• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SEIKO Prospex LX

Helt sjukt var Seiko tar priserna någonstans! Jag kan verkligen tycka det är i överkant, men det kanske bara är jag de??

SNR025/027 54.950sek
SNR033/035 57.950sek
SNR029/031 62.950sek
Spontant:
4B70FCF5-57BE-4C3A-B4DC-C8A44B1A3E32.gif

Men jag misstänker att jag iaf kommer att vrida och vända på möjligheterna att köpa en SNR029...

När vi vandrade i fjällen i somras hade vi (tre vuxna och fyra barn) med oss allt för sju dagar. Tält, mat, sjukvård, kläder ... En person hade med sig papperskarta (jag). Noll personer hade med sig kompass ... men jag hade min Landmaster GMT (https://instagram.com/p/BliNzrbnCzT/). När man pekar gmt-visaren mot solen har man norr klockan tolv. Det var vår kompass i en vecka. Tur att solen sken nästan varje dag :)
Kul, såg ju sjukt härligt ut! Det med GMT-visaren hade jag ingen aning om, riktigt coolt. :)

Uppfriskande att priset för SNR033/035 samt SNR029/031 är något billigare i SEK! Det är inte vanligt.
SEIKO försöker jämna ut prisskillnaderna mellan olika marknader. Jag är jälvigt sugen på Landmastern också. Den känd ju ”prisvärd” jämfört med dykarn. Ganska stora skillnader också. Olika tjocklek, GMT, olika bezel, olika AR, olika lås, olika tavelstruktur osv.

När vi vandrade i fjällen i somras hade vi (tre vuxna och fyra barn) med oss allt för sju dagar. Tält, mat, sjukvård, kläder ... En person hade med sig papperskarta (jag). Noll personer hade med sig kompass ... men jag hade min Landmaster GMT (https://instagram.com/p/BliNzrbnCzT/). När man pekar gmt-visaren mot solen har man norr klockan tolv. Det var vår kompass i en vecka. Tur att solen sken nästan varje dag :)

Det är ju precis den känslan man vill åt.., som kontorsexplorer är det ju superviktigt att ha klockor som klarar vildmarken; jag må svälta, frysa ihjäl men jag har ändå min klocka... prepp done inför kriget/lavastormen/golfströmmen vänder/neutrinerna muterar...

SEIKO försöker jämna ut prisskillnaderna mellan olika marknader. Jag är jälvigt sugen på Landmastern också. Den känd ju ”prisvärd” jämfört med dykarn. Ganska stora skillnader också. Olika tjocklek, GMT, olika bezel, olika AR, olika lås, olika tavelstruktur osv.
Tillräckliga skillnader för ett köp!

SNR029 och SNR033 är grymt snygga! Sedan att det "bara" står Seiko istället för Grand Seiko gör inte mig något, slutprodukten ser jäkligt bra ut oavsett. :) Det enda hindret just nu är prislappen...

Tillbaka
Topp