• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2016

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tycker det är jäkligt kaxigt av AP att göra dessa. Den blå tycker jag är löjligt bra

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Diver-Chronograph-26703ST-SIHH-2016-1.jpg
Den blåa är ok, de andra tre kan man bygga en liten staty av och kalla "världens dyraste trafikljus-stolpe"
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ja jösses vilken pjäs!

image.jpeg
Jag vart helt kär i märket när du startade :vconstantin: tråden nån vecka sen, det var först då jag fick upp ögonen för det här märket, så tack för den ;)
Overseas Ultra-Thin Perpetual Calendar varianten var helt jävla magisk!  :nailbiting: :woot: den verkade också vara i vitguld så den kommer nog kosta multum $$$
Såg även att det var en boutique edition, innebär det att den inte kommer säljas i Sverige? och tror ni att den kommer i stål framöver?
4300V-120G-B102_RV.jpg
 

CLT

Rolex
Jag vart helt kär i märket när du startade :vconstantin: tråden nån vecka sen, det var först då jag fick upp ögonen för det här märket, så tack för den ;)
Overseas Ultra-Thin Perpetual Calendar varianten var helt jävla magisk!  :nailbiting: :woot: den verkade också vara i vitguld så den kommer nog kosta multum $$$
Såg även att det var en boutique edition, innebär det att den inte kommer säljas i Sverige? och tror ni att den kommer i stål framöver?
4300V-120G-B102_RV.jpg
Kommer endast säljas i VCs egna butiker.
Känns inte troligt att det blir en i stål.
 

CLT

Rolex
Jag vart helt kär i märket när du startade :vconstantin: tråden nån vecka sen, det var först då jag fick upp ögonen för det här märket, så tack för den ;)
Overseas Ultra-Thin Perpetual Calendar varianten var helt jävla magisk!  :nailbiting: :woot: den verkade också vara i vitguld så den kommer nog kosta multum $$$
Såg även att det var en boutique edition, innebär det att den inte kommer säljas i Sverige? och tror ni att den kommer i stål framöver?
4300V-120G-B102_RV.jpg
Rättar mig själv, WG modellen är limited. Men själva modellen kommer att fortsätta att tillverkas. Så högst troligt att det kommer en stål version förr eller senare.

 

DrDre

Patek
Tycker det är jäkligt kaxigt av AP att göra dessa. Den blå tycker jag är löjligt bra

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Diver-Chronograph-26703ST-SIHH-2016-1.jpg

Jaa, den blå/gula färgkombinationen är riktigt riktigt snygg helt klart, dock så är hela klockan som jag sa tidigare ett konstigt hopplock mellan Divern och den vanliga kronon som gör att det varken blir hackat eller malet i min bok....

Sitter nöjd fortfarande med min gamla...

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Lebron är inte fula, bara storleken som suger! Skulle de ligga på 42mm hade de ju varit riktigt även om de inte kan slå schumi
image.jpeg

Agree to disagree. Jag tycker det där är höjden av smaklöshet. Klockor gjorda för nyrika hiphopare och amerikanska sportstjärnor och som med fördel skall paras ihop med kläder i 3 storlekar för stora.

Eller för att citera Gerald Genta:

"“I said it in the ’90s when this ugly thing was released and I’ll say it again: it’s ugly, it’s always been ugly, and it will continue to be ugly until it’s discontinued. And then, it’ll be vintage and ugly,” said Genta. Referencing the Offshore. “They plagiarized my designs to appeal to young rich kids. My watches express my being so I ask you this: do I look like a 31 year old protein junkie with a decent finance job, who passes his parents’ Hampton’s home off as his own and calls his drink of choice a Red Bull & Vodka?”"
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Eller för att citera Gerald Genta:
"“I said it in the ’90s when this ugly thing was released and I’ll say it again: it’s ugly, it’s always been ugly, and it will continue to be ugly until it’s discontinued. And then, it’ll be vintage and ugly,” said Genta. Referencing the Offshore. “They plagiarized my designs to appeal to young rich kids. My watches express my being so I ask you this: do I look like a 31 year old protein junkie with a decent finance job, who passes his parents’ Hampton’s home off as his own and calls his drink of choice a Red Bull & Vodka?”"
Han summerar det bra.
 

