• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Service av Rolex Submariner 16800

Kan bara stämma in i kören att detta var riktigt kul att se, och kommer bisarrt nog kika igenom igen nån gång. Vågar man drömma att det blir video nästa gång? :)

Studerade boett och länk en del idag. Och ska man polera ska man ju göra det nu. Jag landade i ett mellanting. Inte polera någonting hårt, vill inte ta bort alla repor eller dings. Jag vill ha kvar alla originalformer. Enbart putsa på ytan lite. Både länk o boett och sen Ultraljudstvätt. Jag tejpar boetten för att inte komma åt skarvarna, jag vill ha vassa kanter på boetten.
IMG_1819.jpeg
IMG_1820.jpeg
IMG_1821.jpeg

IMG_1825.jpeg

Sen går vi på borstning av länk.
IMG_1815.jpeg

Tar också att klämma ihop länken för att ev snabbfixa lite stretch
IMG_1814.jpeg

Sen ultraljudsbad
IMG_1811.jpeg
IMG_1812.jpeg

IMG_1816.jpeg

Så här såg länk ut innan:
IMG_1813.jpeg

Här är slutresultatet
IMG_1817.jpeg
IMG_1818.jpeg
IMG_1822.jpeg
IMG_1823.jpeg
Vart hittar jag det ”skruvstädet” som användes för att pressa ihop länken? Har letat efter just ett sådant.

Alltid kul när man hittar spännande trådar som denna, men förstår inte riktigt hur jag missat den tidigare.... Tack så mycket för att du delade med dig av detta, ser gärna fler trådar som denna. Själv skulle jag aldrig våga mig på detta ens på ett billigt AE-verk, så mycket imponerande kunskaper och arbete!

Tillbaka
Topp