• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hawk100

Rolex
Snart dags för byte av tavla. Jag tror faktiskt att grå ligger bäst till. Eller kanske vit inför sommaren :)

IMG_20190504_233514-01.jpeg


IMG_20181024_143739.jpg
Tänkte föreslå rosa (som vanligt) men det har ju gått lite inflation i dem så jag röstar på den ljusblå!!! Eller är den inne för isning?? ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tänkte föreslå rosa (som vanligt) men det har ju gått lite inflation i dem så jag röstar på den ljusblå!!! Eller är den inne för isning?? ;)

Nej, har köpt för många Sinn så det är lite på hold :) Hänger också på om Sjöö vill sälja en extra ljusblå tavla till mig som jag kan modifiera.

Känner att det är dags för en tavla som jag inte har haft i än så då är det grå, brun, mörkblå eller kolfiber som det står mellan.

Så röd får vila till nästa jul :)

IMG_20190505_193747-01.jpeg
 

Hawk100

Rolex
Nej, har köpt för många Sinn så det är lite på hold :) Hänger också på om Sjöö vill sälja en extra ljusblå tavla till mig som jag kan modifiera.

Känner att det är dags för en tavla som jag inte har haft i än så då är det grå, brun, mörkblå eller kolfiber som det står mellan.

Så röd får vila till nästa jul :)

IMG_20190505_193747-01.jpeg
Brun låter ju trist men Jälmers har ju haft en till salu som ser sjukt snygg ut på bilderna....
Kanske inte världens somrigaste, men väl värd att testa tycker jag.....
 

Hawk100

Rolex
Landsort, men du får antingen leta begagnat då den är tagen ur produktion eller hoppas på att ryktena om en nylansering ska bli verkligen :)

sjoo.jpg
Jag såg idag att Landsortlänken har ett helt annat lås jämfört med den ”vanliga” Sjöö Sandström länken. Någon som har en och kan lägga ut några bilder på låset? Gärna både öppet och stängt!!
 

xigzo

Audemars
Efter lite sökande såg jag att storleken var rätt maffig kanske därför den såldes så lite av
 

Escwire

Omega
2-Faktor
Det börjar väl på att vara några månader sedan SS senast retade oss med antydningar om en ny Landsort. Och sedan dess har de bland annat lanserat nya urtavlor på Worldtimer och RSC. Senaste dryga halvåret har ju också inneburit några ganska speciella specialare som 1337 och tjufemårsklockan. Så de kanske fyllt sin kvot av lanseringar för ett tag framåt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det börjar väl på att vara några månader sedan SS senast retade oss med antydningar om en ny Landsort. Och sedan dess har de bland annat lanserat nya urtavlor på Worldtimer och RSC. Senaste dryga halvåret har ju också inneburit några ganska speciella specialare som 1337 och tjufemårsklockan. Så de kanske fyllt sin kvot av lanseringar för ett tag framåt.
Fast det är ju bara en massa färgändringar och sånt. Jag vill se en ny modell på riktigt...
 
Har det kommit ut några fler rykten och/eller bekräftanden angående Royal Capital 2.0 i stål? Det är (väl?) över ett år sedan roseguld varianten släpptes.
 

Escwire

Omega
2-Faktor
Fast det är ju bara en massa färgändringar och sånt. Jag vill se en ny modell på riktigt...
Å andra sidan är det inte så mycket mer än lite färgändringar som Rolex ägnat sig åt de senaste 40-50 åren. Och det går ju ingen nöd på den firman direkt.

Från en sak till den andra: UTC Extreme II med ljus urtavla och svarta, den var ju se bra ut oavsett vilket band den sitter på.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Å andra sidan är det inte så mycket mer än lite färgändringar som Rolex ägnat sig åt de senaste 40-50 åren. Och det går ju ingen nöd på den firman direkt.

Från en sak till den andra: UTC Extreme II med ljus urtavla och svarta, den var ju se bra ut oavsett vilket band den sitter på.
Nej, men Sjöö Sandström kan inte liknas vid rolex. Ska S&S komma någonvart utanför Sverige måste de tänka smart. Släppa modeller som säljer och marknadsföra rätt. Men vad vet jag? De kanske vill hålla sig till den lilla skaran som köper S&S idag...

De kan ju uppenbarligen göra bra klockor. Så vad väntar de på?
 
Topp