• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Show me your buckle..

Ceramic

Cartier
Hej mitt namn är ceramic och jag lider av "buckle fetish" :D

Varje gång jag köper en klocka på band börjar jakten på det ultimata spännet. Blir inte helt nöjd förän fram och baksida är 100%

Till min ROO var det diver buckle, till ROC:n var det ROO viklåset, iwc portugise kom med vanligt spänne. Här skulle jag ha viklås!
Detta sträcker sig även till länkar. 16613 kom med stål spänne, störde mig som fan så köpte stål/guld spänne. Min 16622 skulle ha daytona spänne.. Å så fortsätter det..

Nu sist kom min BP med buckle

Givetvis måste detta uppdateras till ett viklås


Misstänker att jag uppdaterat fullt fungerande spännen till priser av en keramik sub gennom åren :confused:

Någon annan med samma symptom?
Och släng gärna upp bilder på ett par sköna baksidor :):rolleyes:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbart! Jag har också lite tvångstankar om det där.

image.jpeg

Köpte nyligen ett tropicspänne till JLCn för att matcha original-looken.


Slängde även iväg en ansenlig summa för att få fatt i ett GS-spänne.


Ville ha vikspänne och köpte därför motsvarande vikspänne. :)
 

demondave

Rolex
Hej mitt namn är ceramic och jag lider av "buckle fetish" :D

Varje gång jag köper en klocka på band börjar jakten på det ultimata spännet. Blir inte helt nöjd förän fram och baksida är 100%

Till min ROO var det diver buckle, till ROC:n var det ROO viklåset, iwc portugise kom med vanligt spänne. Här skulle jag ha viklås!
Detta sträcker sig även till länkar. 16613 kom med stål spänne, störde mig som fan så köpte stål/guld spänne. Min 16622 skulle ha daytona spänne.. Å så fortsätter det..

Nu sist kom min BP med buckle

Givetvis måste detta uppdateras till ett viklås


Misstänker att jag uppdaterat fullt fungerande spännen till priser av en keramik sub gennom åren :confused:

Någon annan med samma symptom?
Och släng gärna upp bilder på ett par sköna baksidor :):rolleyes:

Ooh, Blancpainviklås! Precis vad jag går och smådrömmer om, men till Bathyscaphen. Törs man fråga vad det gick loss på? :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag som sitter och tvekar om det är värt att köpa ett viklås till mim Aqua Terra (<2500:- ). Känns som en no brainer när man är inne i denna tråd...
 
Topp