https://www.seikowatches.com/global-en/products/prospex/lx-line
Bästa nya produktlinjen från Baselworld 2019 måste ju få en egen tråd. Samtliga modeller är 44.8mm men varierar i storlek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Därför man köper tvåDet sämsta: Tror inte man får med det coola gummit.
Du är ett geni!Köp en med länk och beställ gummi?
Om du inte ska ha en i svart, då blir det svårare, ingen svart länk.
SNR025
Det bästa: Tavlan är riktigt cool och lättläst i kombination med dubbel AR.
Det sämsta: Kompassbezel, ej det lilla låset.
SNR027
Det bästa: All blacked out är ju kul!
Det sämsta: Fitted läder känns som en märklig kombo.
SNR029
Det bästa: En MM300 med SD i titan och i bättre finish. Bättre viktballans med den nya tjockare länken.
Det sämsta: Tror inte man får med det coola gummit.
SNR031
Det bästa: Boettanpassat gummi.
Det sämsta: Ingen länk.
SNR033
Det bästa: Tavlan, vridringen, det nya låset.
Det sämsta: Blått känns något hindrande.
SNR035
Det bästa: Stealth med extra allt.
Det sämsta: Mysko läder istället för gummi.
Hittade detta på nätet:Tycker SNR025 också är riktigt bra.
Men vad har man egentligen en kompassvridring till? Har det ngn praktiskt funktion eller vara estetisk (om man redan har koll på väderstrecken?)
Man kan väl typ säga Prospex<LX<GS. De har lie olika filosofier för de olika linjerna. LX kom till för att vara lyxmodellerna hos Prospex, det är så jag förstått det. Skillnaden mot GS är att GS är tänka att "vara för evigt", det märker man bland annat på att de hos GS valt att ha IP istället för keramik och inte har Diashield.Gillar dykaren på länk som fan. Hur kan man sammanfatta linjen versus de andra typ GS Prospex?
Det roliga är att det går alldeles utmärkt att använda klockan på det viset utan en kompassring. Vet man hur man använder ringen så vet man sannolikt hur man ska använda klockan som kompass utan den.Hittade detta på nätet:
"By using the position of the hour hand and the position of the sun you can determine direction.
The direction will be an approximation and its important to consider that some discrepency can occur due to different latitudes and seasons.
Holding the watch horizontally, align the hour hand of the watch with the suns direction.
The central point between the hour hand and the 12 o’clock position approximately indicates
South. If you then rotate the compass bezel so that its south indicator matches this will allow you to read other compass directions.
Ja haha, men lite smidigt är det med specifika gradtal på bezelen. Ska du bara ta reda på N, S så behövs det inte.Det roliga är att det går alldeles utmärkt att använda klockan på det viset utan en kompassring. Vet man hur man använder ringen så vet man sannolikt hur man ska använda klockan som kompass utan den.
Jag tänkte jag ska skriva en artikel om detta. Det har med GMT-visaren att göra också, samt kopplingen till Landmaster-serien. (ställ S mot stora delen på GMT-visaren och peka timvisaren mot solen).Tycker SNR025 också är riktigt bra.
Men vad har man egentligen en kompassvridring till? Har det ngn praktiskt funktion eller vara estetisk (om man redan har koll på väderstrecken?)
Är man i så stort behov av att se grader så antar jag att man har en riktig kompass. Du kommer ändå aldrig att kunna hålla den så exakt att det ger ett riktigt värde.Ja haha, men lite smidigt är det med specifika gradtal på bezelen. Ska du bara ta reda på N, S så behövs det inte.
Sant, men man känner sig coolare med bezelÄr man i så stort behov av att se grader så antar jag att man har en riktig kompass. Du kommer ändå aldrig att kunna hålla den så exakt att det ger ett riktigt värde.
Helt klart!Sant, men man känner sig coolare med bezel
SNR025/027 54.950sekVad kommer dessa ligga på? 40-50papp?
IP?IP istället för keramik
 fy fasen... Pjuhh...SNR025/027 54.950sek
SNR033/035 57.950sek
SNR029/031 62.950sek
SNR025/027 54.950sek
SNR033/035 57.950sek
SNR029/031 62.950sek
Oj hjälp, här drar det iväg! Pratar vi GS-nivå på finish då också?SNR025/027 54.950sek
SNR033/035 57.950sek
SNR029/031 62.950sek
EU-listpriserna står ju i första inlägget.Oj hjälp, här drar det iväg! Pratar vi GS-nivå på finish då också?
När vi vandrade i fjällen i somras hade vi (tre vuxna och fyra barn) med oss allt för sju dagar. Tält, mat, sjukvård, kläder ... En person hade med sig papperskarta (jag). Noll personer hade med sig kompass ... men jag hade min Landmaster GMT (https://instagram.com/p/BliNzrbnCzT/). När man pekar gmt-visaren mot solen har man norr klockan tolv. Det var vår kompass i en vecka. Tur att solen sken nästan varje dagÄr man i så stort behov av att se grader så antar jag att man har en riktig kompass. Du kommer ändå aldrig att kunna hålla den så exakt att det ger ett riktigt värde.