• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007k eller j? Watchhubs eller creationwatches?

Freddas

Omega
Då var den hemma!
image.jpg
image.jpg


Grattis till en riktigt snygg klocka!
Vart beställde du den och blev de j eller k?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har handlat från båda. Båda är bra!

Creation watches brukar ta fyra dagar med DHL (som ingår).

Har för mig watchhubs tar runt 100sek för DHL frakt.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Beställde min från watchhubs. Tog en vecka med DHL. Den medföljande "gummi"-remmen är en styggelse. Jag kör min på wjean super oyster. Mycket nöjd. Kommer att införskaffa en annan gummirem när jag hittar någon trevlig.
 

Bob

Omega
Skx007 är riktigt nice. Skulle jag vara en One Watch Guy så skulle det vara den till jag skaffat mig en Submariner :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Beställde min från watchhubs. Tog en vecka med DHL. Den medföljande "gummi"-remmen är en styggelse. Jag kör min på wjean super oyster. Mycket nöjd. Kommer att införskaffa en annan gummirem när jag hittar någon trevlig.

Ditt band låg i brevlådan idag, tyckte att det såg väldigt trevligt ut, tack så mycket. Det kommer åka på min klocka ikväll.
Jag satte över några slantar till BCF som tack!

Jag må inte sitta inne på en skx007, men jag har en 6309-7290 och den är jag väldigt nöjd med (förutom allt aftermarket på den).
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oj inte mer, trodde det låg på cirka 30% av klockpriset vid köp från USA, dvs kanske uppemot 1 lax vid köp av 500 USD klocka....

Cw skickar ju från Singapore. När jag handlat har de angett varuvärdet till ca 320 SEK.

Brukar få en faktura av DHL på ca 80 SEK, för utlägg till tull.

Det har hänt att jag har sluppit tullen helt också :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
beställde en skx007 från watchhub. Valde (som ni kanske läst ovan) gratisfrakten. Fick ett mail om att de vill att jag skickar med DHL eftersom "parcel shopping into sweden by registered airmail may be subject to 150KR handling fee charged by Swedish Tull AB". I ett annat mail har jag fått en uppmaning att betala dem 100SEK via pay pal.

Allt verkr givetvis skumt, men det ena mailet kommer från [email protected] och ser "normalt ut" (jag är medveten om att det går att förfalska om man inte är på hugget). Det som oroar mig är att någon verkar veta att jag beställt från dem. De verkar inte ha någon koll på säkerheten.

Någon annan med liknande erfarenheter?
 
Topp