• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2018 - The Tråd

AP hade inget som fick det att vattnas i munnen och inte blev det bättre när dessa hemska skapelser dök upp.
Ser ut som en färgblind praktikant fått gå bananer i Photoshop :dead:
https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-offshore-diver-2018-colors-introducing

ap_1.jpg

Den gröna var lite kool

Det beror på om vi pratar om 70 timmar eller 170. Oavsett kan en automat inte hålla exakt tid när den används varje dag och sedan också när den ligger kvar i några dagar. Antingen eller.
Beror ju på hur bra verket är, min senaste BP (100hrs) höll +0/+1 vare sig den låg i lådan eller inte, den innan höll konstant +4 (120hrs).

Beror ju på hur bra verket är, min senaste BP (100hrs) höll +0/+1 vare sig den låg i lådan eller inte, den innan höll konstant +4 (120hrs).

Det du säger går emot de mekaniska lagar som styr horlogeri, men jag lämnar diskussionen här eftersom båda klockorna är nu sålda och ett vetenskapligt experiment kan inte göras. ;)

Men månfas på baksidan!?
(För övrigt en av de mest onödiga komplikationerna som finns)
"Just beacause we can" :D
Månfas och Equation of time i samma klocka på temat livsnödvändiga komplikationer :cigar:
...och så Tourbillon på det..

On a serious note; många av de mest avancerade klockorna har ju komplikationer på båda sidor för att öht kunna rymma dem..

"Just beacause we can" :D
On a serious note; många av de mest avancerade klockorna har ju komplikationer på båda sidor för att öht kunna rymma dem..
Ja, de mest komplicerade som tillverkats brukar ju vara vändbara men de är ju skrytbyggen som inte fyller någon egentlig funktion annat än för att just skryta om vad företaget kan.

Det är ungefär lika dumt som power reserve-visare med lume som en del Pannor har på baksidan. 1-2-3 dagar har ingen lume :dead:

Hade för mig de hade mer komplicerat urverk men kanske minns fel. 137 papp för 45hrs pwr låter rätt saftigt.

Jag håller med dig. 135 tkr är lite i saftigaste laget även om den är jäkligt cool med alarm och dess historik. Hade fått för mig att JLC försöker jobba lite på sin "value proposition" och strävar efter rimligare priser (tex deras sector dials som ju närmast är "billiga"). Däremot tycker jag den vanliga Polaris automatic rimlig i pris. 7000 som anges ovan och ett bra robust urverk (antar att de kör med ett 899/1) gör den till ett vettigt val för den som leter efter en vardagsklocka och som vill ha något lite sportigare än Master Control.

Jag håller med dig. 135 tkr är lite i saftigaste laget även om den är jäkligt cool med alarm och dess historik. Hade fått för mig att JLC försöker jobba lite på sin "value proposition" och strävar efter rimligare priser (tex deras sector dials som ju närmast är "billiga"). Däremot tycker jag den vanliga Polaris automatic rimlig i pris. 7000 som anges ovan och ett bra robust urverk (antar att de kör med ett 899/1) gör den till ett vettigt val för den som leter efter en vardagsklocka och som vill ha något lite sportigare än Master Control.
Håller med. Den vanliga känns riktigt lockande. 41mm x 11mm, 70 papp. 10ATM räcker ju dessutom för allt jag skulle utsatt den för. Blev riktigt sugen, hoppas det dyker upp fler bilder.

Tillbaka
Topp