• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinnessjuka priser

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Sverige är ett jätte konstigt land, så egenkärt att det stör mig fa jag är svensk.

Kan bara säga så här... har gjort tre affärer med italienska "godkända" av chrono24 och blivit blåst all tre ggr. Du får dra dina egna slutsatser, men bland folk jag känner (och framförallt i USA) säger man "it's always 'something' with Italian sold watches". Mina blåsningar därifrån 1) Rolex Day-Date med massa falska ETA dela i urverket. 2) Kinesiskt falsk box och falskt cert till Vacheron då den utgavs för att vara "100% genuine VC manufacture, full set" 3) Klockan i katastrofalt uselt skick och inte alls samma som på tjugotal bilder jag fick från dem innan köpet. INGEN jag känner köper en klocka från Italien pga av att de som köpt med blivit blåsta på ett eller annat sätt

Hahaha, du menar seriöst att du köpte en klocka från Italien, blev blåst på den, tänkte äh vilken jävla otur jag får försöka igen. Blir blåst igen och beställer då en tredje gång från italien och blir blåst ytterligare en gång! Min slutsats blir, förutom att du är dryg, att du har inlärningssvårigheter.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hahaha, du menar seriöst att du köpte en klocka från Italien, blev blåst på den, tänkte äh vilken jävla otur jag får försöka igen. Blir blåst igen och beställer då en tredje gång från italien och blir blåst ytterligare en gång! Min slutsats blir, förutom att du är dryg, att du har inlärningssvårigheter.
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me thrice, shame on amnesia?
 

Ale

Cartier
Av de tre är ju Indien störst by far. Och typ 130 ggr större än Sverige, grovt.
Nja, när det gäller klockor får du nog räkna med BNP i din ekvation. Stockholm har väl tre Rolexbutiker. Hur många indiska miljonstäder (obs att Stockholm är en småstad internationellt sett) tror du har det?
Jag skulle tro att Indien snarare är 10ggr större än Sverige som marknad av exklusiva klockor, men jag gissar å det grövsta förstås.
 
Vad vill TS ha sagt med den här tråden?
Kanske att beg priser på klockor och då främst Rolex och Tudor rusat något galet sista åren. För två år sedan kunde man köpa en nyservad fin 1680 för under 40k och en fin Tudor 79090 för med marginal under 20k. Båda dessa har väl nära dubblat priset sedan dess.

För mig snarare en observartion och bara att gratulera dem som köpte då. Hur kan det bli så och varför tolkar jag TS frågeställning som.
 

DrDre

Patek
Jag kan faktiskt hålla med dig om att de begärda priserna ofta ligger rätt högt. Om man utgår ifrån det priset som begärs och så lägger på en service, kanske ett nytt band, så hamnar det inte sällan på en nivå ganska nära en ny. Och då kan klockan vara minst ett par år, micro-repad och i övrigt med en historia man inte känner till. Om man sedan drar in Gråhandlare/Prutmån hos AD/Duty free på nya klockor i ekvationer, så känns det ofta som en bättre affär att köpa nytt.

Hur man väljer att reagera på det är ju sedan en annan fråga. Personligen struntar jag bara i det. Möjligtvis kan det ju vara lite irriterande med ett evinnerligt bumpande, men det kan man väl leva med. Anlednigen tror jag är att manga vill göra den perfekta dealen - Dvs säljaren vill alltid få ut absolut högsta pris en motsvarande klocka sålts för medan köparen vill få det absolut lägsta pris hen har sett klockan säljas för.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Sverige är ett jätte konstigt land, så egenkärt att det stör mig fa jag är svensk.

Kan bara säga så här... har gjort tre affärer med italienska "godkända" av chrono24 och blivit blåst all tre ggr. Du får dra dina egna slutsatser, men bland folk jag känner (och framförallt i USA) säger man "it's always 'something' with Italian sold watches". Mina blåsningar därifrån 1) Rolex Day-Date med massa falska ETA dela i urverket. 2) Kinesiskt falsk box och falskt cert till Vacheron då den utgavs för att vara "100% genuine VC manufacture, full set" 3) Klockan i katastrofalt uselt skick och inte alls samma som på tjugotal bilder jag fick från dem innan köpet. INGEN jag känner köper en klocka från Italien pga av att de som köpt med blivit blåsta på ett eller annat sätt
Synd att du blivit blåst, det kan inte ha varit kul. Dock gäller det ju att göra någon form av research vid internationell handel, i synnerhet till Italien hehe... Anledningen till att jag reagerade var för att jag köpt en klocka från Italien utan några som helst bekymmer, och känner andra som har också.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Skönt att du personligen går i god för dem....
100% ärliga vid alla tillfällen är inte illa...


Till frågan du ställer.. Helt sjukt att någon betalar 60, 70, 80, 90000 eller ännu mer för en gammal klocka från 78. Den kostade ju faaaaaan bara 3-4000kr på den tiden.
Nääää skärpning ni alla som säljer 1680!

Detta gäller ju inte bara klockor utan även lägenheter. ERA jävla svin som tar flera miljoner för en lägenhet idag som kostade några hundratusen för 15 år sedan. SVIN ÄR NI

Vi skall inte ens nämna priset på makrill, hur fan kan feskarna tro att de kan ta dessa hutlösa priser! Skäms på er
Tror nog att du kan få ned priser rejält på 2-3 år gammal makrill.
Edit: lägger till en sådan här :D För säkerhets skull.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Undrar just om man s
Kanske att beg priser på klockor och då främst Rolex och Tudor rusat något galet sista åren. För två år sedan kunde man köpa en nyservad fin 1680 för under 40k och en fin Tudor 79090 för med marginal under 20k. Båda dessa har väl nära dubblat priset sedan dess.

För mig snarare en observartion och bara att gratulera dem som köpte då. Hur kan det bli så och varför tolkar jag TS frågeställning som.
Du har nog rätt, utesluter man ca 80% av det TS säger så kan man nog tolka det så.
:)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag kan faktiskt hålla med dig om att de begärda priserna ofta ligger rätt högt. Om man utgår ifrån det priset som begärs och så lägger på en service, kanske ett nytt band, så hamnar det inte sällan på en nivå ganska nära en ny. Och då kan klockan vara minst ett par år, micro-repad och i övrigt med en historia man inte känner till. Om man sedan drar in Gråhandlare/Prutmån hos AD/Duty free på nya klockor i ekvationer, så känns det ofta som en bättre affär att köpa nytt.

Hur man väljer att reagera på det är ju sedan en annan fråga. Personligen struntar jag bara i det. Möjligtvis kan det ju vara lite irriterande med ett evinnerligt bumpande, men det kan man väl leva med. Anlednigen tror jag är att manga vill göra den perfekta dealen - Dvs säljaren vill alltid få ut absolut högsta pris en motsvarande klocka sålts för medan köparen vill få det absolut lägsta pris hen har sett klockan säljas för.
Utifrån det så får man förhandla.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Anlednigen tror jag är att manga vill göra den perfekta dealen - Dvs säljaren vill alltid få ut absolut högsta pris en motsvarande klocka sålts för medan köparen vill få det absolut lägsta pris hen har sett klockan säljas för.

Så har det väl varit från dag 1, tycker dock den ekvationen ej riktigt går ihop.
 
Topp