• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007 säljs inte längre?

Dexter86

Cartier
image.jpg

Från creationwatches
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Rubbat! Beställde en i måndags förra veckan och fick den i fredags. Kollade nu men hittade inget då heller.

Edit: på creationwatches alltså.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Stämmer det att K= NOT made in Japan J= MADE in Japan? Vad är skillnaden och spelar det någon roll?

Nån snubbe på Youtube jämförde K och J och konstaterade bl a att J versionen har lite bättre finish på boetten. Samt att lumefärgen skiljer sig lite i nyans och lite andra smågrejer. Men jag tror mer på att det är tillfälligheter. Hade han jämfört flera exemplar hade jag köpt hans resonemang.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nån snubbe på Youtube jämförde K och J och konstaterade bl a att J versionen har lite bättre finish på boetten. Samt att lumefärgen skiljer sig lite i nyans och lite andra smågrejer. Men jag tror mer på att det är tillfälligheter. Hade han jämfört flera exemplar hade jag köpt hans resonemang.
Fjanterier, det finns inga som helst belägg för det. Man kan inte jämföra olika batcher på det sättet.
 

Sledger

Cartier
Är modellerna gjorda i olika fabriker? Eller är J bara till den japanska marknaden och K Europa typ? @yonsson
SKX är inte för japanska marknaden alls. J är för mellanöstern, där de kräver "Made in XXXXXX" på importerade varor, och delar av asien och har oftast engelska och arabiskt daghjul medans K är för resten av världen och oftast har engelska och spanska.
 

Psykel

Patek
SKX är inte för japanska marknaden alls. J är för mellanöstern, där de kräver "Made in XXXXXX" på importerade varor, och delar av asien och har oftast engelska och arabiskt daghjul medans K är för resten av världen och oftast har engelska och spanska.
Så vitt jag vet så är det endast dom Seiko där det bara står "Japan" på tavlan som faktiskt är tillverkade i Japan, ex Sumo.
Japan - tillverkad i Japan
SBDC001-2.jpg

Made in Japan - inte tillverkad i Japan
DSCN2823.jpg
 
Topp