tycker nyansen var snygg. vad tror du annars om ett svart eller ett ljust, mer åt det naturella läderhållet?Hej! Skulle behöva ett nytt armband till min RS vet inte riktigt vad, tänkte kolla om nån har några tips gärna med bild.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tycker nyansen var snygg. vad tror du annars om ett svart eller ett ljust, mer åt det naturella läderhållet?Hej! Skulle behöva ett nytt armband till min RS vet inte riktigt vad, tänkte kolla om nån har några tips gärna med bild.![]()
Ja ett svart kanske skulle vara snygg eller ljusare brun!tycker nyansen var snygg. vad tror du annars om ett svart eller ett ljust, mer åt det naturella läderhållet?
Ljusgrått mockaband så har du en perfekt sommarset-up.....Ja ett svart kanske skulle vara snygg eller ljusare brun!
för mycket matchy-matchyLjusgrått mockaband så har du en perfekt sommarset-up.....![]()
Som jag fattat det har de skjutit på lansering tills coronaskiten är över.Fantiserar lite om en dykare i kollektionen! @Sjöö Sandström börjar nya landsort närma sig?
Edit: royal steel landsort och jag skulle dra hem den direkt!
Haha, 36 på en dykare blir ju väldigt litet men Sjöö brukar ju vara ganska lyhörda för vad kunderna vill ha. Du är nog inte ensam om att vilja ha en 36Föredrar 36an själv med mina tjejliknande dimensioner på underarmen.
Men ja, sen sån release, och de hade behövt inkludera nya kallingar vid varje inköp om vi säger så!
Som jag fattat det har de skjutit på lansering tills coronaskiten är över.
Men ja, en dykare i samma/liknande case som rs41 hade sålt som smör..
Antagligen för att det är de storlekar Sjöö har kört med. En dykare i 38/39 och en i 43 är ju fullt rimligt det också. Jag tror dock att de börjar med en storlek.Hmmmmm....
Varför snackar man alltid 36 eller 41/42 mm?
Vore inte 38/39 den perfekta storleken?? Eller skulle det bara bli en mellanmjölksurvattnad kompromiss??
Hmmmmm....
Varför snackar man alltid 36 eller 41/42 mm?
Vore inte 38/39 den perfekta storleken?? Eller skulle det bara bli en mellanmjölksurvattnad kompromiss??
Jag tror nog att inbitna fans (som du?) Vill se något liknande gamla Landsort men jag tror också att Sjöö vill kränga klockor och då blir det nog ett mer konventionellt case och klassiska bandhorn och "normalt" kronskydd.Jag tror att det skulle vara en stor miss om man gjorde en dykare med det caset eller ett som påminner, speciellt om man ska kalla den Landsort v.II. Det hade dessutom varit rätt så trist om modellprogrammet utgick från ett case till samtliga inriktningar.
Det är en ikonisk modell men krasst så sålde den för dåligt, annars hade den funnits kvar i sortiment. Så min medicin för en lyckad nylansering av en Baby-Landsort är mindre korrigeringar för att göra den mer kommersiell men samtidigt behålla sitt DNA.
- 42mm, mindre kronskydd men ett liknande case utan bandhorn.
- Tunnare men bibehållna 459m.
- Gärna ett par olika urtavlor, men skippa sunburst och worldtimer.
- Länken skulle behöva få ett mer välarbetat utseende och mindre kantig industrilook.
- Coolt om man hade en destrovariant den här gången också.
- Paketera i en liknande låda som till Royal Capital men med ett mörkare träslag och en nautisk ros på ytterlocket.
![]()
![]()
![]()
Jag tror att det skulle vara en stor miss om man gjorde en dykare med det caset eller ett som påminner, speciellt om man ska kalla den Landsort v.II. Det hade dessutom varit rätt så trist om modellprogrammet utgick från ett case till samtliga inriktningar.
Det är en ikonisk modell men krasst så sålde den för dåligt, annars hade den funnits kvar i sortiment. Så min medicin för en lyckad nylansering av en Baby-Landsort är mindre korrigeringar för att göra den mer kommersiell men samtidigt behålla sitt DNA.
- Länken skulle behöva få ett mer välarbetat utseende och mindre kantig industrilook.
- Paketera i en liknande låda som till Royal Capital men med ett mörkare träslag och en nautisk ros på ytterlocket.
![]()
![]()
![]()
Många märken har ju signum. Omega med svängda/skruvade bandhorn är ett annat exempel. Hoppas innerligt på royal steel-liknande case med skruvkrona kl 2 och 60 klicks vridring. Dubbelknäppt lås och timglaset som kl 12 indexNu kanske jag är ignorant, men jag upplever att Rolex och patek återanvänder deras boettdesign i många klockor. (Tycker varken moderna rolex eller patek är snygga dock, så kollar inte så mkt på dem, vintage Sub gillar jag dock.)
Och verkar hyfsat framgångsrikt där
Rätta mig gärna om jag har fel!
Väl formulerat StålmannenJag tror att det skulle vara en stor miss om man gjorde en dykare med det caset eller ett som påminner, speciellt om man ska kalla den Landsort v.II. Det hade dessutom varit rätt så trist om modellprogrammet utgick från ett case till samtliga inriktningar.
