På insidan har de ARKör SS AR på sina klockor? Tänker främst på Royal Steel samt Worldtimern?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På insidan har de ARKör SS AR på sina klockor? Tänker främst på Royal Steel samt Worldtimern?
Alright, tackPå insidan har de AR
Japp det funkarNär jag endå spammar.. Många har olika tavlor till chronolink. Går det att switcha tavla på worldtimern?
För dig själv? Du måste dela med digTro vad det kan vara som jag köpte åt mig själv för att fira att det är sommar...
![]()
Ska bli spännande att komma hem och ha lite paketöppning för sig själv![]()
Jag ber om ursäkt för mobilbilder i försvinnande dagsljus. Så blir det när man saknar stativhuvud till kamerastativet och makroobjektivet till systemkameran är trasigt.För dig själv? Du måste dela med dig![]()
![]()
Grym!Jag ber om ursäkt för mobilbilder i försvinnande dagsljus. Så blir det när man saknar stativhuvud till kamerastativet och makroobjektivet till systemkameran är trasigt.
![]()
![]()
Jag är allt annat än såld på rotorn, men som tur är så sitter den ju så till att man inte behöver se den särskilt ofta.
Hur som helst så är det en sjujäkla fin klocka. Den är ganska så tjock fast det är inget jag direkt reflekterar över. Och i verkligheten ser den inte fullt lika stor ut på handleden som på mobilbilden, tror att bildvinkeln ställer till det lite där.
Normalt sett så gillar jag varken kronografer eller ljusa urtavlor särskilt mycket. På den här fungerar det dock mycket bra. Kanske är det tack vare den höga kontrasten som de svarta detaljerna ger.
Så nu när jag inte stod ut att vänta längre på en uppdaterad Landsort så kommer väl Sjöö Sandström att släppa en vilken dag som helst.Fast jag tror inte riktigt att någon ny dykare skulle kunna klassa ut den här.
Menar du nya länken från 36mm rsc?Fråga: passar den nya avsmalnande snygga länken till 41mm Royal Steel?
GrattisJag ber om ursäkt för mobilbilder i försvinnande dagsljus. Så blir det när man saknar stativhuvud till kamerastativet och makroobjektivet till systemkameran är trasigt.
![]()
![]()
Jag är allt annat än såld på rotorn, men som tur är så sitter den ju så till att man inte behöver se den särskilt ofta.
Hur som helst så är det en sjujäkla fin klocka. Den är ganska så tjock fast det är inget jag direkt reflekterar över. Och i verkligheten ser den inte fullt lika stor ut på handleden som på mobilbilden, tror att bildvinkeln ställer till det lite där.
Normalt sett så gillar jag varken kronografer eller ljusa urtavlor särskilt mycket. På den här fungerar det dock mycket bra. Kanske är det tack vare den höga kontrasten som de svarta detaljerna ger.
Så nu när jag inte stod ut att vänta längre på en uppdaterad Landsort så kommer väl Sjöö Sandström att släppa en vilken dag som helst.Fast jag tror inte riktigt att någon ny dykare skulle kunna klassa ut den här.
Det var just tjockleken som irriterade mig till den grad att den min fick lämna. Lite tunnare så är det en helt fantastisk klocka!Jag ber om ursäkt för mobilbilder i försvinnande dagsljus. Så blir det när man saknar stativhuvud till kamerastativet och makroobjektivet till systemkameran är trasigt.
![]()
![]()
Japp, vet att tex dir @Leben klämde på den på en Chronolink. Och jag ogillar oem länken till 41 mm klockornaMenar du nya länken från 36mm rsc?
Bra val! Stort grattisJag ber om ursäkt för mobilbilder i försvinnande dagsljus. Så blir det när man saknar stativhuvud till kamerastativet och makroobjektivet till systemkameran är trasigt.
![]()
![]()
Jag var inne på 25års rc:n och frågade Kristoffer om den avsmalnade länken från 36:an passade men det gjorde den inte så det blev inget köp tyvärr.Japp, vet att tex dir @Leben klämde på den på en Chronolink. Och jag ogillar oem länken till 41 mm klockorna
Jag var rädd för det! Ska fundera lite hur jag ska göra. Gäller min 25 åring, får väl gå på gummi och skinn...?Jag var inne på 25års rc:n och frågade Kristoffer om den avsmalnade länken från 36:an passade men det gjorde den inte så det blev inget köp tyvärr.
Du borde kunna använda endlinksen från 41ans länk på 36ans länk så är problemet löst.Jag var rädd för det! Ska fundera lite hur jag ska göra. Gäller min 25 åring, får väl gå på gummi och skinn...?
Så vad du säger är att jag inte fastnat med den tillräckligt många gånger för att bli irriterad på tjockleken än?Det var just tjockleken som irriterade mig till den grad att den min fick lämna. Lite tunnare så är det en helt fantastisk klocka!
Fastnade ingen gång, men den kändes topptung på min 18ish cm handled.Så vad du säger är att jag inte fastnat med den tillräckligt många gånger för att bli irriterad på tjockleken än?
(Testar den på 5-ring zulu just nu, det är kanske i hösta laget... )
Det var lite förvånande hur tight det är mellan bandstift och boett. Med bladmått mäter jag det till ca 1,10mm. Som referensram så har Seiko SKX007 ca 1,90mm.
Jag var inne på 25års rc:n och frågade Kristoffer om den avsmalnade länken från 36:an passade men det gjorde den inte så det blev inget köp tyvärr.
Någon av er som vet priset på nya länken?Jag var rädd för det! Ska fundera lite hur jag ska göra. Gäller min 25 åring, får väl gå på gummi och skinn...?
Tyvärr inte men @Sjöö Sandström kan garanterat uppdatera oss på den frontenNågon av er som vet priset på nya länken?
Eller @Ernesto om vi får störa honom på sin semesterTyvärr inte men @Sjöö Sandström kan garanterat uppdatera oss på den fronten![]()
Röstar för champagne!Ska köpa en SS till min fru. Kan inte bestämma mig, champange eller rose?
Hur mycket rabatt kan man räkna med om man ej handlat av AD tidigare?
Men det är ju därför forum finns. För att inte få den korrekta uppgiften direkt ifrån källan.Tyvärr inte men @Sjöö Sandström kan garanterat uppdatera oss på den fronten![]()
Sjöö Sandström har konto här därför pingade jag dom.Men det är ju därför forum finns. För att inte få den korrekta uppgiften direkt ifrån källan.![]()
Ska köpa en SS till min fru. Kan inte bestämma mig, champange eller rose?
Rosén är fin tycker jag