• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Servicekostnader

Fick du klockorna levererade direkt i brevlådan? Eller var det en chaufför som lämnade över paketet i handen på dig? Det gör nämligen stor skillnad på dessa två förfaranden vad gäller försäkringskrav. När jag har beställt nya klockor från svenska återförsäljare har jag aldrig någonsin fått dem direkt i brevlådan.
Olika, till ombud (ICA) eller personlig leverans till hemmet. Nya klockor så igenom brevinkastet går ju inte dessa paket.

Det jag vill säga är att man skall inte hänga upp sig på att dom använder en tjänst som enligt operatören inte är försäkrad till värdet av varan då det faktiskt finns separata fraktförsäkringar. Tror dom flesta jobbar så inkl Swatch Group (?).

Absolut, ett litet paket som läggs i ens kanske olåsta brevlåda är givetvis inte acceptabelt ! Antingen till ombud eller leverans till hemmet med personlig överlämning.

Söker du runt lite kan du ju läsa hur det gick när ett paket försvann hos en av de du nämner.
Ja, trist. Absolut, stor skillnad på att skicka en ny Sinn där man faktiskt kan skicka en ny, exakt likadan om den första försvinner mot en äldre klocka med kanske stort affektionsvärde.
-----
Ja, utifrån det här kommer jag inte att anlita Urteknik.

Nu ska jag inte kidnappa denna tråden helt. Men klockan drar sig även ungefär 2 minuter i timmen, och konografens timvisare rör sig trots att konografen är avstängd. Kul dilemma, vågar man skicka tillbaka klockan till Urteknik, eller ska man se det som väldigt dyra läropengar? För jag gissar att garantin som lämnas inte går att åberopa hos Omega/SGN?

Det intressanta är att jag har ett papper som visar att gången är uppmätt och ska vara inom toleranserna.
Det där med 2 min i timmen känns som klockan blivit magnetiserad men kronografens timvisare kan jag förstås inte förklara. Tyvärr, även om servicen är Omega-auktoriserad så kan garantin bara åberopas hos urmakeriet som utfört den. Mycket trist och jobbigt givetvis. Men skulle försöka kolla om den blivit magnetiserad innan du går på dom.

Så då är frågan vad man gör. Riskera att ha klockan liggande där om de går i konkurs är inte särskilt lockande. Men jag har inte riktigt råd att låta 10k brinna inne heller...
Nej. Och dålig ekonomi betyder naturligtvis inte konkurs men ränker att det jan vara bra att känna till. Kanske att man ligger på lite hårdare att få svar och få tillbaka sin klocka snabbare än annars?

Lider med dig @jaqob. Måste kännas rent förjävligt. 🙁 Själv skulle jag försökt få pengarna tillbaka genom att skicka en utförlig film där jag förklarar allt som inte fungerar. Ifall de vägrar - ja, då är goda råd dyra. Hade jag vågat skicka klockan en gång till? Tveksamt. Hur ska man kunna lita på en bättre hantering nästa gång? Tänk om den som packar och skickar klockan inte har en aning om er gamla mejlkonversation och helt enkelt skickar den med MyPack brevlåda igen? Ve och fasa. Med tanke på den här tråden kan allt hända, och då var det en vintage Omega som kostade väldigt mycket mindre än din Speedmaster som blev stulen i posthanteringen.

Nu ska jag inte kidnappa denna tråden helt. Men klockan drar sig även ungefär 2 minuter i timmen, och konografens timvisare rör sig trots att konografen är avstängd. Kul dilemma, vågar man skicka tillbaka klockan till Urteknik, eller ska man se det som väldigt dyra läropengar? För jag gissar att garantin som lämnas inte går att åberopa hos Omega/SGN?

Det intressanta är att jag har ett papper som visar att gången är uppmätt och ska vara inom toleranserna.
Nej du ska inte se det som läropengar, ring dem! Jag har haft min Tag Heuer Carrera på service och allt har fungerat perfekt. Låter inte bra med frakten men i mitt fall fungerade utan problem och levererades på utsatt dag t o m. De delar som byttes följde med tillsammans med en spec.

Urteknik är en fd sponsor till KS.

Hur de väljer att skicka saker alt försäkrar sina försändelser är inget KS vet något mer om än vad som skrivs i tråden. Men man kan ju tycka att värde är en sak och affektion ett svårare värde att kompensera vid en stöld.

Var bor du någonstans? Jag skulle kunna göra en kostnadsfri bedömning av klockan om du önskar.
Speedmasterns timräknare är separat från resten av kronografen, inte helt ovanligt att den inte bromsar ordentligt och fortsätter gå. Låter som servicen gick lite för fort..

Om du önskar en bedömning kan du skicka pm så löser vi det med värdefrakt. Annars är du välkommen in till mig om du har vägarna förbi Dalarna.

Var bor du någonstans? Jag skulle kunna göra en kostnadsfri bedömning av klockan om du önskar.
Speedmasterns timräknare är separat från resten av kronografen, inte helt ovanligt att den inte bromsar ordentligt och fortsätter gå. Låter som servicen gick lite för fort..

Om du önskar en bedömning kan du skicka pm så löser vi det med värdefrakt. Annars är du välkommen in till mig om du har vägarna förbi Dalarna.
Väldigt vänligt :) Men Urteknik får en chans till att få ordning på klockan.

Väldigt vänligt :) Men Urteknik får en chans till att få ordning på klockan.
Självklart, dom flesta av oss kan ju inte bara ta att ha betalat 10k och sedan ytterligare kostnader för att lämna den till någon annan för att det inte blev rätt. Ibland blir inte jobbet rätt gjort och det kan nog gälla precis alla urmakerier, det är ju därför man har servicegaranti. Jag vet, skicka den tar emot men vad gör man? Köra dit och lämna och sedan dit igen för att hämta fungerar ju bara på ett visst avstånd.

Tillbaka
Topp