• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Utom den grymma tavlan, boettlock och visare. Är det någon skillnad på s1 och dom nya?
Jag är ganska dåligt påläst eftersom jag inte är så intresserad av de nya. Gissar att urverket är uppdaterat under dessa år. Datumfönstret förresten är ju oxå annorlunda. Säkert lite annat oxå. Så sammantaget, två olika klockor om du frågar mig. :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nattbuss 205
FB536E57-3D59-448E-895C-D4B8D2D8BCD2.jpeg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag är ganska dåligt påläst eftersom jag inte är så intresserad av de nya. Gissar att urverket är uppdaterat under dessa år. Datumfönstret förresten är ju oxå annorlunda. Säkert lite annat oxå. Så sammantaget, två olika klockor om du frågar mig. :)
På bild känns det verkligen som två olika generationer av klockor. Riktigt skön känsla s1an har.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
På bild känns det verkligen som två olika generationer av klockor. Riktigt skön känsla s1an har.
Håller med. S1an känns både Vintage (mycket i form av den historik den bär, alltså första Sjöö Sandström och designpriset 1995 mm) och modern iom den speciella bezeln, avsaknaden av plexi mm.
Jag tycker att automatic S1 tillsammans med Chronolink är Sjöö Sandströms bästa klockor.
DSC_0430-02.jpeg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Håller med. S1an känns både Vintage (mycket i form av den historik den bär, alltså första Sjöö Sandström och designpriset 1995 mm) och modern iom den speciella bezeln, avsaknaden av plexi mm.
Jag tycker att automatic S1 tillsammans med Chronolink är Sjöö Sandströms bästa klockor.
DSC_0430-02.jpeg
Tror jag förstår vad du säger, även om jag mest sett den på bilder och någon enstaka gång på arm.. men den är så grym, och även storleken på 37mm(?) Är så perfekt det bara kan bli.
 

Elias.A

Cartier
Okey 14 000 för en worldtimer med gummi och oanvänd länk är det bra pris? Uttagen november 2018
Ja asså det beror ju helt på hur skicket är, är det mycket hairlines och någon enstaka ding skulle jag inte betalat 14. Men om allt ser bra ut så skulle jag iallafall säga att det är ett ok pris! Kolla dock om det är det nya eller gamla urverket, om jag inte har helt fel så var det lite problem med det gamla så många fick bytas ut på garantin.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Ja asså det beror ju helt på hur skicket är, är det mycket hairlines och någon enstaka ding skulle jag inte betalat 14. Men om allt ser bra ut så skulle jag iallafall säga att det är ett ok pris! Kolla dock om det är det nya eller gamla urverket, om jag inte har helt fel så var det lite problem med det gamla så många fick bytas ut på garantin.
Skulle säga att det är ett ruggit bra pris
 
Topp