• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström Landsort D1 - Går det att få till datumvisning i efterhand?

Tänkte sätta datumet mellan 3 & 4 som @rogart-63 föreslog. På tal om rogart, kan du sy ett band till henne? Kan skicka bilder på bandet eller hela bandet till dig. Och grattis på födelsedagen.

Jag skulle ha tagit bort indexet helt 4 och satt datumet där istället :) Blir bättre symmetri och inte lika trångt...fast det kanske inte hamnar i linje med de andra indexen iofs.

Det är den jag oroar mig för, vad har du för tankar om den?
Exakt hur den ska se ut vet jag inte? Men som det rostfra på indexen och istället för lume ska det vara ett nersänkt hål?
Inget större Problem att fästa den på tavlan men designen? Om den ska vara rund eller rektangulär? Snyggast med rund??
Har du några mått kanske jag kan svara till en prototyp? Alternativt hitta nåt på en annan tavla som man kan modda lite?

Exakt hur den ska se ut vet jag inte? Men som det rostfra på indexen och istället för lume ska det vara ett nersänkt hål?
Inget större Problem att fästa den på tavlan men designen? Om den ska vara rund eller rektangulär? Snyggast med rund??
Har du några mått kanske jag kan svara till en prototyp? Alternativt hitta nåt på en annan tavla som man kan modda lite?
Återkommer under morgondagen, tack vännen

Hur gick det med detta projekt? Jag är på G att sälja min pga av avsaknad av datum.....störde mig bra mycket mer än vad jag trodde...

Okay dudes!
Öppnade idag @mickeheterjag :s landsort.
IMG_2399.JPG

Verket sitter i en "ram" som SS har "klämt fast" med gummituber. Mycket smart SS!
IMG_2395.JPG
IMG_2394.JPG
IMG_2398.JPG

Här är ovansidan på verket, helt obearbetat och man har bara lämnat delarna för datumet som inte påverkar funktionen.
IMG_2397.JPG

Så svaret på frågan är: JA, det går att montera datum på tungstenen, nu ska vi bara beställa delar och klura ut håltagningen i tavlan. Som tur är har @mickeheterjag en extra tavla att leka med. Det här blir kul.... @rogart-63 ska jag skicka bandet till dig så kan du göra ett eller två skinnband till den också?
God jul nördar!

Tog hem ett pre-slitet getskinn i förra veckan. Ingen aning då vad jag skulle göra med det när jag köpte det? bara gillade utseendet. Men nu kanske jag att jag vet:p.
Kan nog bli snyggt om man får till det?

Tillbaka
Topp