• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Emil4

Cartier
2020-02-18 10.31.56.jpg
Någon som har info ang denna? Kom fullset, står bara extreme black i certet, numrerad men inte med antal, står även samma nummer som ref i cert. Uttagen 09
 

Back

Vacheron
2-Faktor
2020-02-18 10.31.56.jpg
Någon som har info ang denna? Kom fullset, står bara extreme black i certet, numrerad men inte med antal, står även samma nummer som ref i cert. Uttagen 09
Riktigt läcker!
Ser lite ut som Extreme Pro som, väl, såldes till armén för de som ville köpa.
Ett svart SS-gummi skulle passa bra!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen som är sugen på en oanvänd UTC ORC? Har en ute på köp och sälj nu;)
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Cool men känns spontant lite dyr.. Var en new edition ute för 7,5 på blocket för någon dag sedan. Vad är det för verk i de nya?
Jasså? Har jag väl svårt att tro? Sett att en likadan har bud på 9000 på kaplans, vilket med avgifter är nästan 11.000kr. Men kom med ett vettigt bud annars vet ja;)
Angående verket ska det vara samma quartz som tidigare versioner.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jasså? Har jag väl svårt att tro? Sett att en likadan har bud på 9000 på kaplans, vilket med avgifter är nästan 11.000kr. Men kom med ett vettigt bud annars vet ja;)
Angående verket ska det vara samma quartz som tidigare versioner.
Det var en ute iom att jag funderade på om man skulle slå till eller inte. Kan kanske ha varit lite lågt prissatt av en icke klockinsatt. Såg dock att den är såld nu.
Är priset rätt så lär även din bli såld :)
Vad är anledningen att du säljer den?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det var en ute iom att jag funderade på om man skulle slå till eller inte. Kan kanske ha varit lite lågt prissatt av en icke klockinsatt. Såg dock att den är såld nu.
Är priset rätt så lär även din bli såld :)
Vad är anledningen att du säljer den?
Köpte min också på blocket men gav mer än 7500, det var ju rena kapet om det stämmer!!! Tycker ORCs har sett häftiga ut på bild men när jag väl hade den på min handled så kändes det inte rätt helt enkelt, tyvärr... Så då är det bättre att nån annan får nytta för den, så ska jag spana mot en worldtimer istället:)
 

nbrowall

Omega
Hej, Undrar om ni kan ge mig tips & råd, är sugen på att införskaffa mig en första Sjöö Sandström och skulle gärna få lite tips och råd vilken modell man ska satsa på som första.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej, Undrar om ni kan ge mig tips & råd, är sugen på att införskaffa mig en första Sjöö Sandström och skulle gärna få lite tips och råd vilken modell man ska satsa på som första.
Du kan börja med vilken modell som helst, det hänger väl på vilken budget du har. Men den modell som heter Worldtimer kan väl ses som bra insteg då den har Gmt funktion också. Finns i både 36 och 42mm samt med såväl gummi som länk :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jasså? Har jag väl svårt att tro? Sett att en likadan har bud på 9000 på kaplans, vilket med avgifter är nästan 11.000kr. Men kom med ett vettigt bud annars vet ja;)
Angående verket ska det vara samma quartz som tidigare versioner.
Bra där, en ny på blocket för 7,5t är halva priset och nåt lurt är det då....:wideyed:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Bra där, en ny på blocket för 7,5t är halva priset och nåt lurt är det då....:wideyed:
Nja, är man inte kunnig/intresserad när det kommer till klockor samt tittar på senaste försäljningarna så är det kring 8-10 de gått. Då detta är en klocka personen i fråga fått vid köp av bil så är det inte konstigt att lägga ut den för priset de gått tidigare (lägre för snabb försäljning). Att vi på forumet värderar de högre är en annan sak. De finns inte att köpa via SjööS så svårt att hävda för någon okunnig att "nypriset är 25kSEK" såsom det står i reklambladet
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nja, är man inte kunnig/intresserad när det kommer till klockor samt tittar på senaste försäljningarna så är det kring 8-10 de gått. Då detta är en klocka personen i fråga fått vid köp av bil så är det inte konstigt att lägga ut den för priset de gått tidigare (lägre för snabb försäljning). Att vi på forumet värderar de högre är en annan sak. De finns inte att köpa via SjööS så svårt att hävda för någon okunnig att "nypriset är 25kSEK" såsom det står i reklambladet
Sist det begav sig med s k ”VW klockor” gick de initialt för 14t och då var de VW märkta. Sen kom en till våg med begagnade VW klockor som gick för 9-10 ca.
Mig veterligen har alltid omärka Orcor legat något högre i pris, både nya och begagnade.
 
Topp