• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinnessjuka priser

Salle

Omega
Har också märkt väldigt konstig prissättning på begagnade Rolex och fattigmans rolex (tudor). Undrar verkligen vilka idioter köper för överpris. Betala 80-90 procent för en klocka några år gammal.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har också märkt väldigt konstig prissättning på begagnade Rolex och fattigmans rolex (tudor). Undrar verkligen vilka idioter köper för överpris. Betala 80-90 procent för en klocka några år gammal.

Fast om en klocka säljs till ett pris så är ju priset där och då rätt. Att du anser det vara ett överpris kanske bara betyder att du inte har råd? ;)
 

David

Bödeln
Undrar verkligen vilka idioter köper för överpris. Betala 80-90 procent för en klocka några år gammal.
Tja, att betala 80% av priset på en klocka för 60k innebär 12k över som man kan göra rätt mycket kul för. Med tanke på att klockan inte förändras nämnvärt på några år är det kanske inte så konstigt?
 

Mackan2015

Breitling
Jag tycker det är skönt att någon äntligen reggat sig för att berätta hur det är för oss.
Sverige är ett jätte konstigt land, så egenkärt att det stör mig fa jag är svensk.
Wow. Snacka om att dra alla över en kam. Klockmarknaden i Italien är ofattbart stor. Tror du att alla säljer falska cert/boxar?
Kan bara säga så här... har gjort tre affärer med italienska "godkända" av chrono24 och blivit blåst all tre ggr. Du får dra dina egna slutsatser, men bland folk jag känner (och framförallt i USA) säger man "it's always 'something' with Italian sold watches". Mina blåsningar därifrån 1) Rolex Day-Date med massa falska ETA dela i urverket. 2) Kinesiskt falsk box och falskt cert till Vacheron då den utgavs för att vara "100% genuine VC manufacture, full set" 3) Klockan i katastrofalt uselt skick och inte alls samma som på tjugotal bilder jag fick från dem innan köpet. INGEN jag känner köper en klocka från Italien pga av att de som köpt med blivit blåsta på ett eller annat sätt
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad är det som har hänt med säljare sista tiden? Hur f*n i sitt vildaste kan de tro på fullt allvar att ngn ska betala 85-90% av nypriset på en flera år gammal Rolex (andra märken med). Jag har även sett en galning begära 110 000 kr för en Daytona stål som var fem år gammal, dvs mer än nypriset. För att en nöt har börjat med detta så har han nu fått en hel drös med sig. Då jag ser en 3-5 år gammal klocka och ngn begär över 60% av nypris så tappar jag omgående intresset och läser inte ens vidare då jag vet att det finns kanske 20 st andra på chrono24 att välja bland till det priset som jag och mina klockvänner anser är okej/normalt.
Åh vilken förlösande text. Jag håller helt med dig. Så länge en enda person tycker det är ok att betala löjliga överpriser, får vi andra vara utan.
 

Mackan2015

Breitling
En klocka med ett för högt pris blir inte såld. Ser inte problemet.

Du, däremot, riskerar hjärt- och kärlsjukdomar.
Vad som blir effekten av det är att många andra tror de kan få ut orealistiska priser på sin klocka, och de följer efter och sätter sitt pris tokigt högt.... och det är där vi är idag (att blocketkillar har priser 20-25% högre än chrono24, och får det sålt det). Sätter du ut ett normalt pris idag på blocket så tror väl folk klockan är falsk. Det har hänt mig
 

Mackan2015

Breitling
Åh vilken förlösande text. Jag håller helt med dig. Så länge en enda person tycker det är ok att betala löjliga överpriser, får vi andra vara utan.
Det finns bara två kategorier som betalar 80% för en begagnad klocka 1) börskillen som klippt på 100k igår 2) nöten som inte fattar ngt om klockpriset och tycker 20% är ett klipp på en 3 år gammal rolle
 

Mackan2015

Breitling
@Mackan2015 går all in i forumet ikväll :dead: Kan någon admin kolla om det är någon gammal medlem som trollar eller vad det är frågan om?
nädå ingen fara, jag är ingen gammal medlem. första gången jag tittar in här... vrf är jag annorlunda eller rolig eller vad man ska kalla det? Man får väl säga vad man tycker så länge man håller sig ifrån personangrepp och sådan sandlådenivå
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tänker detsamma. 65-70 loppor för en begagnad Hulk som kostar 76k ny utan rabatt...
Det som fått mig att avstå från att köpa en. Då kan man lika gärna köpa en ny för listpris.
 

Jimpa

Panerai
Jag tänker detsamma. 65-70 loppor för en begagnad Hulk som kostar 76k ny utan rabatt...
Det som fått mig att avstå från att köpa en. Då kan man lika gärna köpa en ny för listpris.
Screenshot_2015-10-20-05-08-21.png
dumpfil från översta raden på chrono24 just nu :nailbiting:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
jag köper BARA genom chrono24. Burger, Rieger, Uhrenworld, Colognewatch och Meertz är handlar jag personligen kan gå i god för. Mkt seriöst folk med en fantastisk service och 100% ärliga i alla avseende. Håll er borta från alla dealare i Italien, riktiga luffare hela bunten, de säljer falska cert, falska boxar etc.
Skönt att du personligen går i god för dem....
100% ärliga vid alla tillfällen är inte illa...


Till frågan du ställer.. Helt sjukt att någon betalar 60, 70, 80, 90000 eller ännu mer för en gammal klocka från 78. Den kostade ju faaaaaan bara 3-4000kr på den tiden.
Nääää skärpning ni alla som säljer 1680!

Detta gäller ju inte bara klockor utan även lägenheter. ERA jävla svin som tar flera miljoner för en lägenhet idag som kostade några hundratusen för 15 år sedan. SVIN ÄR NI

Vi skall inte ens nämna priset på makrill, hur fan kan feskarna tro att de kan ta dessa hutlösa priser! Skäms på er
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
nädå ingen fara, jag är ingen gammal medlem. första gången jag tittar in här... vrf är jag annorlunda eller rolig eller vad man ska kalla det? Man får väl säga vad man tycker så länge man håller sig ifrån personangrepp och sådan sandlådenivå
Så det är ok att vara otrevlig och säga vad man vill så länge det inte är personangrepp? Är du lika trevlig i verkliga livet? Går du in i butiker som har varor du inte har råd med och ljudligt basunerar ut hur överprisatt allt är?
Diskussionen kring huruvida man tycker en två år gammal Rolex är värd 80% av nypriset är inga konstigheter att prata om här men om man vill få till en vettig diskussion så kanske man inte ska argumentera som om man själv har rätt och alla andra fel.
 
Topp