• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SNKK45

Havre

Omega
Tänker spontant att en länk liknande den till äldre Seamaster Cosmic kanske skulle vara perfekt!


Eftersom att det är integrerad länk tror jag det blir svårt att få en bra passform med en annan länk. Men visst, det finns ju länkar som ser ut att kunna passa. Frågan är ju bara om man vill köpa en länk för (sannolikt) bra mycket mer än vad hela klockan kostar för att sen riskera att den antingen inte passar, alternativt passar dåligt. Det som gör det hela ännu svårare är att det krävs seikos tjocka/korta springbards för att hålla länken, vilket jag tror passar i väldigt få länkar. Jag tror att detta helt enkelt är en sådan klocka där man gradvis får vänja sig vid de tillkortakommanden som finns och sedan i ett romantiskt skimmer beskriva dem som "karaktärsdrag". Lite som folk som kör ducati gör.
 
Hehe sant, men om man kan tänka sig ha typ en cosmic i samlingen så kan man prova, alternativt om någon kan tänka sig låna ut. Då spelar det kanske inte mig någon roll med en dyrare länk än vad klockan är värd.
 
Fedex var med min hemma innan, klart när man är på jobb... Får vänta tills imorgon så kommer den till jobbet istället! Men irriterande! :p
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Min ligger på ICA men jag har inte fått ngn avisering. Surt men bör väl komma imorgon.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för bra och välskriven recension!
Klockan känns ju närmast som ett kap, kanske behöver en till Seiko mao? :)
 

Havre

Omega
Lovade ju att uppdatera tråden när jag bytt armband på den. För de som läst hela tråden så framkom det att de två gummiband som jag beställt kom bort i posten. De var missing in action tills för ungefär en vecka sedan. Precis som jag misstänkte lyckades jag vålda sönder båda två på under fyra sekunder när jag skulle skära till dem så att de passade. Förargelse, förnekelse, skam. Nåväl, de kostade trettio pengar stycket så det var kanske inte HELA världen. Till slut har jag dock överkommit mitt nederlag och fick tummarna loss att ge mig på ytterligare ett band som låg och skräpade. Hade ett gummiband från en trasig casio liggandes. En sån här:
9532009101756b944.jpg

Efter lite måttande insåg jag att det bör ju nog passa relativt bra. Liite lugnare denna gång, lite mindre sprit i kroppen, och sedär! Blev hyggligt iaf. Betydligt behagligare än orginal länk. Lite sådär ful-coolt tycker jag det blev. Såhär blev resultatet:
2nbsyfs.jpg


2unxez7.jpg
 

hollow123

Rolex
Lovade ju att uppdatera tråden när jag bytt armband på den. För de som läst hela tråden så framkom det att de två gummiband som jag beställt kom bort i posten. De var missing in action tills för ungefär en vecka sedan. Precis som jag misstänkte lyckades jag vålda sönder båda två på under fyra sekunder när jag skulle skära till dem så att de passade. Förargelse, förnekelse, skam. Nåväl, de kostade trettio pengar stycket så det var kanske inte HELA världen. Till slut har jag dock överkommit mitt nederlag och fick tummarna loss att ge mig på ytterligare ett band som låg och skräpade. Hade ett gummiband från en trasig casio liggandes. En sån här:
9532009101756b944.jpg

Efter lite måttande insåg jag att det bör ju nog passa relativt bra. Liite lugnare denna gång, lite mindre sprit i kroppen, och sedär! Blev hyggligt iaf. Betydligt behagligare än orginal länk. Lite sådär ful-coolt tycker jag det blev. Såhär blev resultatet:
2nbsyfs.jpg


2unxez7.jpg

Blev riktigt bra! Synd att den ej går att bada med, annars hade sommarens badklocka varit done deal... ;)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Lovade ju att uppdatera tråden när jag bytt armband på den. För de som läst hela tråden så framkom det att de två gummiband som jag beställt kom bort i posten. De var missing in action tills för ungefär en vecka sedan. Precis som jag misstänkte lyckades jag vålda sönder båda två på under fyra sekunder när jag skulle skära till dem så att de passade. Förargelse, förnekelse, skam. Nåväl, de kostade trettio pengar stycket så det var kanske inte HELA världen. Till slut har jag dock överkommit mitt nederlag och fick tummarna loss att ge mig på ytterligare ett band som låg och skräpade. Hade ett gummiband från en trasig casio liggandes. En sån här:
9532009101756b944.jpg

Efter lite måttande insåg jag att det bör ju nog passa relativt bra. Liite lugnare denna gång, lite mindre sprit i kroppen, och sedär! Blev hyggligt iaf. Betydligt behagligare än orginal länk. Lite sådär ful-coolt tycker jag det blev. Såhär blev resultatet:
2nbsyfs.jpg


2unxez7.jpg
Det blev ju riktigt coolt! Tycker det flyger helt klart.
 

Biffbert

Cartier
Tack. Jag har faktiskt börjat använda klockan betydligt oftare nu. Den är lätt, sitter riktigt skönt och ser lite sådär funky ut.
Nåt tillvägagångssätt att dela med dig av? :) och HUR minskar man denna katastrofala länk?

EDIT: minskade på låset och krävdes inte mer, skit i fråga nr2.
 
Senast ändrad:
Mycket trevlig tråd, kul att det går att hitta en schysst klocka till ett väldigt rimligt pris. Den verkar inte finns i Sverige eller?
 
Topp