![]()
![]()
![]()
Rätt bra förslag. Diametern fubderar jag lite på. Ett alternativ är att behålla den stora diametern. Är ju trots allt en dykare, och för de flesta inte den enda klockan. Jag hade satsat på att förfina smådetaljer som ex.vis lumen så att den har riktigt bra tryck. Sen tycker jag att de kan skippa datumet. Onödigt på dykare egentligen. Till sist kan de fundera på om visarna kan uppdateras något, kanske genom att göra timvisaren lite mer olik minutvisaren för att förbättra urskiljbarheten i dåligt ljus.Jag tror att det skulle vara en stor miss om man gjorde en dykare med det caset eller ett som påminner, speciellt om man ska kalla den Landsort v.II. Det hade dessutom varit rätt så trist om modellprogrammet utgick från ett case till samtliga inriktningar.
![]()
![]()
![]()
varför endast 60klick? och inte 120?Många märken har ju signum. Omega med svängda/skruvade bandhorn är ett annat exempel. Hoppas innerligt på royal steel-liknande case med skruvkrona kl 2 och 60 klicks vridring. Dubbelknäppt lås och timglaset som kl 12 index![]()
Jag gillar 60 mer helt enkelt. Gamla hade väl 90?varför endast 60klick? och inte 120?
Okej. undrade utifall att det fanns en annan anledning än känsla. Men hade verkligen gamla 90? Betyder inte det att ringen typ hamnar vid 0.7minut markeringar istället än 1 minut markering osv.. ? eller?Jag gillar 60 mer helt enkelt. Gamla hade väl 90?
Jag tar inte gift på det men har läst det flera gånger.Okej. undrade utifall att det fanns en annan anledning än känsla. Men hade verkligen gamla 90? Betyder inte det att ringen typ hamnar vid 0.7minut markeringar istället än 1 minut markering osv.. ? eller?
Jag var väldigt sugen på en Landsort tidigare, men blev skeptisk när jag kollade på den. Utseendet är kul, men dykringen hade en märklig delning, varken 60 eller 120 klick, så det gick inte att ställa in den mot minutmarkeringarna på ett vettigt sätt. Sedan gjorde bandinfästningen att det inte gick att använda nåt annat än originalbandet och när sedan det utlovade skinnbandet aldrig kom avskrev jag den.
- Men kommer det en ny med lika spännande utseende ger jag den en ny chans![]()
Okej. undrade utifall att det fanns en annan anledning än känsla. Men hade verkligen gamla 90? Betyder inte det att ringen typ hamnar vid 0.7minut markeringar istället än 1 minut markering osv.. ? eller?
Jag har ingen aning, det kan säkert vara 90. Men tänkte att man kör normalt 120 steg för att kunna ha precision på halvminuter också. Men det kanske finns en anledning till att man kör 90 också.Jag tar inte gift på det men har läst det flera gånger.
Klart att det finns användning för 120 med precision men jag gillar det lite grövre klicket.Jag har ingen aning, det kan säkert vara 90. Men tänkte att man kör normalt 120 steg för att kunna ha precision på halvminuter också. Men det kanske finns en anledning till att man kör 90 också.
Såg citatet ovan nu. Där ser man. Nu får man fråga @Sjöö Sandström varför var ringen 90 steg istället än 60 eller 120?
Väl formulerat StålmannenTror det skulle kunna bli succé!
Riktigt sugen på en Sjöö Sandström igen. Kan nya Landsort vara det jag väntar på!? Jag tänker vänta in den nya iaf, och se. Kan mycket väl bli min #exitSjöö som jag nöjer mig med i en lång (hyfsat) tid!![]()
Rätt bra förslag. Diametern fubderar jag lite på. Ett alternativ är att behålla den stora diametern. Är ju trots allt en dykare, och för de flesta inte den enda klockan. Jag hade satsat på att förfina smådetaljer som ex.vis lumen så att den har riktigt bra tryck. Sen tycker jag att de kan skippa datumet. Onödigt på dykare egentligen. Till sist kan de fundera på om visarna kan uppdateras något, kanske genom att göra timvisaren lite mer olik minutvisaren för att förbättra urskiljbarheten i dåligt ljus.
men jag köper att om de ska sälja bra så är mellanmjölk vägen att gå. Det leder nog tyvärr till att klockan blir aningens mindre intressant.
Nu kanske jag är ignorant, men jag upplever att Rolex och patek återanvänder deras boettdesign i många klockor. (Tycker varken moderna rolex eller patek är snygga dock, så kollar inte så mkt på dem, vintage Sub gillar jag dock.)
Och verkar hyfsat framgångsrikt där
Rätta mig gärna om jag har fel!
Jag hoppas att de lägger sig kring 30. En av de saker jag gillar med märket är just att de inte svävat iväg prismässigt. Nu är de ju kungar i 20-30k.Jag tror att en del hänger på priset också hur pass framgångsrik den blir. Knepigt att gissa om man tittar på övrigt modellutbud och leker med tanken vad de skulle konkurrera mot. En bred gissning blir ett pris på +30´ upp till kanske 45´ beroende på spec.
Sant, även Tudor 58 sätter en jävligt vass standard i det prissegmentet.Jag hoppas att de lägger sig kring 30. En av de saker jag gillar med märket är just att de inte svävat iväg prismässigt. Nu är de ju kungar i 20-30k.
Skulle de ta 45, 50 så skulle folk köpa Omega tror jag.