Olika, till ombud (ICA) eller personlig leverans till hemmet. Nya klockor så igenom brevinkastet går ju inte dessa paket.Fick du klockorna levererade direkt i brevlådan? Eller var det en chaufför som lämnade över paketet i handen på dig? Det gör nämligen stor skillnad på dessa två förfaranden vad gäller försäkringskrav. När jag har beställt nya klockor från svenska återförsäljare har jag aldrig någonsin fått dem direkt i brevlådan.
Det jag vill säga är att man skall inte hänga upp sig på att dom använder en tjänst som enligt operatören inte är försäkrad till värdet av varan då det faktiskt finns separata fraktförsäkringar. Tror dom flesta jobbar så inkl Swatch Group (?).
Absolut, ett litet paket som läggs i ens kanske olåsta brevlåda är givetvis inte acceptabelt ! Antingen till ombud eller leverans till hemmet med personlig överlämning.
Ja, trist. Absolut, stor skillnad på att skicka en ny Sinn där man faktiskt kan skicka en ny, exakt likadan om den första försvinner mot en äldre klocka med kanske stort affektionsvärde.Söker du runt lite kan du ju läsa hur det gick när ett paket försvann hos en av de du nämner.
-----
Ja, utifrån det här kommer jag inte att anlita Urteknik.