på olika forum och har sett flera med silverfärgade tavlor, så det verkar som att dem är kosher. Men jag är ingen expert.Kanske är helt fel ute men är dessa legit?
Jag har trott att de Pouge man ser med siverfärgad tavla är franken med tavla från ex 6139-6020 eller -6012?
Kanske är helt fel ute men är dessa legit?
Jag har trott att de Pouge man ser med siverfärgad tavla är franken med tavla från ex 6139-6020 eller -6012?
Såg den.
1215kr blev slutpriset...Såg den.
Rätt sliten, ser inte ut att vara enkom originaldelar, utan länk och rätt skadad tavla.
Skulle nog säga ca 800 kr, med risk att du blir besviken.
Vad blev slutpriset på eBay?
Ligger toppfina ex med silvertavla för ca 3000kr på marknaden.
Ähhhh jag behöver ju inte ha rätt ang pris men tror jag är i närheten i vart fall.1215kr blev slutpriset...
Det var ju tråkigt
Kanske går att göra rent tavlan.
Sedär, då är det bara att gratulera till en ovanligare variant. Man ser dem inte så ofta som med gul eller blå tavlaHer hittar du alla varianterna.
http://thespringbar.com/the-seiko-6139-600x-collectors-guide/#The_Dials
Inget för mig.Är det här något för någon av er?
http://www.tradera.com/item/190204/256466671/seiko-6139-6001-jdm
"Den är nynligen servad av den tidigare ägare, köpte den på ebay så jag är 100% säker att den har blivit oljad osv"Är det här något för någon av er?
Jag brukar agera språkpolis och visst var det den gula som Pouge använde, men tycker man kan inkludera även den blå tavlan under benämningen Pouge..."Pogue" er strengt tatt bare 6000-6009, Pepsi bezel. Coke Bezel er 6030, og regnes egentlig ikke som Pogue. Skal man vaere helt korrekt, er det vel bare den gule som burde kalles Pogue.
Ser väl lite konstig ut med det glaset! Det saknas väl glasring?Är det här något för någon av er?
För några år sedan hade jag hållit med om 800.-, men idag skulle jag säga att det är ovanligt att hitta en -600x för under 1500.-. Med det sagt så är det som @Compiss säger - ditt exemplar är inte utan anmärkning, och kommer inte vara det galna fyndet du kanske hoppats på. Men kul med den ovanligaste av de tre tavlorna, och ska bäras med glädje och stolthet!1215kr blev slutpriset...
Det var ju tråkigt
Kanske går att göra rent tavlan.
Tack!För några år sedan hade jag hållit med om 800.-, men idag skulle jag säga att det är ovanligt att hitta en -600x för under 1500.-. Med det sagt så är det som @Compiss säger - ditt exemplar är inte utan anmärkning, och kommer inte vara det galna fyndet du kanske hoppats på. Men kul med den ovanligaste av de tre tavlorna, och ska bäras med glädje och stolthet!
Fan jag missade att du taggat mig! Kul att du hittade en med silvertavla, jag vill fan ha en!! Har letat lite dåligt på sista tiden bara. Behöver du länk har jag en till övers
Tack!Fan jag missade att du taggat mig! Kul att du hittade en med silvertavla, jag vill fan ha en!! Har letat lite dåligt på sista tiden bara. Behöver du länk har jag en till övers
Allt finns på eBay.Jag skulle behöva ett nytt glas till min Pogue. Någon som har eller vet vart man kan få tag på ett sådant?
Sedan är jag också på jakt efter en länk