• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semester och klockor…

I badet och på berget?

Precis så.

IMG_1929.jpeg
64CDDE0F-1A2A-41FD-B0C8-AB09F1A5131A.jpeg
IMG_1962.jpeg
IMG_2041.jpeg

IMG_2065.jpeg

För egen del beror det nog lite på resmålet vad jag känner mig bekväm med att bära där (svårt att säga innan om man aldrig besökt platsen men får gå på magkänsla helt enkelt)

Försöker dock alltid använda någon av mina ”finare” klockor :)

Tar aldrig med mer än 1, skulle inte våga lämna någon på rummet utan samma sitter konstant på armen under semestern…

Kap Verde:
IMG_4830.jpeg

Albanien:
IMG_0107.jpeg

Egypten:
IMG_0455.jpeg

4. Dagens aktivitet avgör vilken klocka det i slutet blir. Jag väljer helt enkelt den jag har lust med för stunden.
Man får byta många gånger på en dag, om man vill.

• Like
Reactions: SCM
Jag har brottats med detta sen semestern bokades och har nästan bestämt mig.
Härom dagen landade jag i alternativ tre och kände att sol och bad i havet med min GMT Master 16710 inte är några problem… tills jag kom på att sist vi var i Grekland så vadades det i kalla bäckar med stenbumlingar som behövde bestigas.
Där repade jag mitt SPLITTER nya spänne till min hembyggda sommarklocka.
Där drar jag gränsen för min 16710.
Repor på spännet är jag inte intresserad av.

Den dagen jag har en 16610 eller liknande KANSKE.
Drömmen är en 1680 som beater, en RIKTIG beater som får följa med i forsen men så kaxig vågar jag bara vara nu.

IMG_7925.jpeg

IMG_7940.jpeg

Inom EU eller länder med lägre risk att bli rånad: 2/3 skulle jag säga. Sunt förnuft och vilka områden jag rör mig i får styra när/var klockan får vara på.

Till Mexico eller annat land där det finns risk att bli skjuten för sin klocka? Då stannar de dyrare klockorna hemma…

Som nämnts tidigare beror det på destination.

Typ Barcelona - 1.

Typ charter till Kreta - 3.

Alternativ 2 skulle jag aldrig ta. Skulle inte kunna tänka på annat vid poolkanten om jag hade en finklocka liggandes på hotellrummet samtidigt.

Som nämnts tidigare beror det på destination.

Typ Barcelona - 1.

Typ charter till Kreta - 3.

Alternativ 2 skulle jag aldrig ta. Skulle inte kunna tänka på annat vid poolkanten om jag hade en finklocka liggandes på hotellrummet samtidigt.
Den får du gärna förklara för nu blev jag vädigt nyfiken på varför G-shock till Barcelona men till Kreta kan du med ta något bättre/finare/dyrare?!?

Och den är lägre på Kreta? Nu är jag ju inte kriminolog, så vad vet jag :cool:

Jag ska själv till Grekland fast en mindre ort och kanske inte samma klientel som Kreta (eller vafan vet jag?) men det känns definitivt säkrare med en dyr klocka där än i Barca.
Barcelona är ju typ ficktjuv/ rånrisk-capital i Europa känns det som!
Inte sant?

Jag ska själv till Grekland fast en mindre ort och kanske inte samma klientel som Kreta (eller vafan vet jag?) men det känns definitivt säkrare med en dyr klocka där än i Barca.
Barcelona är ju typ ficktjuv/ rånrisk-capital i Europa känns det som!
Inte sant?
Så kan det ju mycket väl vara och då köper jag resonemanget. Själv är jag ju så pass naiv så jag glatt går runt i vilken byhåla som helst på Sicilen med en Seamaster 300 på armen. :p

Tänk hotell, pooler och barer.

1. Onödigt att skrapa Pateken i poolkanten - den får vara hemma. G-Shock eller Garmin istället

2. Tar med en finare klocka för kvällarna och en beater för vattenkrigen på dagarna

3. F* it - klockor ska användas och poolvatten skadar inte. Jag tar den hag känner för oavsett värde…

Var är ni?
Alltid Alt 2 om det är säker mark, dvs bra hotell och omgivningar. Har en Turtle i gymmet och flera andra som jag växlar mellan. Endast en av dessa är med mig ihop med Turtle. Den av dessa två som inte används ligger i väskan.
Om det inte är säker mark, tar jag Turtle plus en enklare annan klocka. Alltid två st totalt. Inte färre eller fler.

Kul tråd!

2/3, med lutning åt 3 😎

Börjar alltid planeringen för semestern med att välja en(1) som skall passa till allt… sen har jag med mig 2-3st ändå för olika aktiviteter och ändamål.

Du blir knivrånad i Barcelona för din telefon eller plånbok. Har spenderat en längre tid där för några år sedan, har hört alla möjliga skräckhistorier. Sen beror det ju givetvis på vilka områden man rör sig runt, när på dagen man är ute och såklart berusningsnivån. Men är nog inte o rekommendera att gå runt med en rolex värd en genomsnittlig årslön i Spanien.

Tillbaka
Topp