• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hejsan alla Sjöö Sandström experter och fantaster!
Jag har på senare tid funderat på om inte en Sjöö Sandström skulle vara nästa klocka i min blyga klocksamling. Ni som äger, eller är betydligt mer pålästa än mig, kan ni hjälpa mig att övertala mig själv till att jag har rätt?
varför borde det var nästa klocka, vad är det som gör en sådan klocka lite mer speciell än andra?

Jag har förälskat mig i ”Royal Copper”, om jag skulle snubbla över en, vad är ett ”bra” pris, och skulle den vara värd det? Är det till och med ödet att något sitter på en sådan som bara samlar damm? eller är det vettigare på att satsa på något mer klassisk och mindre udda? Om man ens nu får kalla en särskild färg på tavlan udda nu för tiden.
Tack på förhand och en fortsatt trevlig kväll!
/ o
 

UTCetter

Cartier
Hejsan alla Sjöö Sandström experter och fantaster!
Jag har på senare tid funderat på om inte en Sjöö Sandström skulle vara nästa klocka i min blyga klocksamling. Ni som äger, eller är betydligt mer pålästa än mig, kan ni hjälpa mig att övertala mig själv till att jag har rätt?
varför borde det var nästa klocka, vad är det som gör en sådan klocka lite mer speciell än andra?

Jag har förälskat mig i ”Royal Copper”, om jag skulle snubbla över en, vad är ett ”bra” pris, och skulle den vara värd det? Är det till och med ödet att något sitter på en sådan som bara samlar damm? eller är det vettigare på att satsa på något mer klassisk och mindre udda? Om man ens nu får kalla en särskild färg på tavlan udda nu för tiden.
Tack på förhand och en fortsatt trevlig kväll!
/ o
Jag ville ha en stor fet klocka. Breitling kändes rätt. Det klickade när jag förstod att S&S kör med samma verk som Breitling ofta använt. Förpackat som UTC Extreme så fick jag en stor fet, men i stramare design. Klocksnack tycker jag visar på att S&S har man för att man bryr sig om klockor lite extra utöver att det ska vara flashigt. Jag vill bruka klockor i vardagen, så prisläget ger mycket hantverk för bästa peng.
Om färg på tavla styr, så se till att kolla in alla varianter, "copper" är grymt snygg men det finns snarlika ljusa tavlor som ger dig ett fint väljaproblem:)
 
Jag ville ha en stor fet klocka. Breitling kändes rätt. Det klickade när jag förstod att S&S kör med samma verk som Breitling ofta använt. Förpackat som UTC Extreme så fick jag en stor fet, men i stramare design. Klocksnack tycker jag visar på att S&S har man för att man bryr sig om klockor lite extra utöver att det ska vara flashigt. Jag vill bruka klockor i vardagen, så prisläget ger mycket hantverk för bästa peng.
Om färg på tavla styr, så se till att kolla in alla varianter, "copper" är grymt snygg men det finns snarlika ljusa tavlor som ger dig ett fint väljaproblem:)

tack för ett välformulerat och givande svar :) ska verkligen ta med mig det i sökandet efter min SS !
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Moi Moi
05641D37-00F1-44DE-BF05-D1443D656861.jpeg
 

oskarponken

Panerai
Ska skaffa mig en ny vardagsklocka, varit inne på både worldtimer 36 på gummi (blir bra variation mot TT och stållänkar) eller en blå eller svart Royal Steel Classic i 36mm.
Ni som har någon av dessa hur upplever ni storleken?
 

Subc

Omega
Vad exakt var det för problem med länken?
Skruvförbandet till ena luggen släppte. Kan vart så att jag belastat den då den var i fickan på väg till återförsäljaren med första garantiärendet. Men samtidigt så har jag svårt att se hur. Jag är minst sagt rädd om mina prylar och vart väldigt förvånad när länken hängde.

Hoppas iaf att få tillbaka en fungerande klocka som sedan bara går och går :)
(Läser Sjöö Sandström detta så vill jag de ska veta att mitt humör blir direkt bättre av gåvor... (;
 
Senast ändrad:

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Skruvförbandet till ena luggen släppte, kan vart så att jag belastat den då den var i fickan på väg till återförsäljaren med första garantiärendet. Men samtidigt så har jag svårt att se hur. Jag är rädd om mina prylar.
Hoppas iaf att få tillbaka en fungerande klocka som sedan bara går och går :)
(Läser Sjöö Sandström detta så vill jag de ska veta att mitt humör blir direkt bättre av gåvor..;)
Ok, så skruven hade helt gängat ur så att länken släppte? Låter inget bra men givetvis sådant som kan hända, även om det inte är något man räknar med på en ny klocka.
 
Skruvförbandet till ena luggen släppte. Kan vart så att jag belastat den då den var i fickan på väg till återförsäljaren med första garantiärendet. Men samtidigt så har jag svårt att se hur. Jag är minst sagt rädd om mina prylar och vart väldigt förvånad när länken hängde.

Hoppas iaf att få tillbaka en fungerande klocka som sedan bara går och går :)
(Läser Sjöö Sandström detta så vill jag de ska veta att mitt humör blir direkt bättre av gåvor... (;

Hej,

Självklart skall vi se till att din klocka motsvarar det du förväntar dig och funkar perfekt :) Du får helt enkelt skicka din adress i DM så kanske det kommer något litet fint på posten ;)

MVH
Sjöö Sandström
 
Topp