Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha ha, vi får väl se hur håltagningen går först...Jag hoppas ju att någon sedan tar på sig att göra detta på flera D1or, mot betalning givetvis.
Fegis. Nej det lättaste är ju att bara svänga på verket och då ha datum och kronan till vänster. Om du köper en vanlig landsort. Men det här är ju mycket roligare. Nu blir det ju en unik klockaOj.. vågat! Låter farligt.. tror att det är lättare att köpa en annan klocka...
Fegis. Nej det lättaste är ju att bara svänga på verket och då ha datum och kronan till vänster. Om du köper en vanlig landsort. Men det här är ju mycket roligare. Nu blir det ju en unik klocka
Ha ha, vi får väl se hur håltagningen går först...
Klart det är lättare. Men du får ju inte en lika cool klockaOj.. vågat! Låter farligt.. tror att det är lättare att köpa en annan klocka...
Frågan är om inte värmen från lasern sabbar färgen på tavlan?Laserskärning?
Nej, mekaniskborr, liten till störreLaserskärning?
Nej, frågan är om borren sabbar färgen på tavlan... men vi har en extra tavla för ändamålet... håll tummarna!?Frågan är om inte värmen från lasern sabbar färgen på tavlan?
Ok bara hålla tummarnaNej, frågan är om borren sabbar färgen på tavlan... men vi har en extra tavla för ändamålet... håll tummarna!?
jag såg det men syftade på om det inte var bättre att skära med laser?Nej, mekaniskborr, liten till större
Absolut, men jag har ingen laserjag såg det men syftade på om det inte var bättre att skära med laser?
nej det är väl det inte många som har hemmaAbsolut, men jag har ingen laser
Suck, tack för dina stärkande ord... ha haa, det kommer att gå bra?Friskt borrat hälften brunnet......
Om tavlan är platt och inte bruten borde det väl kunna gå, svårt att få stöd underifrån om tavlan är bruten? Är tanken att sno ett datumfönster från någon annan tavla? Tror det blir svårt att borra snygga kanter, men det kanske blir ok om man limmar dit en passande ram över kanterna på det borrade hålet?
Jag tror också att det blir knepigt att få till utan en passande ram.
Det kanske går att göra ett stöd av "trolldeg" eller något annat lämpligt som går att forma efter tavlans form. Om den inte är plan vill säga.
Hur blev det, runt eller fyrkantigt datumhål?
Kan försöka... ingen dum idéFilma själva borrandet och posta. En riktig "cliff hanger".
Fråga Darth Vader han har ett lasersvärdAbsolut, men jag har ingen laser