Oew

Rolex
Agree to disagree. Jag tycker det där är höjden av smaklöshet. Klockor gjorda för nyrika hiphopare och amerikanska sportstjärnor och som med fördel skall paras ihop med kläder i 3 storlekar för stora.

Eller för att citera Gerald Genta:

"“I said it in the ’90s when this ugly thing was released and I’ll say it again: it’s ugly, it’s always been ugly, and it will continue to be ugly until it’s discontinued. And then, it’ll be vintage and ugly,” said Genta. Referencing the Offshore. “They plagiarized my designs to appeal to young rich kids. My watches express my being so I ask you this: do I look like a 31 year old protein junkie with a decent finance job, who passes his parents’ Hampton’s home off as his own and calls his drink of choice a Red Bull & Vodka?”"
Ja men han har också sagt att 15202 är för gaudy i gulguld så att säga att han är konservativ är ju att säga det lätt. Men jag håller med dig om att väldigt många offshore är hemska och bara bärs av arvtagare och sportstjärnor utan smak, men tycker vissa är väldigt lyckade.
 
Agree to disagree. Jag tycker det där är höjden av smaklöshet. Klockor gjorda för nyrika hiphopare och amerikanska sportstjärnor och som med fördel skall paras ihop med kläder i 3 storlekar för stora.

Eller för att citera Gerald Genta:

"“I said it in the ’90s when this ugly thing was released and I’ll say it again: it’s ugly, it’s always been ugly, and it will continue to be ugly until it’s discontinued. And then, it’ll be vintage and ugly,” said Genta. Referencing the Offshore. “They plagiarized my designs to appeal to young rich kids. My watches express my being so I ask you this: do I look like a 31 year old protein junkie with a decent finance job, who passes his parents’ Hampton’s home off as his own and calls his drink of choice a Red Bull & Vodka?”"

Peronligen så tycker jag att AP ROO vara en av dom mest lyckade designer på senare år, dock så spårar dom ut lite väl mycket ibland men men och man måste ge Genta att han lyckades sälja in sin design på 70talet till AP och Patek (och Universal Geneve dock med helt annan design), men han har inte så mycket att komma med sedan dess....

9329-GG2.jpg


geraldgenta_image.1061221.jpg


ef17480728b041c61e31921ae1f327c6.jpg


Gentasketch_web.jpg


Polerouter är dock ett mästerverk...

1000w


men dessa Bvlgari han gjort är väl inte såå olika ROOs i sitt formspråk, låter mest som att han är sur över att han inte fick någon del av kakan av AP ROOs...

136287324.IIKcWX1d.jpg
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja men han har också sagt att 15202 är för gaudy i gulguld så att säga att han är konservativ är ju att säga det lätt. Men jag håller med dig om att väldigt många offshore är hemska och bara bärs av arvtagare och sportstjärnor utan smak, men tycker vissa är väldigt lyckade.

Vi tar med citatet i sin helhet:

"When asked to comment on modern versions of the original Royal Oak, “I think the clear case back on the 15202 is a nice touch. I’m not too partial to the yellow gold variations- they’re more RUN DMC than haute horology but I’m not big on the pop culture.”"

Jag älskar helguldsklockor. Nya Patek 5711R är briljant. Men jag kan hålla med om att 15202 inte ska vara i helguld - det kändes som ytterligare ett sätt att mjölka ur sina kunder på ännu en i raden av limiterade jävla modeller. Hur många boutique-modeller, Ltds m.m. har inte AP släppt de senaste åren? Varenda ny butik, varenda jävla sportstjärna ska ju ha en egen AP nu. Skillnaden mellan AP och Hublot i formspråk och varumärke är hårfin vill jag påstå.
Med det sagt är fortfarande AP 15202 en direkt magisk klocka, i guld eller stål.
 
Topp