• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007k eller j? Watchhubs eller creationwatches?

Jax

Cartier
Jag har handlat två Orient från creation och båda gångerna åkt på tull m.m motsvarande ca 10 % av priset. Tycker jag är ganska OK. De fraktar genom DHL och det har inte tagit mer än tre dagar från beställning. En nackdel med DHL är att de kör ut paketet utan att förvarna, vilket medför att jag då inte har möjlighet att smyga undan paket från hustruns falkögon. "Har du inte redan fler klockor än vad du behöver". Har hittills inte funnit något riktigt bra svar på detta.
 

Boogieman

Omega
Creationwatches skriver att dom lämnar 2 års garanti sen om man vill ha boxen så kostar det extra.

Så Watchhubs skeppar från Hongkong som jag förstår det som?

Creationwatches skeppar ifrån?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vågar man beställa en skx007 från CW? Har ju varit flera som har haft problem med sina skx007 därifrån? Watchhubs är de ju slut på.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Beställde en skx007 samt en 009:a förra veckan.

Fick höra att de skulle vara strul med CW här på foumet men för mig funka det kanon...
Välpackat, samtliga boxar/papper utan jag "beställt" det, fraktat på 4 dagar samt klockan (inte mätt skx007) går än så länge +2 sec dag. Kan rekommendera CW iaf i nuläget.

Tull blev det med men räkningen har ej kommit än så länge.

Cheers
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Beställde från CW en SKX007 och en SKX009 den 13/11. Leverans av DHL vid dörren 17/11. Välpackat med box och papper. Ingen tull på armbandsur men moms och av DHL uppfunnen "utläggsavgift" på totalt 174,50/klocka. Båda har provkörts och båda går bra, +2 resp +3 sek/dygn.
 
Topp