Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser helt fantastiskt ut. Bra jobbat med bandet @rogart-63 . Jag får av någon anledning inte notiser från denna tråd när det händer något nytt.Skinnlänk 1.0 lite småjusteringar så är vi på banan. Grymt jobbat trots att det bara var ett test lade @rogart-63 ned sin själ på bandet.
Karvar vidare och det kommer att passa fint!
Legat lite stiljte här nu över helgen: Har limmat alla delarna men inte börjat sy. Kan ta ett par blider. Våndas över att skära till banden. Syningen är det lättaste nästan.Ser helt fantastiskt ut. Bra jobbat med bandet @rogart-63 . Jag får av någon anledning inte notiser från denna tråd när det händer något nytt.
Snart är vi i mål @Margarinkungen
Legat lite stiljte här nu över helgen: Har limmat alla delarna men inte börjat sy. Kan ta ett par blider. Våndas över att skära till banden. Syningen är det lättaste nästan.
Misslyckades lite hör då jag gled med limningen . Det får jag göra om?
Hade faktiskt bara tänkt att göra hålen i lädret? En lös plastbit tror jag man lossna och? Det är över 5 mm tjockt vid fästet . Gjorde ett testband och där hade hålen hamnat på fel ställe. Så när jag är klar denna gång ska jag skicka upp bandet så Margarinkungen får märka ut dom.Jag kan tänka mig att skärandet är den svåra delen . Hur löser du själva infästningen? Skruvar man rätt genom bandet eller har man någon typ av plastförstärkning så inte skrivskallarna går rakt igenom?
Ja men är det så tjock så ska det inte vara några konstigheter.Hade faktiskt bara tänkt att göra hålen i lädret? En lös plastbit tror jag man lossna och? Det är över 5 mm tjockt vid fästet . Gjorde ett testband och där hade hålen hamnat på fel ställe. Så när jag är klar denna gång ska jag skicka upp bandet så Margarinkungen får märka ut dom.
Håller båda!Nu har min snälla fru hämtat verket på posten så jag sätter mig troligen med det redan i kväll. Då kan jag börja tråna på mallen för håltagningen om jag har allt på plats... får se om jag har möjlighet att sitta en stund... håll en tumme
Kul! Fram med vinkelslipenGummihandskar på i margarinkungens urmakeri. I staden långt borta...
Verket är här. Och jag har gjort ett första utkast på en mall för håltagning. Hålet blir ca 2,48mm vilket motsvarar indexen och enligt kundens (@mickeheterjag) önskemål blir hålet mellan 4 och 5.
Ha haa, kände inte igen dig, joker...Kul! Fram med vinkelslipen
Gummihandskar på i margarinkungens urmakeri. I staden långt borta...
Verket är här. Och jag har gjort ett första utkast på en mall för håltagning. Hålet blir ca 2,48mm vilket motsvarar indexen och enligt kundens (@mickeheterjag) önskemål blir hålet mellan 4 och 5.
Stoppa in den i hålslagaren och tryck till!!!Borr, vad ska du ha för typ av borr @Margarinkungen? Undrar en nyfiken.
Vanlig metallborr ska till en väns verkstad för att göra hålet.Borr, vad ska du ha för typ av borr @Margarinkungen? Undrar en nyfiken.
Ja, kanske kan gå. Hoppas det gör det! Måste finnas många olika typer av borrar att välja mellan. Jag tror jag skulle använda en ny sylvass träborr som skär på ett annat sätt än en metall borr. Men vad vet jag...Vanlig metallborr ska till en väns verkstad för att göra hålet.
Tänker mig kanske sätta tavlan i verkhållaren och rodico eller dyl under det.
Kanske, svårt bara att få hålet rätt då?Fäster du tavlan mellan två träbitar med hjälp av centrumhålet?
Jag tänker såhär att den typen av borr kan ge ett bra skär.Berätta, varför träborr?
Som ett frässkärJag tänker såhär att den typen av borr kan ge ett bra skär.
Men jag vet inte om det är bättre eller sämre. Och vet inte om det finns så pass små borrar av den typen 2,5 mm. Men jag tror att bäst resultat får du som @maximuspro skriver, har tryck både underifrån och ovanifrån med t ex träbitar och borrar igenom allt.
Nej inget datumhjulet under. Jag hoppades också på det...Hur spännande som helst popcornen i micron.
Lyckas det blir det ju en helt sanslös unik klocka.
Vad jag missat är om det var så att datumhjulet fanns där under från början?
Ja, typ så.Som ett frässkär