• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet att den visats för visa ADn för flera år sedan, men det är ju en micro tillverkare så vi får ha tålamod, blir bra när den väl kommer. Den mindre boetten är en klar vinnare, anser jag
Aaah de e sant.. Det är väl därför dom inte kan lova saker hej vilt.. och de får man respektera (ang micro tillverkare)
Och Mindre boett håller jag oxå med om :)
Man får helt enkelt låtsas som det inte kommer någon så man inte blir galen ..så blir man glatt överaskad sen :)

Vi kör SS 36:a idag igen... snart är det owg-march och då får denna vila :confused:

AB2891DB-D40A-4248-87EC-2A4DA9C8D4DE.jpeg

Efter mina bryderier och valet och kvalet på att vänta på gen2 så slog jag till igår på en Landsort gen1...

Den har gått som en bruksis, men tanken är en storservice, tvätt och nytt armband.

Ha en bra dag alla
Micke

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    363.8 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Efter mina bryderier och valet och kvalet på att vänta på gen2 så slog jag till igår på en Landsort gen1...

Den har gått som en bruksis men tanken är en storservice, tvätt och nytt armband.

Ha en bra dag alla
Micke
Vart lyckades du hitta den där? Jag har varit på jakt länge efter en Landsort;)

Gu så fin, har du kommit vidare i tankarna om tavelfärg och klocka @OscarSvensson123 ?
Det finns alldeles för mycket fint att välja på och jag är alldeles för velig.. jag vill ha allt?

skämt och sido, skulle jag snubbla över en Royal copper, inom min (snåla?) budget så skulle jag verkligen vilja ha en sådan. Annars har det faktiskt börja lita åt att nästa kommer bli en svart klocka, jag saknar en sådan.

däremot har jag bestämt mig att Sjöö Sandström är nästa klock-köp! Hör och läser bara gott om dem!

Nu skall väl jag ”svära” lite i kyrkan..har nu ägt Landsort, WT, Royal copper, EXP (2ggr faktiskt), 2* Royal Capital (guld och stål) samt Chronolinken. Den enda som jag har behållit är Chronolinken som är originell, annars har jag tyvärr tappat den känslan jag byggde upp för SS. När flaggskeppet Royal Capital i guld hade färgförändringar i tavlan vid närmare kontroll så gjorde jag mig av med den, kände att tilltron då försvann. Jag har nu som sagt var enbart Chronolinken med ett gäng tavlor kvar. Är jag ensam om denna känsla eller är det jag som blivit lite ”kocko”. :angel:

Nu skall väl jag ”svära” lite i kyrkan..har nu ägt Landsort, WT, Royal copper, EXP (2ggr faktiskt), 2* Royal Capital (guld och stål) samt Chronolinken. Den enda som jag har behållit är Chronolinken som är originell, annars har jag tyvärr tappat den känslan jag byggde upp för SS. När flaggskeppet Royal Capital i guld hade färgförändringar i tavlan vid närmare kontroll så gjorde jag mig av med den, kände att tilltron då försvann. Jag har nu som sagt var enbart Chronolinken med ett gäng tavlor kvar. Är jag ensam om denna känsla eller är det jag som blivit lite ”kocko”. :angel:
Vad hade du för färgförändringar i tavlan? Hade det varit en Rolex skulle det vara premium;)

Tillbaka
Topp