• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2015

fc2

Rolex
Jag gillar att jaeger faktiskt (alltid) släpper ganska mycket stålklockor med komplikationer. Inte bara ädelmetall som många andra.

+1. Personligen är jag inte jätteglad i ädelmetaller, eller metaller förutom stål om jag ska vara ärlig. Vissa undantag finns men jag har verkligen försökt börja tycka om guld men det har hittills inte gått.
 

Portofino

Panerai
+1. Personligen är jag inte jätteglad i ädelmetaller, eller metaller förutom stål om jag ska vara ärlig. Vissa undantag finns men jag har verkligen försökt börja tycka om guld men det har hittills inte gått.
Och det tillängliggör mer komplicerade klockor till dem som har en mer begränsad budget.
 

Portofino

Panerai
Baume Mercier släpper nytt i sin lyckade Clifton serie

image.jpg
 
Läste om Zeniths nya version av Grand Voyager. De har en detalj som är helt "mindblowing". De har en "fusee" som är där för att stabilisera vridmomentet och göra det jämnt. En kedja på 18cm finns mellan "mainspring" och denna fusee och är blottad i klockan, därför kan man se hur kedjan rör sig och lindar sig från den ena till den andra medan man skruvar upp den.

ebnwIcH.jpg


XCO7Clg.jpg
 

Portofino

Panerai
Läste om Zeniths nya version av Grand Voyager. De har en detalj som är helt "mindblowing". De har en "fusee" som är där för att stabilisera vridmomentet och göra det jämnt. En kedja på 18cm finns mellan "mainspring" och denna fusee och är blottad i klockan, därför kan man se hur kedjan rör sig och lindar sig från den ena till den andra medan man skruvar upp den.

ebnwIcH.jpg


XCO7Clg.jpg
Klockporr!
 

fc2

Rolex
VEM köper de där diamant-AP:arna? Smaklösa räcker inte för att beskriva de. Vem tycker de är snygga? Gissar att de kostar som en trerummare i London också.
 
Topp