• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Landsort D1 - Går det att få till datumvisning i efterhand?

rogart-63

Patek
En tavla kostar ju ca 2000kr så det är väl inte hela värden, eller?
Vi köper klockor för 50-100 000kr och tycker att det här är förfärligt. Det är ju inte en Paul Newman tavla jag borrar i.
Blir ni störda så är ni välkomna att sluta följa eller i alla fall så kan ni ju hålla era negativa tankar och känslor för er själva annars blir det inte så kul att posta bilder på moddningar i fortsättningen.
Och då blir forumet automatiskt en köp och sälj sajt och lite frågor om Rolex prishöjningar och det tycker jag skulle vara förjäköa trist.
Men det är bara min åsikt.
Allt gott!
Hela värden är ett bra uttryck :) Har glömt å skicka lume kom jag på? Kommer en pytta tills fredag :) @Margarinkungen . Skicka mig ett PM med adress.
Så länge alla är nöjda och glada är det väl helt okej med moddade klockor?
Folk moddar ju sina Rolex så vad fasen en Sjöö Sandström Landsort?
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Så länge alla är nöjda och glada är det väl helt okej med moddade klockor?
Folk moddar ju sina Rolex så vad fasen en Sjöö Sandström Landsort?

Ja exakt,

Hade vi borrat i en Dubuis - Knights of the round table tavla så hade det varit lite kapitalförstöring men nu är det ju en fabriksklocka. Typ som att sätta på helljus på 740:n
 

Starship

Cartier
En tavla kostar ju ca 2000kr så det är väl inte hela värden, eller?
Vi köper klockor för 50-100 000kr och tycker att det här är förfärligt. Det är ju inte en Paul Newman tavla jag borrar i.
Blir ni störda så är ni välkomna att sluta följa eller i alla fall så kan ni ju hålla era negativa tankar och känslor för er själva annars blir det inte så kul att posta bilder på moddningar i fortsättningen.
Och då blir forumet automatiskt en köp och sälj sajt och lite frågor om Rolex prishöjningar och det tycker jag skulle vara förjäkla trist.
Men det är bara min åsikt.
Allt gott!
Det här är den mest spännande tråden på länge. Fokusera på oss andra och ignorera gnällspikarna. Lycka till nu!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför gör någon någonting överhuvudtaget? Några skäl i det här fallet: Han gillar klockan men vill ha datum? För att det är svårt? För att det är roligt? För att det blir något unikt?
Tror inte problemet är modden i sig utan att det ser ut som någon kört över tavlan. Förstår faktiskt inte hur man ens kan lyckas. Själva modden är riktigt kul, där är jag med till 100% även om jag själv inte gillar datum.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tror inte problemet är modden i sig utan att det ser ut som någon kört över tavlan. Förstår faktiskt inte hur man ens kan lyckas. Själva modden är riktigt kul, där är jag med till 100% även om jag själv inte gillar datum.
Skulle inte du sluta följa detta?
Tack för din synpunkt! Bra där! Viktig input, tack snälla rara söta, tack (ignorerar dig fr.o.m. Nu)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Nej förlåt!
Du ville köpa en https://klocksnack.se/threads/longineskeps-marinblå.53213/ kul!! Vänligen håll dina negativa tankar för dig själv i fortsättningen. Iaf i dom trådar som jag är aktiv i är du vänlig. Vill jag ha din åsikt så lovar jag dig att fråga dig, din åsikt är verkligen viktig och avgörande för oss :eek:
Du behöver inte svara på detta för jag ignorerar dig fr.o.m. nu

Ledsen om mitt önskemål att införskaffa en huvudbonad, för ett år sedan lämnat djupa spår hos dig. Vänligen bifoga en lista över de trådar som du är aktiv i. Så att jag vet vilka jag skall undvika att skriva i för att inte kränka dig igen.

Det skulle även underlätta om du kunde fylla i bifogad blankett.
 

Bilagor

  • IMG_2243.JPG
    IMG_2243.JPG
    76.2 KB · Visningar: 164
  • Like
Reactions: CLT

Blue Note

Omega
Hela värden är ett bra uttryck :) Har glömt å skicka lume kom jag på? Kommer en pytta tills fredag :) @Margarinkungen . Skicka mig ett PM med adress.
Så länge alla är nöjda och glada är det väl helt okej med moddade klockor?
Folk moddar ju sina Rolex så vad fasen en Sjöö Sandström Landsort?

Håller med! Det här är en av mina favorittrådar att följa så kämpa på :)
Såhär är det alltid när folk ska våga sig på något nytt. Ett led som stöttar och försöker bidra med gott, och dom andra som gnäller och pikar och bidrar med hagel. Men vi är många som följer tråden och hejar! Och det är garanterat inte nej-sägarna som förändrar något!
Misslyckas du med första så på nästa och en tredje tills den sitter där! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Trist att ni ska hacka på varandra? Ta det för vad det är? Shit happens? Ge inte upp Henrik? Ta lärdom av misstagen och gör om gör rätt?

Ja, det är extremt svårt att förstå hur folk lägger tid på något som uppenbarligen stör och irriterar. Det finns ungefär 30.000 trådar att posta i här på forumet, så varför välja den här om man inte förstår/är intresserad/bara verkar vilja regna på någon annans parad. Skrev i en annan tråd tidigare idag angående stämningen i många trådar på KS och jag blir mer och mer övertygad om att det behövs en uppsträckning ovanifrån, för uppenbarligen fungerar inte musikaliteten så vidare bra just nu.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Varför lyckas man inte göra ett snyggt hål i tavlan? Varför förstör man hela tavlan? Så många frågor, så få svar.
Utan att ta ställning varken för eller emot margarinkungens verk, så undrar jag vad du förväntar dig att han ska svara. Din första fråga. Vad ska man svara på den? Att man är kass? Att borret var felaktigt tillverkat? Jag ser bara ett egentligt svar. Det är nedvärderande. Blir det särskilt konstruktivt? Nej. Öppnar det för diskussion? Knappast.
Din andra fråga. Vad ska man svara på den? För att det var avsikten? Eller helt enkelt att det inte gick som det var tänkt, kanske. Det finns naturligtvis inget svar på frågan som ger nåt. Vad är avsikten? Nedvärderande. Öppnar det för diskussion? Knappast.
Istället skulle man redan på förhand kunnat tipsa om att hålet med stor sannolikhet inte kommer att bli runt om man borrar upp det. Borret vill gärna hugga och kanterna blir då inte jämna. Inte osannolikt blir det också svårt att få det exakt där man vill ha det.
Detta har Margarinkungen märkt. Men hjälper det honom att skriva honom det på näsan?
Kanske sitter du inne på några konstruktiva idéer som tar honom närmare målet? Att gömma sig bakom att detta är ett diskussionsforum blir märkligt när man indirekt idiotförklarar någon. Det angreppssättet borgar inte för en diskussion direkt.
 
B

Banankontakt

Guest
Jag provade att borra lite i en skrottavla. Vass borr och tavlan fast i en boetthållare fungerade riktigt bra. Hoppas det hjälper er! Borra upp en skräptavla som test, typ som min :)
Akta för borrspånen, de kan repa tavlan. Och ett stöd under kan vara bra om tavlan är tunn eller borren slö.

IMG_4294.JPG
IMG_4295.JPG
 
Topp