• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fast den blå tavlan på den vanliga RS:en är väl egentligen snyggare än den blå tavlan på WT:n, eller vad tycker ni övriga??
Jag tycker sunburst är snyggt en vecka eller två men tröttnar alltid. "Vanlig" tavla är min grej. Jag föredrar nog WT blå framför RS blå faktiskt.
. Men är det någon klocka med gmt jag kan tänka mig är det SS. Den extra visaren har bäst proportioner Om man jämför med andra enligt mig.. men jag är bara en lekman så vad vet jag?
Jag är helt med dig!

Jag tycker den blå är fantastiskt, och har sneglat på den gröna annual edition också.. jag har ju coppern nu och älskar den den.

jag har aldrig förstått mig på (eller lärt mig uppskatta) gmt-funktionen . Dock är ju worldtimern i övrigt magnifik enligt mig!
Låg väl en gröning ute har jag för mig ?
Jag har noll nytta av gmt funktionen ärligt talat men tycker hela tavlan är fantastisk ändå.

Jag tog gott om tid på mig att kika runt på rean. Var trevliga rabatter på Longines, Tag, Omega, några Sjöö modeller, Tissot mm.
Sen vet inte jag exakt vilka som det varit rea på tidigare och vilka som specifikt reas nu.
Tycker absolut det är värt en tripp om man inte har alltför långt avstånd till butiken.
Hur mycket rabatt var det på Worldtimer 36?

Appropå gmt så säger klockan att det börjar bli läggdags här men enligt gmt visaren så kan jag vara uppe en stund till ;)
1605A369-93C9-4D79-A9A1-3D5D20D55D2D.jpeg

D8E776AE-C3E5-476A-B7A2-8B4B923626E3.jpeg

Orange är jävla fin ändå. Knäpp lite bilder i solen imorgon (om den är framme)
Jag kan göra ett försök vid tillfälle.
Det ger mig en tröst att det är så många här på forumet som är bra på att ta bilder när en annan inte är det.
Man vill alltid oavsett skills fyra av lite nykär bilder första dagen :D

• Like
Reactions: NRE
Låg väl en gröning ute har jag för mig ?
Jag har noll nytta av gmt funktionen ärligt talat men tycker hela tavlan är fantastisk ändå.
Det gjorde ju det, har även varit ute en eller två blåa nyligen, dock utan länk. men jag började inte ens spekulera på den då jag gett mig själv (Läs min gravida sambo) köpstopp på klockor just nu. Men har allvarliga funderingar på att ge mig själv en klocka i motsvarigheten till hennes push-present. ;) Det borde ändå vara rimligt kan jag tycka!

skulle varit väldigt kul med en annual 2020 då egentligen. Någon som har info om/när den kommer och vilken färg det blir?

Det gjorde ju det, har även varit ute en eller två blåa nyligen, dock utan länk. men jag började inte ens spekulera på den då jag gett mig själv (Läs min gravida sambo) köpstopp på klockor just nu. Men har allvarliga funderingar på att ge mig själv en klocka i motsvarigheten till hennes push-present. ;) Det borde ändå vara rimligt kan jag tycka!

skulle varit väldigt kul med en annual 2020 då egentligen. Någon som har info om/när den kommer och vilken färg det blir?
Låter som ett perfekt tillfälle för inköp.
Klart du ska unna dig det :D

Jag kan göra ett försök vid tillfälle.
Det ger mig en tröst att det är så många här på forumet som är bra på att ta bilder när en annan inte är det.
Man vill alltid oavsett skills fyra av lite nykär bilder första dagen :D

Jag tycker att Sjöö´s tavlor ofta är rätt så svårfotade. De ser fantastiska ut när man har dem i handen, men bakom glaset så blir det svårt att förmedla det man ser och att göra det rättvisa.

IMG_20170128_101439.jpg

Jag tycker att Sjöö´s tavlor ofta är rätt så svårfotade. De ser fantastiska ut när man har dem i handen, men bakom glaset så blir det svårt att förmedla det man ser och att göra det rättvisa.

IMG_20170128_101439.jpg
Kan inte mer än att hålla med dig.
Känns omöjligt att göra dom rättvisa med en skakig mobilkamera på hand.
Rätt utrustning och kunskap vore nödvändigt för att ens vara i närheten.

Jag tror min fundering försvann lite i mitt förra inlägg. Är det någon som vet någonting om annual 2020? Release, färg, osv? Eller hålls det hemligt?

Nä, men det borde ju vara hög tid att släppa den nu! Jag menar, att sälja en årsklocka borde ju vara som lättast under det året som den symboliserar, eller? Jag gissar att de 2019-klockor som inte blivit sålda inte är så jätteheta nu ute i butikerna....
Eller är det som med vin? Ålder blir en kvalitetsmarkör???

Nä, men det borde ju vara hög tid att släppa den nu! Jag menar, att sälja en årsklocka borde ju vara som lättast under det året som den symboliserar, eller? Jag gissar att de 2019-klockor som inte blivit sålda inte är så jätteheta nu ute i butikerna....
Eller är det som med vin? Ålder blir en kvalitetsmarkör???
Den röda jubileumsmodellen fanns kvar rätt länge iallafall. Den gröna vet jag inte om den är slut.

Någon som vet om länk och/eller gummi till Worldtimer 41 passar Royal Steel 41? Ja, eller tvärtom förstås :)

Tillbaka
Topp