• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt oklart. Jag hade oturen med min Rsc36 som jag köpte i samband med att jag även köpte Rsc41 till min pappa i födelsedagspresent där den var tvungen att ruckas då den ej höll tiden.

Nu har även min pappas börjat strula och håller ej gångreserven mer än 24h... Inte bra alls detta. Blir till att lämna in den också...
Ajajaj, har den nya eller gamla verket?
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Provade bla en vit worldtimer på All time high. Riktigt fin må jag säga!
D3338470-BBE9-4E4E-9C57-735AF1970465.jpeg
6E5C5F6A-3E26-435D-AEC5-BBFA595F2063.jpeg
D5D1909E-BECD-4156-8D2B-0B02464563C0.jpeg
7FDB8B15-1F93-41CC-974B-17432C70608B.jpeg
6C7F3FB0-E6FB-46F0-8E17-80FADBCD60E0.jpeg
2FC24186-E54B-4548-8FD9-E36CFB919FCE.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Provade tyvär bara... Men jag vill haaaaaaaaaa. Så jäkla bra! Är grym både i solljus och inomhus.
Kul att höra! Jag provade den blå/grå under en vecka för en passaround och tyckte att den var betydligt bättre i verkligheten än på bild. Med ditt svar om den oranga blir jag ännu mera sugen, om SS bara kan få igång sina urverk.

(Nu har inte någon i passaround:en haft problem med urverket, men man drar ju sig tyvärr lite när man ser om alla som råkar ut för tråkigheter i tråden med just detta äldre verket).
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Kul att höra! Jag provade den blå/grå under en vecka för en passaround och tyckte att den var betydligt bättre i verkligheten än på bild. Med ditt svar om den oranga blir jag ännu mera sugen, om SS bara kan få igång sina urverk.

(Nu har inte någon i passaround:en haft problem med urverket, men man drar ju sig tyvärr lite när man ser om alla som råkar ut för tråkigheter i tråden med just detta äldre verket).
Men, köper du med ett dåligt verk, får du suverän service från SS, om du köper en med nytt verk så blir det väl inga problem? Det bästa är ju att det bara är ett samtal till SS och sedan verkar folk få hjälp, samt att dom svarar i telefonen snabbt.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Kul att höra! Jag provade den blå/grå under en vecka för en passaround och tyckte att den var betydligt bättre i verkligheten än på bild. Med ditt svar om den oranga blir jag ännu mera sugen, om SS bara kan få igång sina urverk.

(Nu har inte någon i passaround:en haft problem med urverket, men man drar ju sig tyvärr lite när man ser om alla som råkar ut för tråkigheter i tråden med just detta äldre verket).
Om du har testat den i en vecka, så vet ju även du redan hur jäkla grym kvalitén är på resten av klockan. Tycker att boetten är stört bra, är riktigt snygg utifrån alla vinklar.
Nu har jag bara en suddig bild. Men älskar denna vy.
upload_2019-5-28_10-19-15.png
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Men, köper du med ett dåligt verk, får du suverän service från SS, om du köper en med nytt verk så blir det väl inga problem? Det bästa är ju att det bara är ett samtal till SS och sedan verkar folk få hjälp, samt att dom svarar i telefonen snabbt.
Absolut, ber om ursäkt ifall mitt inlägg upplevdes som klagande. Och som jag skrev, jag har bara ägt en SS (dock bara i en veckas tid) och det var absolut inga bekymmer där. Med tanke på hur mycket SS som finns här på forumet och hur underrepresenterat problemen är så borde det inte heller vara något som genomlyser märket på något vis.
Om du har testat den i en vecka, så vet ju även du redan hur jäkla grym kvalitén är på resten av klockan. Tycker att boetten är stört bra, är riktigt snygg utifrån alla vinklar.
Nu har jag bara en suddig bild. Men älskar denna vy.
upload_2019-5-28_10-19-15.png
Jag tyckte kvalitén var väldigt trevlig och jag var nog nästan mest imponerad av den låga vikten (kan också ha att göra med att jag är OWG med min Heuer Autavia re-issue Mark I). Nåja, den som lever får se men jag kan absolut tänka mig att köra World Timer igen!
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Absolut, ber om ursäkt ifall mitt inlägg upplevdes som klagande. Och som jag skrev, jag har bara ägt en SS (dock bara i en veckas tid) och det var absolut inga bekymmer där. Med tanke på hur mycket SS som finns här på forumet och hur underrepresenterat problemen är så borde det inte heller vara något som genomlyser märket på något vis.

Jag tyckte kvalitén var väldigt trevlig och jag var nog nästan mest imponerad av den låga vikten (kan också ha att göra med att jag är OWG med min Heuer Autavia re-issue Mark I). Nåja, den som lever får se men jag kan absolut tänka mig att köra World Timer igen!
Lät inte alls som klagande. Jag själv har ju tyvärr inte ägt en SS än, men tycker att man hör mer positivt än negativt om SS generellt :)
 

christer12

Cartier
Är på jakt efter en studentpresent till sonen och tänker att Royal Steel 36 alt. Worldtimer 36 skulle passa fint men tyvärr ligger dessa lite över budget. Vad finns det för prutmån i Stockholmsbutikerna och vilken butik tordes det vara lättast att pruta i? Gillar ju Erikson skarpt så handlar gärna där men priset är i detta fall avgörande.
 

Hawk100

Rolex
Är på jakt efter en studentpresent till sonen och tänker att Royal Steel 36 alt. Worldtimer 36 skulle passa fint men tyvärr ligger dessa lite över budget. Vad finns det för prutmån i Stockholmsbutikerna och vilken butik tordes det vara lättast att pruta i? Gillar ju Erikson skarpt så handlar gärna där men priset är i detta fall avgörande.
Kan du tänka dig begagnad så går ju priset ner rejält.....
Förstår att man helst köper nytt när det är present, men om valet är bra klocka men beg eller lite enklare men helt ny så kanske det ändå är tänkbart att söka en beg??
 
Topp