• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko

toml997

Omega
Hej, har en Seiko skx007 som jag beställt på creationwatches och har haft den i ca 3 veckor, har funkat kanon tills idag då jag inte får igång den. Den är stendöd! någon som har koll på vad de kan vara?!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trist. Tyvärr är nog det enda svaret att du måste öppna klockan och se verket. Låt en urmakare kika på den om du inte lyckas skaka igång den. :)
 

Glusch

Cartier
Tänker mig att ifall han haft den i några veckor måste han väl ha gjort det. Antingen är det ett garantiärende som gäller här eller så är det något som hänt med klockan som vi inte fått reda på.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
En 007 kan man ju inte vrida upp så är det inte bara så att du använt den flitigt fram tills för ett par dagar sedan och att den nu stannat?

Händer inget om du sätter på dig klockan och typ hänger en tvätt eller liknande?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
En skx jag hade stannade helt. Bad om hjälp här på forumet.
Fick rådet att dunka den ordentligt i handflatan, och se på tusan den startade. Den har nu gått som en klocka i fyra år. Det var nåt med fjädern som klibbade ihop sig. Ska tydligen inte vara helt ovanligt.
 

SSL

Audemars
Creation är perfekt om man söker nåt billigt. Köpt två kl därifrån. Snabbt och smidigt utan trassel. Garanti m.m behövs inte för nåt för 1-2 tussilagor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säljer dem någon form av andrahandssortering menar du?
Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.

Jag har själv köpt billiga klockor av dem som funkat som de ska (även om de skickar fel eller ingen box) men jag skulle inte handla av dem igen.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.

Jag har själv köpt billiga klockor av dem som funkat som de ska (även om de skickar fel eller ingen box) men jag skulle inte handla av dem igen.
Fått fel box 2 av 2 ggr, sluthandlat där!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Watchhubs rekomenderas icke heller. De håller samma pris eller är tom billigare än creation. Men ska man byta eller har ångrat sig är det hopplöst.
 

Arigold4prez

Breitling
TE="yonsson, post: 1101384, member: 48"]När ska folk börja fatta att man inte ska handla från Creation?[/QUOTE]
Kände det också när jag var inne på sidan, kändes som sidan såg väldigt oseriös ute och de hade satt grova överpriser o sen lagt ner till rabatt. Så jag avstod från att köpa från creation.
 
En 007 kan man ju inte vrida upp så är det inte bara så att du använt den flitigt fram tills för ett par dagar sedan och att den nu stannat?

Händer inget om du sätter på dig klockan och typ hänger en tvätt eller liknande?
Det var detta jag tänkte, att den gått sedan han fick den och den dragit upp sig själv hela tiden. Nu går den inte och han har inte dragit (vevat/skakat eller hur man nu vill definiera hur man gör med en seiko) upp den.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Det var detta jag tänkte, att den gått sedan han fick den och den dragit upp sig själv hela tiden. Nu går den inte och han har inte dragit (vevat/skakat eller hur man nu vill definiera hur man gör med en seiko) upp den.
En SKX drar ju igång så fort man petar på den, har han bara vänt på den en gång eller två i handen så borde den ha dragit upp sig tillräckligt mycket för att starta.
 

toml997

Omega
Om den inte råkat ut för en 'olycka' så kan det ju röra sig om ett garantiärende? Har du kontaktat creationwatches?
nej den ska inte varit med om någon olycka! creationwatches är kontaktade och dom sa att jag skulle testa lite saker med klockan och de har jag gjort dock utan resultat. tror nog jag lämnar in den och låter ett proffs kolla på den!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
nej den ska inte varit med om någon olycka! creationwatches är kontaktade och dom sa att jag skulle testa lite saker med klockan och de har jag gjort dock utan resultat. tror nog jag lämnar in den och låter ett proffs kolla på den!

Då är det väl rimligare att du reklamerar den till creationwatches?
 

Sjobedan

Rolex
Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.

Jag har själv köpt billiga klockor av dem som funkat som de ska (även om de skickar fel eller ingen box) men jag skulle inte handla av dem igen.
Mina index på min SKX007 sitter skevt på halva tavlan.
Men har inte lust att skicka klockan till Norge och klockan är här för att stanna. Vem vet, kanske premium om 30 år?
 
Topp