• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2015

JayJay

Rolex
lite fler bilder på AP RO two tone
image.jpg

image.jpg
Tvåton är inte alls min grej men den där är juste tycker jag.
 

demondave

Rolex
Cartier smäller till med en "perpetual calendar + a minute repeater + a flying tourbillon." Jäkligt cool!
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Well, det händer endel där.. Inte direkt varken livlös eller städad ;)

VC'n var grym, så även IWC's nyheter, Yatch Club chronon är riktigt jäkla snygg. Prisuppgift på den blir intressant, min plånbok hoppas på helt orimligt dyr så att alla tankar på en slås undan snabbt och effektivt.

Tack för en intressant rapporttråd!
 

legshot

Breitling
Två namn som var för sig är ganska stöddiga. Och på en och samma klocka.. :woot:
image.jpg


Tycker personligen att verkdelarna har ganska dålig finish. Förstår att man undviker det till visso då det skulle se rätt kladdigt ut med en geneva-stripes bombad tavla. Men kan inte släppa att finishen på tex bryggan över balansen eller tourbillionen ser billig ut. :bored:

Edit: Kanske ser dåligt ut på bilden bara?
 

Vonlind

Panerai
Tycker personligen att verkdelarna har ganska dålig finish. Förstår att man undviker det till visso då det skulle se rätt kladdigt ut med en geneva-stripes bombad tavla. Men kan inte släppa att finishen på tex bryggan över balansen eller tourbillionen ser billig ut. :bored:

Edit: Kanske ser dåligt ut på bilden bara?




Finishen är nog absolut top-klass, men bilden är helt klart dålig. Lite lik en Breguet (vet ej ref) om jag ska vara ärlig!
 

Portofino

Panerai
Tycker personligen att verkdelarna har ganska dålig finish. Förstår att man undviker det till visso då det skulle se rätt kladdigt ut med en geneva-stripes bombad tavla. Men kan inte släppa att finishen på tex bryggan över balansen eller tourbillionen ser billig ut. :bored:

Edit: Kanske ser dåligt ut på bilden bara?
Gissningsvis ja. Varken GF eller eller PD är kända för undermålig finish..
 

Portofino

Panerai
Tycker personligen att verkdelarna har ganska dålig finish. Förstår att man undviker det till visso då det skulle se rätt kladdigt ut med en geneva-stripes bombad tavla. Men kan inte släppa att finishen på tex bryggan över balansen eller tourbillionen ser billig ut. :bored:

Edit: Kanske ser dåligt ut på bilden bara?
Verkar som du har rätt till viss del. Klockan verkar vara byggd som prototyp för de 11 som skall byggas.
 
Tycker personligen att verkdelarna har ganska dålig finish. Förstår att man undviker det till visso då det skulle se rätt kladdigt ut med en geneva-stripes bombad tavla. Men kan inte släppa att finishen på tex bryggan över balansen eller tourbillionen ser billig ut. :bored:

Edit: Kanske ser dåligt ut på bilden bara?
"Though the components do not have any hand-finishing (yet), they still appeared finely crafted and assembled with precision."

http://www.hodinkee.com/blog/hands-...e-dufours-concept-project-finally-takes-shape
 
Tra
Liiite mer verkshöjd på inlägget än att länka till din egen blogg för att driva trafik kan kanske vara klädsamt.... ;)
Trafik eller inte bryr jag mej inte om eftersom jag inte tjänar något på bloggen. Utan det var information till er.
Men är du rädd att jag eventuellt ska tjäna 10 öre på ditt klick så gå inte in =)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tra

Trafik eller inte bryr jag mej inte om eftersom jag inte tjänar något på bloggen. Utan det var information till er.
Men är du rädd att jag eventuellt ska tjäna 10 öre på ditt klick så gå inte in =)

Jag invänder mot den totala bristen på verkshöjd i ditt inlägg. Det ÄR boring med inlägg som bara är en länk. Postar man bara en länk så vill man driva trafik...

Men tillbaka till ämnet.
 
Topp